וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט תשלם יותר למדינה: התמלוגים יעלו ל-1.75%

אופיר בר זוהר

13.6.2011 / 12:00

על פי החלטתו של יו"ר ועדת כלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, שהיה היחידי בדיון, נקבע כי תמלוגי החברה ייעלו ל-1.75% השנה ול-2.5% בשנת 2012. יורם מוקדי: ישנה בעיה בתקנות הללו

בהחלטה של יו"ר ועדת כלכלה כרמל שאמה, שהיה גם הח"כ היחיד שנכח בדיון, הועלו תמלוגי חברת הכבלים HOT ל-1.75% מההכנסות השידורים בחציון השני של השנה ול-2.5% בשנה הבאה. מדובר בתמלוגים שנובעים מהכנסות מהשידורים בלבד, ולא מהכנסות הנובעות ממנויי האינטרנט והטלפון.

התמלוגים יועלו ל1.75% ביולי הקרוב (לעומת 1% כיום). התמלוגים יופחתו חזרה ל1% אם עד 2013 יתווספו למערך השידורים הדיגיטאליים ה-DTT (עידן פלוס) 7 ערוצים חדשים. מדובר בהכנסות שבשלוש השנים האחרונות הגיעו ב-HOT ל-21.-2.2 מיליארדי שקל, כלומר כל אחוז נוסף שיילקח לתמלוגים יגיע לכ2.1-2.2 מיליוני שקלים נוספים שהחברה תצטרך לשלם כל שנה החל משנה הבאה.

סמנכ"ל התוכן והרגולציה של HOT, יורם מוקדי, אמר כי "יש בעיה בתקנות האלה", והסביר כי התקנות לא עולות בקנה אחד עם המדיניות המוצהרת של משרדי התקשורת והאוצר לפיה להוריד את התמלוגים. הוא הוסיף כי המדינה התחייבה בפני בג"ץ שהתמלוגים יירדו ואף יבוטלו בעתיד.

נציג האוצר, יהודה סבן, אמר כי הממשלה החליטה על המהלך לאחר שנוצר "צורך פיסקלי". לדבריו, נשקלו כמה חלופות וזו שנבחרה היתה העלאת התמלוגים של חברות הכבלים והלוויין.

פטריק דרהייו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, השיב ואמר כי "צורך פיסקלי" זו הגדרה עמומה. לדבריו, השינוי מנוגד להמלצות של ועדות שונות שבחנו את הנושא שבהן ועדת קרול וועדת גרונאו. עוד הוסיף כי יש כוונה להעלות באחוז את ההוצאה של הכבלים והלוויין לטובת הפקות מקור/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully