וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לפשט דו"חות כספיים של חברות ציבוריות

שלי אפלברג

5.6.2011 / 14:26

הרשות לניורות ערך פרסמה טיוטה להצעת חוק שמטרתה לפשט את הדו"חות הכלכליים המסובכים של חברות ציבוריות. על פי ההצעה יווצר תת פרק נפרד לגילוי מימון פעולות התאגיד

ברשות לניירות ערך מודעים לכך שהדוחות הכספיים של החברות הציבוריות מסורבלים לשימוש: הרשות פרסמה היום טיוטה להצעת חוק , במטרה להביא לשדרוג הדיווח בנושא המימון והנזילות בדוחות התקופתיים והרבעוניים של התאגידים המדווחים. מטרת החוק החדש היא לפשט את הגילוי הנוכחי ולשפר את הרלוונטיות שלו לציבור המשקיעים - כמו גם את יכולתם לנתח את מצבם הפיננסים של התאגידים.

הרשות מציעה ליצור תת-פרק נפרד, אינטגרטיבי ומקיף, אשר ירכז ויאחד את כלל היבטי הגילוי הקשורים למימון פעולותיו של התאגיד ונזילותו. ברשות מקווים כי איחוד דרישות הגילוי בהיבט מימון ונזילות יאפשר ביטול כפילויות הקיימות כיום בדו"חות, ויקדם את האחידות ובהירות הדו"ח.

הרשות מציעה לפצל את פרק המימון והנזילות לארבעה מרכיבים: הראשון יספר על מצב המימון הנוכחי בחברה בכך שייתן תמונת מצב על המימון הקיים בתאגיד לאורך זמן. השני יעדכן את המשקיעים בדבר עלות גיוס חוב חדש, שמטרתו לאפשר הערכה של עלות הגיוס ושל יכולת התאגיד למחזר את החוב. המרכיב השלישי של הפרק יפרט את גמישות התאגיד לשינוי שיעור המינוף, שמטרתו לגלות האם ביכולת התאגיד לשנות את רמות המינוף הקיימות באמצעות של פירעון מוקדם של התחייבויות פיננסיות, כמו גם התוכניות לביצוע תהליכים אלו. המרכיב הרביעי יעסוק בנזילות, כך שהמשקיעים יעריכו את הסיכון הקיים בהשקעה ויכולת הפירעון של התאגיד.

עוד נדרש בהצעת החוק החדשה, כי הנהלות התאגידים יידרשו לתת את הצהרתן בדבר קיומו, או היעדר החשש הסביר, שהתאגיד לא יעמוד בהתחייבויותיו בתקופה של השנתיים הקרובות. כמו כן, יצטרך התאגיד המדווח לפרסם דוח סולו במתכונת IFRS פעם אחת בשנה - ולא מדי רבעון, כפי שנדרש היום.

שינוי נוסף הנכלל בהצעת החוק הוא הרחבת תוחלת דו"ח תזרים המזומנים החזוי, ושינוי הקריטריונים להכללתו. הרחבת הכלל כוללת תאגידים בהם קיימים סימני אזהרה - ובניהם גם כאלה שלא הנפיקו תעודות התחייבות, אך בחוות הדעת של רואה החשבון המבקר נכללה הערת עסק חי, וכהוספת תנאי איכותי לסימני אזהרה, שבהתקיימם יחויב התאגיד בצירוף דו"ח תזרים מזומנים חזוי. כמו כן, יחייב השינוי את הדירקטוריונים להצהיר כי אין חשש סביר שבמהלך תקופת תזרים המזומנים החזוי לא יעמוד התאגיד בהתחייוביותיו הקיימות והצפויות כחלופה לחובת צירוף דוח תזרים מזומנים חזוי.

עוד נכלל בהצעת החוק סעיף להוספת דו"ח תזרים מזומנים חזוי קצר מועד, לתאגידים שמצבם הפיננסי אינו מחייב צירוף דו"ח תזרים מזומנים חזוי, אך בתוך 6 חודשים ממועד פרסם הדו"ח יהיו צפויים לפרוע התחייבויות פיננסיות בהיקף מהותי. על התאגידים להעריך גם כי לא תהא באפשרותם היכולת לממן את הפירעון באמצעות הנכסים השוטפים והתזרים מהפעילות השוטפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully