וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: ללא יישום הרפורמה, הרכבת תיסגר באוגוסט

שר התחבורה, ישראל כץ, הבהיר כי רכבת ישראל תיסגר אם לא תחל ביישום הרפורמה עד ה-17 באוגוסט השנה. לדברי השר, עיקר השינויים נוגעים לתחום הבטיחות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר התחבורה ישראל כץ הציג הבוקר (ראשון) במסיבת עיתונאים שכינס במשרדו את התכנית לרפורמה ברכבת ישראל. כץ הדגיש כי התכנית תתחיל להיות מיושמת עד ה-17 באוגוסט, ואם לא, תיסגר הרכבת עד ארגונה מחדש. עוד אמר השר כץ כי בכוונתו להיפגש עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני ולבקש ממנו לתמוך בתכנית הרפורמה, כפי שלדבריו הבטיח בעבר.

מנכ"ל משרד התחבורה, האלוף (במיל') דן הראל, הציג בפני העיתונאים את עיקרי הרפורמה והדגיש כי מדובר בתכנית המתמקדת בבטיחות וכי הנושא יופרד מתחום תנאי העסקת העובדים ולא ינוהל משא ומתן בנוגע אליו. עיקר התכנית על פי הראל הוא הקמת רשות לאומית לרכבות אשר תהיה אמונה על פיקוח ובקרה על הרכבת ועל חקירת תאונות. "נסדיר את הנושא בחקיקה ובתקנות", אמר הראל.

בנוסף אמר הראל כי במסגרת הרפורמה יהיה מעבר לתרבות בטיחות בחברת הרכבת המסגרתה ייערכו בדיקות כשירות תקופתיות, ייקבעו תנאים ורישוי למקצועות השונים, ייקבעו תנאים לרישוי תשתיות ואחזקתן ויוסדרו נהלי הפיקוח על הסדרי הנסיעה והשירות. הראל אמר עוד כי ייערך שינוי מקיף בתהליך גיוס העובדים והכשרתם וכי התהליך יתבצע בידי חברה חיצונית. כמו כן אמר הראל כי המשרד יעסוק גם בהכשרה האקדמית של מהדסים ברכבת, תחום אשר לדבריו לוקה בחסר בישראל.

בסיכום מסיבת העיתונאים אמרו כץ והראל כי תהליך יישום התכנית ייקח זמן מכיוון שלא מדובר בשינויים קטנים אלא בשינוי ארגוני כולל. עם זאת, כץ אמר כי ישנן אינדיקציות להתחלת יישום התהליך, כגון החלטת דירקטוריון וביצוע נהלים בשטח וכי המשרד יעקוב אחר התקדמות התהליך.

ועד עובדי הרכבת אמר בתגובה לדברי כץ והראל כי הם שבים ומדגישים כי הם מחויבים לבטיחות הנוסעים והעובדים, ומברכים על הרצון לשפר את נושא הבטיחות ברכבת ישראל. "אנו קוראים לשר התחבורה להנחות את מנכ"ל משרדו ואת הנהלת הרכבת להיכנס לחדר הישיבות, יחד עם העובדים, ולנהל דיונים רציפים ומעמיקים על יישום נושא הבטיחות באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully