וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צפויים שיבושים בנתב"ג בחודשי הקיץ?

ועד עובדי רשות שדות התעופה ואגודת פקחי הטיסה מזהירים כי עקב עבודות השדרוג שייחלו בעוד כשבוע וייאלצו עבודה במסלול אחד, הם ייאלצו ליצור "מרווחים גדולים בין הטיסות" בחודשי הקיץ

רק חודש לאחר שיבושי טיסות רבים שנגרמו עקב זיהום הדלק, התריעו היום (שני) ועד עובדי רשות שדות התעופה ואגודת פקחי הטיסה כי מעבר לעבודה במסלול אחד עקב עבודות תשתית האמורות להחל בעוד כשבוע, צפוי לגרום לשיבושים ניכרים בפעילות בנמל התעופה.

בפגישה שקיימו אתמול נציגי הוועד, אגודת פקחי הטיסה וכן הנהלת רשות שדות התעופה, הציגו נציגי הפקחים את הנושאים העקרוניים שעלולים להוות סכנה לבטיחות הנוסעים במסגרת המעבר לעבודה במסלול אחד, כחלק מפרויקט שדרוג המסלולים בנמל התעופה. עבודה במסלול זה צפויה להתחיל בעוד כשבוע וחצי.

"אנחנו מחוייבים לבטיחות הנוסעים",הבהירו וועד העובדים ואגודת פקחי הטיסה. "אופן העבודה שנכפה עלינו במסגרת פרויקט שדרוג מסלולים, מחייב אותנו לנקוט משנה זהירות ולרווח את הטיסות באופן שיבטיח את בטיחות הטיסה. דעתנו המקצועית באשר לסיכונים הצפויים בתצורת העבודה הצפויה הועברה בעבר לגורמים הרלוונטיים, אולם לא קיבלנו מענה הולם."

נציגי וועד העובדים והפקחים התייחסו לעניין תצורת העבודה הנדרשת מהם ובעיקר באשר לנושא ההמראות והנחיתות. יוזכר כי על פי התכנון, המראות ונחיתות אמורות להתבצע על אותו נתיב אחד מול השני בהפרדת גבהים בעייתית - מטוס ממריא ממזרח למערב ומטוס נוחת ממערב למזרח – כאשר בפועל הם טסים אחד לקראת השני, דבר המשאיר מרווח צר מאוד לטעויות ומסתמך על ביצועי המטוס ועל משמעת הטייסים.

"אימונים מינימליים בלבד"

נוסף על כך, טענו נציגי וועד העובדים והפקחים כי "ההיערכות הן ברמה המערכתית והן ברמת האימונים וההכשרות לפקחי הטיסה להתמודדות עם הסיטואציה החדשה,לקו בחסר, ועד כה בוצעו אימונים מינמליים בלבד". עוד הובהר כי על מסלול המדובר, מספר 08-26, כמעט ולא קיים ניסיון מעשי של פקחי הטיסה שכן עד היום לא התבצעו נחיתות על מסלול זה.

"פקחי הטיסה הפכו להיות שומרי הסף בכל הנוגע לבטיחות הטיסה", אמר יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן. "לא יכול להיות שמצד אחד דורשים מהם לעבוד בתנאי בטיחות כל כך ירודים, ומצד שני לא מכינים אותם כנדרש. הפקחים מרגישים שהם מופקרים במגדל. מאחר והפקחים התריעו ודבר לא השתנה, אין לנו ברירה אלא לרווח בין הטיסות על מנת לשמור על נוסעים."

"הסיטואציה הזו היא מורכבת מאוד. התרענו על כך בעבר אולם לא קיבלנו מענה הולם", הוסיף עומרי אבני, יו"ר אגודת פקחי הטיסה. "הבהרנו בפגישה כי הפקח במגדל הפיקוח אינו יכול להבטיח את בטיחות הנוסעים בתצורת העבודה המתוכננת. אנחנו חושבים שעדיין ניתן למצוא פתרונות טובים יותר ואף הצגנו כמה אפשרויות לפתרון. אני תקווה כי הנהלת רשות שדות התעופה תאמץ את הפתרונות שהצגנו".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "הנהלת רשות שדות התעופה, במשותף עם ועד אגודת פקחי הטיסה, הגיע להסכמה שהמרווחים בין המטוסים הממריאים והמרווחים בין המטוסים הנוחתים יהיו בהתאמה למודל התפעול – וכל זאת תוך עמידה בכללי הבטיחות. מרש"ת מדגישים כי נעשתה היערכות הן ברמה המערכתית והן ברמת האימונים וההכשרות לפקחי הטיסה על מנת להתמודד עם המודל החדש, כולל אימוני סימולאטור. שני הצדדים מחוייבים לבטיחות ולסטנדרטים הגבוהים של התפעול המבצעי".

עוד באותו נושא:
מערפל ועד זיהום: היסטוריה של ביטולי טיסות בנתב”ג
משבר זיהום הדלק: הושבתו טיסות שתודלקו בנתב”ג
נוסעים שטיסתם בוטלה מאיימים בתביעה
איסלנד: התפרצות הר געש שוב משבשת טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully