וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל - אחת המדינות היקרות בעולם בגלישה בחו"ל"

אמיתי זיו

10.6.2011 / 10:05

מדו"ח שפרסם ארגון ה-OECD עולה' כי ישנו קשר ישיר בין רמת התחרות בין החברות הסלולריות לבין מחירי השיחות. "נדרשות תחרות יעילה יותר ורגולציה טובה יותר"

נסעתם לחו"ל וגלשתם בסלולר? צפו לחשבון סלולרי מנופח. ישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם במונחי גלישה סלולרית בחו"ל (Data Roaming) כך עולה ממחקר חדש של ה-OECD בו ישראל משולבת לראשונה עקב הצטרפותה לארגון במאי 2010.

מחקר מחירי הגלישה הסלולרית בחו"ל נערך בקרב 34 המדינות החברות ב-OECD על בסיס נתונים של 68 מפעילות סלולריות. הכותבים בדקו כמה יעלה 1 מגה-בייט של גלישה מחו"ל, מה ששווה על פי כותבי המחקר בערך למשקל ה-DATA בשליחת 10 תמונות. הבדיקה נעשתה עבור כל מדינה, במיצוע של גלישה בכל המדינות האחרות.

לקוח ישראלי יצטרך לשלם על 1 מגה-ביט של גלישה 15 דולר - מותאם כוח קנייה. זוהי התוצאה החמישית בעלותה בקרב מדינות הארגון, רק לקוחות קנדיים, אמריקאיים, מקסיקניים וצ'יליאניים ישלמו יותר על גלישה בחו"ל. אזרחי יוון, איסלנד, לוקסמבורג, פינלנד ונורווגיה סוגרים את הרשימה, וישלמו פחות מ- 5 דולר על 1 מגה-בייט של גלישה בחו"ל.

מול זאת, ב-OECD גם בדקו גלישה בחו"ל בנפח של 5 מגה-בייט, וכאן התוצאה הישראלית טובה יותר: 27 דולר, מה שמציב את ישראל באמצע הטבלה ומעט נמוך מהממוצע של ה-OECD אשר עומד על 33 דולר לנפח גלישה זה. לקוחות רבים לא יודעים שגם שליחת תמונה ב-MMS מהווה גלישה. מחיר שליחת תמונת מגדל האייפל או הקולוסאום לישראל (100 קילו-בייט במחקר) תעלה לשולח התמונה 1.21 דולר, פחות מהממוצע ב-OECD העומד על 1.34 דולר. מול זאת, מחיר קבלת MMS בחו"ל לישראלי עומד על 0.78 דולר, מול ממוצע בארגון של 0.67 דולר.

כותבי הדו"ח קושרים בפירוש בין מחירי הרומינג בכל מדינה לבין מצב התחרות בה: "תחרות יעילה יותר ורגולציה טובה יותר נדרשות כדי לחתוך את העלויות הגבוהות של הגלישה בחו"ל", נכתב בכותרת המחקר. בטקסט מוסיפים ומסבירים: "ניתן להסביר את ההבדלים הגדולים במחירים בשתי דרכים: או שהמפעילות ביוון משלמות מחירי רומינג סיטונאיים יותר נמוכים מהמפעילות הקנדיות ומעבירות את החיסכון הזה ללקוחות, או שזה משקף תחרות קמעונאית יותר גדולה בשוק היווני ביחס לקנדי".

הדו"ח שם דגש עם על הצורך בשקיפות ובכלים לידוע הלקוח על השימושים שלו, למנוע את התופעה המכונה Bill-Shock - הלם חשבונית: "מפעילות צריכות לאפשר כלים פשוטים כמו יידוע הלקוח ב- SMS על גלישה בחו"ל או יכולת לקבוע רף מקסימלי במונחי תשלום או DATA. באירופה מפעילות מחויבות ממארס 2010 לשקף ללקוחות את מחירי הגלישה שלהם ברגע שהם מתחברים לאינטרנט מחו"ל. גם המחירים הסיטונאיים של הגלישה (בין מפעילות, א"ז) בחו"ל נתונים לרגולציה באירופה, אבל המחירים לצרכן הסופי אינם כפופים לרגולציה. מול ירידה בשנים האחרונות, הן במחיר הסיטונאי והן במחיר הקמעונאי, המרווח בין המחיר הסיטונאי לקמעונאי גדל מה שמצביע על חוסר בתחרות אפקטיבית בשוק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully