וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים

יעל פטר

9.6.2011 / 16:47

עוד יום של ירידות בתל אביב, כאשר מדד מניות הנדל"ן איבד 2%, ואורמת זינקה ב-14% על רקע עסקת הענק. אמפל הוסיפה 5% עם דיווחה על חידוש הגז ממצרים לישראל, וטבע איבדה 1.8%

יום המסחר האחרון בשבוע המסחר המקוצר בתל אביב נחתם במגמה שלילית על רקע ירידות שנרשמו אמש בוול סטריט עם התגברות החשש מפני האטה בכלכלת ארה"ב.

ת"א 25 ירד ב-0.8% ונחתם ברמה של 1,219 נקודות, ות”א 100 ב-0.9% לרמה של 1,108 נקודות. מדד מניות הנדל"ן איבד 2% ומדד הבנקים ירד ב-1.4%. כמו כן, מדד הבלוטק המרכז את 50 חברות הטכנולוגיה הגדולות בשוק, הוביל בירידה של 1.9%, ומדד מגזר הנפט והגז איבד 1.1%.

בורסות וול סטריט נסגרו אמש בירידות על רקע התגברות החשש מפני האטה בהתאוששות כלכלת ארה"ב. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד S&P500 נסוג ב-0.4% ומדד נאסד"ק איבד 1%.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי של קבוצת איילון, אמר הבוקר כי "המסחר נפתח בירידות מכיוון שהוא הושפע מהאווירה השלילית שחלה בשווקי החוץ במהלך החג. ניתן לראות כי מגמה זו בוול סטריט אינה נקודתית אלא מתמשכת, מזה 6 שבועות".

חילוקי דעות בבנק ישראל לגבי הריבית לחודש יוני

פגוט הוסיף כי "המסחר מושפע מפערי הארביטרז', בעיקר במניות הטכנולוגיה כמו למשל מלנוקס, נייס וסרגון, שפתחו היום בירידות של כ-3%-5%. אלו מושכות את ת"א 75 כלפי מטה. מחזורי המסחר בתקופה האחרונה נמוכים, בשל פדיונות גדולים במערכת, כמו גם העובדה כי לא נכנס כסף חדש אל השוק", אומר פגוט.

"בתחום האנרגיה, לאחר עליות בתקופה האחרונה, מניות במגזר האנרגיה ממומשות במעט ויורדות על רקע הודעת חידוש הגז ממצרים. לצד זה, מניית אמפל עולה. באפיק הסולידי, ישנו פער תשואות אטרקטיבי בשוק האג"ח הממשלתי המקומי הארוך בהשוואה לזה של ארה"ב, אפילו אם לוקחים בחשבון את המצב הגיאופוליטי בישראל", מסכם פגוט.

בגזרת המקרו המקומית, בדיון לגבי החלטת הריבית לחודש יוני 2011, חבר אחד בהנהלת בנק ישראל המליץ להשאיר הריבית ללא שינוי ו-3 אחרים המליצו להעלות הריבית ב-0.25%, כך עולה מפרוטוקול הדיונים המוניטריים האחרונים של בנק ישראל. ארבעה חברי הנהלה, אשר השתתפו בדיון בפורום מצומצם, ביניהם מנהלי חטיבות המחקר והשווקים, ושני חברי הנהלה נוספים, המליצו לנגיד לגבי גובה ריבית בנק ישראל הרצויה למשק. דאגה מאובדן השליטה באינפלציה, והתרחבות בפעילות הכלכלית של המשק איפשרו לנגיד סטנלי פישר להיות עקבי עם המלצת הרוב ולהעלות הריבית ל-3.25%.

בגזרה האמריקאית, אתמול פורסם ספר הבז' - הדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצב כלכלת ארה"ב. לפי הדו"ח, כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח ביציבות במרבית מחוזות הבנק הפדרלי של ארה"ב. עם זאת, האטה בצמיחה הכלכלית נרשמה ב-4 מתוך 12 מחוזות הבנק הפדרלי: פילדלפיה, ניו יורק, אטלנטה ושיקגו. האצה בצמיחה נרשמה גם במחוז אחד- המחוז של דאלאס, לפי הדו"ח. בשבעה המחוזות הנותרים נמשכה הצמיחה בקצב קבוע.

ים תטיס תקבל מימון בשווי 240 מיליון דולר

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי התייחס שלשום בפעם הראשונה לחששות מהאטה כלכלית בארה"ב: "ארה"ב צומחת בקצב נמוך מהצפוי אך הכלכלה תתאושש במחצית השנייה של השנה והאינפלציה תתמתן". ברננקי אמר כי תוכנית ההרחבה במסגרתה רכש הבנק נכסים בשווי 600 מיליארד דולר תסתיים ביוני ולא רמז על תוכנית נוספת כפי ששיערו מספר אנליסטים. בנוסף, אמר ברננקי כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים בתקופה הקרובה. נתוני המקרו החלשים שהתפרסמו במאי בארה"ב וביניהם רק 54 אלף משרות חדשות שנוצרו במאי ונתוני אבטלה חלשים עוררו העלו אפשרות כי ברננקי יכריז על תוכנית הרחבה כמותית שלישית.

שישה שבועות לאחר השבתת אספקת הגז הטבעי ממצרים לישראל- צפוי הגז לחזור ולזרום לאשקלון. ספקית הגז המצרית EMG הודיעה ביום שישי ללקוחותיה בישראל כי תחודש הזרמת הגז באופן הדרגתי. מדובר בהזרמות ניסיון לשם בדיקת עמידות הצנרת בלחץ אשר יגבר במהלך הימים הקרובים עד לרמה הנדרשת. בהיעדר תקלות טכניות עם חידוש ההזרמה, צפויה אספקת הגז להגיע לנפחה המלא בסוף השבוע.

שותפויות ים תטיס יקבלו מימון בשווי 240 מיליון דולר מקונסורציום בנקאי בראשות מורגן סטנלי, כך הודיעו היום דלק קידוחים ואבנר לבורסה. בפרויקט ים תטיס שותפות מלבד קבוצת דלק קידוחים ואבנר, גם נובל אנרג'י וקבוצת דלק, המפיקות ומוכרות גז ממאגר מרי B מאז 2003.

בכלל פיננסים אמרו היום כי "פיתוח תמר מתקדם וצפוי לעמוד בלוח הזמנים. בשבוע שעבר חשף נציג נובל תמונות המעידות על התקדמות נאה בפרויקט. בכלל פיננסים ברוקראז' משאירים ללא שינוי את מחיר היעד של מניית ישראמקו על 47 אג' והמלצה על "תשואת יתר".

ה-FDA דחה את בקשת "טבע"

ה-FDA דחה זאת הפעם השלישית את בקשתה של טבע כי יש לבצע ניסויים קליניים בכל גרסה גנרית לקופקסון. ובנוסף דחה ה-FDA להקים פאנל מייעץ. לדברי ה-FDA יש ברשותו מספיק יכולות לבדוק זהות בין גרסה גנרית למקור. "אין שום התקדמות בנושא זה מאז ה-CP הקודם, ואין התייחסות האם יש צורך לבצע ניסויים קליניים- כן או לא", אומרת היום נתלי גוטליב, אנליסטית הפארמה של בית ההשקעות IBI.

חברת אורמת טכנולוגיות בשליטת יהודה ודיצה ברוניצקי קיבלה הזמנה להספקת ציוד והקמה של תחנות כוח גיאותרמית באתר נטמאריקי בניו זילנד בהיקף של 130 מיליון דולר. החוזה נחתם עם חברת Mighty River Power שבבעלות ממשלת ניו זילנד. אורמת טכנולוגיות צופה שההזמנה תסופק בתוך 24 חודשים.

חברת גיוון אימג'ינג שפיתחה גלולת וידיאו לבדיקת אי סדירויות במערכת העיכול, החלה בניסוי שלב 3 המכריע בגלולה PillCam Colon 2. תוצאות הניסוי שיכלול 800 מטופלים בעלי סיכון ממוצע ללקות בפוליפים במעי הגס בגילאים 50 עד 75 ב-17 מרכזים רפואיים, ישמשו את גיוון אימג'ינג לצורך הגשת בקשה ל-FDA לקבלת אישור שיווק.

מנופים פיננסים לישראל , בבעלותם של ג'קי בן זקן (% 11.5) ואברהם נניקשוילי , חתמה על הסכם למכירת זכויות במרכז מסחרי באשדוד המתפרס על שטח של 994 מ"ר ברחוב רוגוזין.

חברת הבנייה אשדר השלימה הנפקת חוב מוצלחת בהיקף של 100 מיליון שקל. ביום שני האחרון נערך השלב הציבורי בהנפקה, בו גייסה החברה 20 מיליון שקל, בהמשך לגיוס של 80 מיליון שקל בשלב המוסדי קודם לכן. במסגרת הגיוס זכתה החברה לביקושי יתר של יותר מ-50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully