וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

77% מהציבור תומך במאבק הרופאים

רוני לינדר-גנץ

6.6.2011 / 16:30

על פי הסקר שערכה ההסתדרות הרפואית, רוב הציבור תומך בתמרוץ כספי לרופאים שיעברו לפריפריה וכן במאבקם על מקצועות המצוקה והוספת התקנים. רק 9% סברו כי המאבק "לא מוצדק"

לאחר למעלה מחודשיים של שביתה כואבת, הציבור עדיין מביע תמיכה רחבה בשביתת הרופאים ומטרותיה: מסקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור ההסתדרות הרפואית עולה כי נכון לחודש יוני 73% מהציבור סבור שמאסק הרופאים "מוצדק" או "מוצדק מאד". 13.5% סבורים כי הוא מוצדק בינוני, ורק 9% סבורים כי הוא "לא מוצדק" או "בכלל לא מוצדק". מדובר בעלייה קלה בתמיכה לעומת החודשים הקודמים: במאי עמד שיעור התומכים על 69% ובאפריל, חודש בו החלה השביתה, על 68%.

עוד עולה מהסקר כי המסרים המרכזיים של הרופאים נקלטו היטב בציבור ומקובלים עליו: כך למשל 90% מהציבור סבור כי מתפקידה של ההסתדרות הרפואית לדרוש הגדלת תקני הרופאים כחלק מההסכם הקיבוצי שייחתם. זאת בניגוד לעמדת האוצר שמתנגד לכלול את נושא התקנים במשא ומתן וקובע כי מדובר בנושא שלטוני שעל הממשלה לקבוע.

נוסף על כך, קיימת תמיכה רחבה בעקרונות עליהם מסכימים ההסתדרות הרפואית והאוצר: 86% תומכים בתמרוץ רופאים כדי שיעברו לעבוד במקצועות שיש בהם מחסור ברופאים, ושיעור זהה תומך בתמרוץ כספי לרופאים שיעברו עם משפחתם לפריפריה.

בנושאים אלה קיימת הסכמה בין הצדדים במשא ומתן, כאשר הוויכוח הוא על גובה הפיצוי הכספי ועל חשבון מה הוא יבוא. באשר לטענת האוצר כי דרישות הרופאים מוגזמות, השיבו 77% מהנשאלים כי הם אינם מסכימים לאמירה. עוד נמצא כי מרבית הציבור (77%) תומך בדרישת הרופאים להעלות את שכר הבסיס שלהם לשעה מ- 42 שקל ל- 60 שקל.

עם זאת, הרופאים לא שאלו ולכן גם לא קיבלו תשובה לאחת השאלות המסקרנות והבולטות במשא ומתן הנוכחי עם האוצר: מה חושב הציבור על דרישת האוצר לדרוש מהרופאים לחתום על שעון נוכחות כתנאי לרפורמות שונות במערכת ולהעלאה נוספת בשכרם - נושא שהרופאים עדיין מתנגדים לו באופן רשמי.

הסקר נערך במסגרת סקר אומניבוס טלפוני, בקרב 500 גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל, בשבוע האחרון של מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully