וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

7.6.2011 / 23:35

לאחר התבטאויותיו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי ציננו את האווירה החיובית ננעל המסחר בבורסה האמריקאית במגמה שלילית. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.15% והנאסד"ק ירד ב-0.05%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים קלות לאחר שנאומו של יו"ר הפד, בן ברננקי, צינן את האווירה החיובית בזירת המסחר. במהלך היום התנהל המסחר במגמה חיובית תוך עליות שערים קלות בהובלות הסקטור הפיננסי על רקע עליות השערים בבורסות אירופה. בורסות אירופה מתאוששות משפל של חודשיים וחצי בעקבות דבריו של נשיא הבנק המרכזי של אירופה ז'אן קלוד טרישה, שהביע תמיכה לראשונה בגלגול חובותיה של יוון כדי למנוע מהמדינה להגיע חדלות פירעון.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.15% ונחתם ברמה של 12,070 נקודות, מדד S&P 500 איבד 0.1% ונסגר ברמה של 1,285 נקודות ומדד נאסד"ק ירד ב-0.05% ל-2,701 נקודות . בשוק הסולידי, מחירי אגרות חוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו והתשואה עליהן ירדה ל-2.98%.

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי התייחס היום בפעם הראשונה לחששות מהאטה כלכלית בארה"ב: "ארה"ב צומחת בקצב נמוך מהצפוי אך הכלכלה תתאושש במחצית השנייה של השנה והאינפלציה תתמתן". ברננקי אמר כי תוכנית ההרחבה במסגרתה רכש הבנק נכסים בשווי 600 מיליארד דולר תסתיים ביוני ולא רמז על תוכנית נוספת כפי ששיערו מספר אנליסטים. בנוסף, אמר ברננקי כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים בתקופה הקרובה. נתוני המקרו החלשים שהתפרסמו במאי בארה"ב וביניהם רק 54 אלף משרות חדשות שנוצרו במאי ונתוני אבטלה חלשים עוררו העלו אפשרות כי ברננקי יכריז על תוכנית הרחבה כמותית שלישית.

מספר המשרות הפנויות בארה"ב ירד ל-3 מיליון באפריל

בזירת המקרו האמריקאית, אשראי הצרכנים בארה"ב עלה ב-3.1% באפריל, העלייה השביעית ברציפות ומעל תחזיות הכלכלנים, דיווח הבנק הפדרלי. אשראי הצרכנים עלה ב-6.25 מיליארד דולר לרמה של 2.43 טריליון באפריל. נתוני חודש מארס תוקנו מטה לעלייה של 4.82 מיליארד לעומת עלייה של 6 מיליארד עליה דווח במקור. העלייה בהתחייבוית הצרכנים בארה"ב מגיעה למרות נפילה בחובות כרטיסי האשראי שירדו ב-943.5 מיליון דולר - 1.4% באפריל. העלייה בהלוואות מבנקים באפריל מקורה כנראה, בביקוש העולה למכוניות שירד מאז לאור עליית מחירי הדלק.

מספר המשרות הפנויות בארה"ב ירד ל-3 מיליון באפריל לעומת 3.1 מיליון במארס, לפי נתוני משרד התעסוקה אמריקאי. לאחר עלייה בפברואר 2011, מספר המשרות הפנויות נותר כמעט ללא שינוי בחודשים האחרונים ונמצא הרחק מתחת לכמות המשרות הפנויות שנרשמו בתחילת המיתון ב-2007 - 4.4 מיליון.

מניית אפל נסחרה היום על רקע השקת שירותי הענן iCloud ומערכת ההפעלה iOS 5 של החברה. מנכ"ל החברה , סטיב ג'ובס, חשף את השירות והגרסאות החדשות במסגרת כנס המפתחים העולמי של אפל (WWDC) שנערך בסן פרנסיסקו.

חברת גיוון אימג'ינג , שפיתחה גלולת וידיאו לבדיקת אי סדירויות במערכת העיכול, החלה אתמול בניסוי בשלב השלישי והמכריע בגלולה Pillcam2 Colon. הניסוי יכלול 800 מטופלים בעלי סיכון ממוצע ללקות בפוליפים במעי הגס בגילאים של 50 עד 75 ב-17 מרכזים רפואיים. תוצאותיו ישמשו את גיוון אימג'ינג לצורך הגשת בקשה ל-FDA לקבלת אישור שיווק. הבקשה תוגש ל-FDA במחצית השנייה של 2012, על פי הערכות שהשמיע סמנכ"ל הכספים של גיוון אימג'ינג, יובל ינאי, בכינוס שערך בנק ההשקעות אופנהיימר.

חברת טופ אימג' סיסטמס , ספקית פתרונות לניהול וקליטת מסמכים, תבצע הנפקה פרטית של כ-3 מיליון דולר במניות ובמחיר של 2 דולרים למניה לקבוצת משקיעים. כמו כן, יקבלו המשקיעים אופציות שיהוו 25% מההנפקה, להמרה לכ-356 אלף מניות רגילות של החברה במחיר מימוש של 2.2 דולרים למניה. ההנפקה צפויה להיסגר עד סוף השבוע, בכפוף למספר תנאים שנקבעו בין החברה למשקיעים. החברה צופה הזרמת הון של 2.68 מיליון דולר לאחר ניקוי העלויות הכרוכות בהנפקה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully