וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קובעי סדר היום הממשלתי - המתנחלים והתקשורת"

בדיון שנערך בוועידת המרכז הישראלי לניהול התבטא בוריס קרסני, ראש חברת ייעוץ ולובינג, ואמר כי "למדינה אין אג'נדה". מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי, שהודיע לאחרונה על פרישתו הוסיף "סדר היום מושפע מהתקשורת, מאנשי עסקים ומפוליטיקאים"

"הבעיה של המדינה היא שהפוליטיקאים רוצים לשרוד ולמדינה אין אג'נדה" - כך אמר היום (שני) בוריס קרסני, העומד בראש משרד שעוסק בלובינג וייעוץ, בכנס השנתי של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), במהלך דיון שכותרתו היא -
"רגולציה ועסקים, הקונפליקט התמידי".

"ישנם שניים שמכתיבים את האג'נדה – המתנחלים והעיתון TheMarker. זה מצב אבסורדי שהרוב בוחר את הממשלה והממשלה משרתת את המיעוט", ציין קרסני. "העיתון מכתיב את האג'נדות לממשלה ואנחנו רואים את זה כל הזמן. רגולציה היא לא נכונה אם היא נובעת מכתבה בעתון".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי שהתבקש להשיב לטענה אמר, כי לא מדויק לומר שהתקשורת "מכתיבה" מדיניות, "אין ספק, שיש היזון חוזר בין התקשורת שמשפיעה, המיגזר העסקי שמשפיע והפוליטיקאים שמשפיעים. ככל שלכלי תקשורת יש דעה יותר נחרצת היא באה לידי ביטוי בצורה יותר ברורה. זה בלט בנושא הגז, בו ראינו תקשורת שבעד ותקשורת שנגד. החוכמה של מי שמקבל את ההחלטה היא לא לא להיות מושפע, כי אין אפשרות כזו. החכמה היא לתת לזה את המשקל הריאלי שלו", הסביר גבאי.

"יש מגמה הולכת וגדלה של התחזקות השפעת התקשורת והשפעת חברי כנסת בודדים, החלשה של משרד האוצר ולא מעט בלגאן -והציבור אדיש", הוסיף עו"ד דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים. "מדינת ישראל מאוהבת ברגולציה. כל פעם כשיש צעד רגולטורי יש מחיאות כפיים מהתקשורת וכולם מרוצים".

"הרוב בוחר את הממשלה והיא משרתת את המיעוט"

תדמור הוסיף בדיון כי ועדת ששינסקי ממחישה את העובדה שבנושאים תקשורתיים גדולים, הממשלה תמיד "מנצחת" והתקשורת נותנת לה רוח גבית. "אני מודאג כי כשאני רואה מגמה של רגולציה גדלה ואכיפה גדלה וחקיקה כמעט פרועה ועתונות שמוחאת כפיים כמעט בלי ביקורת – אני מודאג".

גבאי השיב, כי אסור לפרש מה שקרה בועדת ששינסקי ככלל. "קרה שם משהו שהצחיק אותי, שיש קרב תקשורתי. באים לציבור ואומרים לו לוקחים כסף ממישהו מאוד עשיר לכיס שלך. במקרה זה ברור שלמאבק לא היה סיכוי מלכתחילה. עם או בלי תקשורת - זה לא היה קרב".

גבאי ציין, כי במדינה התרחש תהליך מהותי של הפרטה בשנות ה-80 וה-90 ותחילת שנות ה-2000. "התהליך כרוך בסיכונים, זו ההפרטה של העשיה הכלכלית שהוחזקה על ידי המדינה. לכן, לצד ההפרטה נדרשת רגולציה כי העברת עשיה ללא רגולציה מאוד מסוכנת. מי שחושב אחרת לא מבין שאנחנו נקלעים לסיכון. לא שכחנו את הלקח האמריקאי בשנים 2008-2009 של חוסר רגולציה", אמר גבאי.

בדיון ציין עוד גבאי, שהודיע בשבוע שעבר באופן לא רשמי על כוונתו לסיים את תפקידו, כי הוא "מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומאוד גאה בתפקיד". השבוע צפוי גבאי להיפגש השבוע עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שינסה כנראה לשכנע אותו להישאר בתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully