וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבבורסה בת"א ננעל במגמה מעורבת

רם עוזרי

6.6.2011 / 17:15

מסחר "עייף" בתל אביב הסתיים במגמה מעורבת, כשת"א 25 איבד 0.1% ומדד ת"א 100 נסגר ביציבות. "מנהלי ההשקעות הגדולים לא רואים סיבה לזוז". טבע עלתה ב-1% ואורמת זינקה 3%

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום ביציבות לאורך רוב יום המסחר ונסגר בירידות קלות. מחזורי המסחר, בדומה ליום המסחר אתמול, היו נמוכים מהממוצע והסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל. בקרב המשקיעים נרשמה המתנה דרוכה להתפתחויות כאשר השחקנים הגדולים ממשיכים לשבת על הגדר בפוזיציות מלאות.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה קלה של 0.1% ומדד ת”א 100 נסגר ביציבות. מדד מניות הבנקים, שנחלש אתמול ב-0.5%, השיל מערכו נוספים 0.2%, ומדד מניות הנדל"ן השיל 0.3%.

"היינו עדים היום למסחר עייף במיוחד. המחזורים היו נמוכים במיוחד גם במניות וגם בשוק הנגזרים. מנהלי ההשקעות הגדולים לא רואים כרגע סיבה לעשות שינויים בפוזיציה. גם הבנקים שריכזו עניין אתמול לאור פעילות של המשקיעים הזרים, נסחרו כמעט ללא שינוי", אמר לקראת סגירת המסחר זיו פניני, מנהל חדר מסחר במגדל שוקי הון. מוקדם יותר אמר פניני כי הסיפור הגדול של השבועות האחרונים הוא הפדיונות הגבוהים בקרנות. "אנחנו עוקבים כדי לראות האם המגמה הזו תימשך", אמר.

הלחץ בשוק ההון מתגבר לקראת ספטמבר

המצב הגיאו-פוליטי מוסיף להעסיק את המשקיעים על אף הירידה בגובה הלהבות יחסית לאתמול. "ככל שספטמבר מתקרב סף הלחץ בשוק ההון מתגבר. אף אחד לא רוצה להגיע להכרזת העצמאות הפלסטינית עם תיק מניות ישראלי גדול", אמר אתמול יוסי אפרתי, המנהל את תיק ההשקעות של הכשרה ביטוח בהיקף של 5 מיליארד שקל. "החשש המרכזי הוא שלאחר הכרזת העצמאות תחודש האינתיפאדה. פריצת מהומות ברחוב הפלסטיני והדרדרות במצב הביטחוני ישפיעו באופן ישיר והשוק ירד בחריפות. הפחד מתסריט שכזה גורם למשקיעים לנדוד לשווקים יותר בטוחים - בעיקר לשוק האמריקאי", מוסף אפרתי.

מה שבוודאי יתרום ליציבות האזורית הוא הסיוע שתעניק קרן המטבע הבינלאומית (IMF) למצרים. הקרן הגיעה להסכם עם מצרים בנוגע לסיוע בסך 3 מיליארד דולר, ושיבחה את מדיניות ממשלת המעבר בנוגע לייצוב הכלכלה בעקבות ההפיכה נגד ממשל מובארק. מצרים מנסה לגייס מימון לסגירת הגירעון במאזן התשלומים שלה בעקבות ההתקוממות, שהובילה לנפילת המשטר בפברואר.

זאת לאחר שבשבוע שעבר אישרה ממשלת מצרים תקציב לשנת הכספים 2011-2012, המגדיל את הוצאות הממשל ב-25%, בין היתר לשם סיוע לעניים. הפערים החברתיים שנפערו במצרים נחשבו לאחד הגורמים המרכזיים למהמומות שהחלו בינואר. "התכנית הכלכלית של מצרים היא הצעד הראשון להנחת היסודות לצמיחה כלכלית בהובלת המגזר הפרטי, שתכלול חלק נרחב יותר מהאוכלוסיה", נאמר בהצהרת קרן המטבע.

"הזדמנות השקעה מחודשת"

מגזר מניות חיפושי הגז והנפט רשם עליות. דלק אנרגיה זינקה ב-4.6%, אבנר יהש עלתה ב-3.5% ודלק קידוחים הוסיפה 3.6%. רציו סיימה את יום המסחר ללא שינוי.

"הירידות האחרונות במניות תחום החיפושים ייצרו הזדמנות השקעה מחודשת. לאחר תקופה בה היינו פושרים בהערכתנו את כדאיות השקעה", כתב גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI. "אנו מעריכים כי הגיע הזמן ללחוץ על הגז ולהגדיל חשיפה".

בשן מסביר כי החוזים האחרונים בין שותפויות ים תטיס ללקוחות התעשייתיים מסמנים רמת מחיר גבוהה, ומעריך כי העלייה במחירי הדלקים בעולם, הבעיות באספקת הגז המצרי והתלות הגוברת של המשק בגז מכתיבים מחיר גבוה יותר מזה המגולם במחירי המניות הנוכחיים. בשכלול גורמי הסיכון מול הסיכוי ממליץ בשן להשקיע במגזר דרך דלק אנרגיה והשותפויות שבבעלותה.

נס טכנולוגיות סיימה את יום המסחר בעלייה של 4.5% בלבד, לאחר שבמהלך היום רשמה זינוק של 9%. זאת על רקע הפרסומים כי קרן סיטי נמצאת במשא ומתן עם החברה לרכישתה לפי שווי של 300 מיליון דולר, מחיר המשקף פרמיה של 30% על מחיר המניה.

אלביט הוסיפה 2.5%

מניית אלביט הדמיה, הנמצאת בכותרות בשבועות האחרונים על רקע מצבו הפיננסי של בעל השליטה מוטי זיסר, הוסיפה לערכה 2.5%. זיסר פרסם אמש מכתב למשקיעים בו הצהיר כי קיימת הפרדה ברורה בין עסקיו הפרטיים ובין מצבה של אלביט הדמיה, והצהיר כי החברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות. היום הודיעה החברה כי לא תחלק דיבידנד בשנה הקרובה.

"תוצאות הרבעון הראשון של כלכלית ירושלים מצביעות על שיפור ניכר ביחס לתקופה המקבילה", אמר אתמול שי ליפמן, אנליסט בבית ההשקעות IBI. בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת קנייה לחברה ומעדכנים את מחיר היעד ל-47 שקל למניה - ירידה של 4% בהשוואה למחיר היעד הקודם. "להערכתנו החברה נמצאת בעמדת זינוק טובה לאחר שנתיים לא קלות בה הקטינה את מצבת ההתחייבויות שלה ומימשה נכסים", אומר ליפמן.

בהראל פיננסים העלו את מחיר היעד של מלאנוקס ל-35 דולר בעקבות יום המשקיעים שערכה החברה. בהראל חוזרים על המלצת ה'קנייה' על רקע פוטנציאל צמיחה גבוה לטווח הארוך. המודל הפיננסי לשנתיים הקרובות נותר ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully