וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק מחק את העליות של 2011

נמרוד הלפרן

11.6.2011 / 0:04

דאו ג'ונס נסגר מתחת ל-12 אלף נקודות בראשונה מאז מארס והוא נמצא ברצף הירידות הארוך מאז 2002. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב מתחת ל-3%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות על רקע המשך החששות לחוסנה של התאוששות הכלכלה העולמית. מדד נאסד"ק מחק את כל העליות של שנת 2011 ומדד דאו ג'ונס ירד מתחת לרמה של 12,000 נקודות בראשונה זה שלושה חודשים בדרכו לרצף הירידות השבועי הארוך ביותר מאז שנת 2002. מניות הפיננסים הובילו את הירידות.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.4% ונסגר מתחת לרמה של 12 אלף נקודות בראשונה מאז מארס. המדד השלים ירידה שבועית שישית ברציפות - רצף הירידות השבועי הארוך בותר מאז אוקטובר 2002; מדד ה-S&P 500 נסוג ב-1.4% לשפל של חודשיים וחצי. מדד הנאסד"ק איבד 1.5% ומחק בתוך כך את כל העליות שרשם מתחילת השנה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 2.97%.

מוקדם יותר היום נרשמו ירידות חדות בבורסות אירופה על רקע המשך החששות מפני חדלות פירעון של ממשלת יוון. בורסות אסיה אף הן נסחרו היום בירידות על רקע העלאת ריבית מפתיעה בדרום קוריאה.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מחירי היבוא בארה"ב עלו בחודש מאי ב-0.2% - עלייה חודשית שמינית ברציפות - לאחר עלייה של 2.1% באפריל, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 0.7%. מחירי היבוא גבוהים כעת ב-12.5% מרמתם בחודש מאי 2010 - העלייה השנתית החדה ביותר מאז ספטמבר 2008.

מחירי יבוא הנפט נותרו גבוהים

בניכוי מחירי הדלק, עלו מחירי היבוא במאי ב-0.4% לעומת החודש הקודם. מחירי יבוא הנפט ירדו בחודש שעבר ב-0.4% לעומת אפריל - ירידה ראשונה זה שמונה חודשים. עם זאת, מחירי יבוא הנפט עדיין גבוהים ב-45% לעומת מאי 2010. מחירי יבוא המזון ירדו במאי ב-0.5% לעומת החודש הקודם - ירידה ראשונה מאז יוני 2010.

עוד בחזית המקרו: הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש מאי ב-57.6 מיליארד דולר, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. בחודש המקביל בשנה שעברה הסתכם הגירעון ב-135.9 מיליארד דולר. הגירעון היה נמוך מתחזיות הכלכלנים אשר צפו גירעון חודשי של 59 מיליארד דולר בתקציב האוצר.

הכנסות הוצאות בחודש מאי הסתכמו ב-175 מיליארד דולר, גידול של 28 מיליארד דולר לעומת החודש המקביל בשנת 2010. הוצאות האוצר בחודש שעבר הסתכמו ב-233 מיליארד דולר, ירידה של 50 מיליארד דולר לעומת חודש מאי 2010. הגירעון המצטבר בשמונה החודשים הראשונים של שנת התקציב הוא 927 מיליארד דולר - שמונה מיליארד דולר יותר מהגירעון המצטבר בתקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת.

ירידות נרשמו במניות הפיננסים לאחר שהבנק הפדרלי הודיע היום כי ירחיב את תוכנית מבחני העמידות לבנקים בארה"ב, שהקיפה עד כה את 19 הבנקים הגדולים בארה"ב, ל-35 הבנקים הגדולים, בניסיון להגביר את יציבות המערכת הפיננסית, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בנקים גדולים יידרשו לערוך מבחנים שנתיים

בנקים עם נכסים של לפחות 50 מיליארד דולר ידרשו לערוך מבחנים שנתיים שנועדו "להבטיח כי למוסדות הפיננסים יש תהליכי תכנון הון איתנים אשר לוקחים בחשבון את הסיכונים הייחודיים להם ומבטיחים פעילות מתמשכת במהלך תקופות של משברים כלכליים ופינים", נאמר בהודעה שפירסם היום הבנק הפדרלי.

הבנק הפדרלי מסר כי יפרסם את מלוא פרטי התוכנית בהמשך השנה, וכי המבחנים השנתיים של 35 הבנקים הגדולים ייערכו החל מתחילת שנת 2012. הדירקטוריונים של הבנקים יידרשו לאשר ולהגיש תוכניות הון לבנק הפדרלי. במקרים שבהם התוכנית לא תאושר על ידי הבנק המרכזי, הבנק יידרש לקבל את אישור הבנק הפדרלי במקרים שבהם ירצה לחלק דיווידנדים למשקיעים או לבצע קנייה חוזרת של מניות.

מניית חברת אורמת טכנולוגיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי ממשיכה להיסחר על רקע הזמנה להספקת ציוד והקמה של תחנות כוח גיאותרמית באתר נטמאריקי בניו זילנד, בהיקף של 130 מיליון דולר. החוזה נחתם עם חברת Mighty River Power שבבעלות ממשלת ניו זילנד, אחת מהספקיות הגדולות בעולם של חשמל ממקור גיאותרמי. אורמת טכנולוגיות צופה שההזמנה תסופק בתוך 24 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully