וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם מימון בשווי 240 מיליון ד' לשותפות ים תטיס

שלי אפלברג

9.6.2011 / 11:31

על פי ההסכם, שותפויות ים תטיס יקבלו מימון בשווי 240 מיליון דולרים. במידה שקצב מכירות הגז יהיה גבוה מהחזוי בהסכם, ישמשו עודפי התזרים לפירעון מוקדם של ההלוואה

שותפויות ים תטיס יקבלו מימון בשווי 240 מיליון דולר מקונסרציום בנקאי בראשות מורגן סטנלי. כך הודיעו היום דלק קידוחים ואבנר לבורסה. בפרויקט ים תטיס שותפות מלבד קבוצת דלק קידוחים (25.8%) ואבנר (23%), גם נובל אנרג'י (47%) וקבוצת דלק (4.5%), המפיקות ומוכרות גז ממאגר "מרי B" מאז 2003.

מדובר בפרויקט הגז הטבעי המפיק היחיד בישראל כיום. הגז במאגרים אמור להספיק, לפי ההערכות, עד לשנת 2013 - אז יחליף אותו מאגר "תמר" שמול חופי חיפה, הנמצא כיום בשלבי פיתוח. המימון מגובה בתזרים ההכנסות הצפוי מהפרויקט.

לפני מספר חודשים הודיעו השותפות בפרויקט כי אג"ח שהונפקו בארה"ב בשנת 2005 יעמדו לפירעון מוקדם. יתרת הקרן שנפרעה עמדה על סך של 24.7 מיליון דולר. מטרת הפירעון המוקדם של סדרת האג"ח, בהיקף של 275 מיליון דולר, היתה לאפשר לשותפות לקבל מימון חדש שיגובה בתזרים ההכנסות הצפויות מהפרויקט.

עודפי התזרים ישמשו לפירעון ההלוואה

ההלוואה, שניתנה ל-3 שנים, תשמש למימון חלקה של השותפות במימוש זכויות הנפט. אם מכירות הגז יהיו גבוהות ממודל הבסיס על פיו נקבע ההסכם, ישמשו עודפי התזרים לפירעון מוקדם של ההלוואה. השותפות שמרה לעצמה את הזכות לפרוע את ההלוואה בכל עת ללא עמלה נוספת.

גם אבנר חיפושי נפט קיבלה הלוואה בסכום זהה של 108.6 מיליון דולר מהבנק המלווה. בעוד שדלק השקעות קיבלה הלוואה בסכום של 22.7 מיליון דולר.

לצורך קבלת המימון הקימה השותפות חברה ייעודית בשם דלק קידוחים מימון ים תטיס שתקבל את הכסף ותעביר אותו כהלוואה לשותפות. כביטחונות להלוואה שיעבדו השותפויות את זכויותיהן בנכסים הקשורים למאגר מרי באשקלון, לרבות הזכויות בציוד ובמתקנים של הפרויקט , הסכמי מכירת הגז ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully