וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני המועמדים הסופיים לקרן המטבע: לגארד וקרסטנס

לאחר פסילתו של פישר לתפקיד יו"ר קרן המטבע, הוכרזו שני המועמדים הסופיים: לגארד הצרפתיה וקרסטנס המקסיקני. על פי ההערכות, לגראד תקטוף את התואר היוקרתי. ההחלטה אמורה להתקבל עד סוף החודש

לאחר ההודעה על פסילת מועמדותו של סטנלי פישר בעקבות גילו החורג בשנתיים מהגיל המאפשר התמודדות, הנהלת קרן המטבע הבינלאומית הודיעה היום (שלישי) על שני המועמדים הסופיים שמתמודדים על תפקיד יו"ר הקרן כמחליפו של דומיניק שטראוס-קאהן.

המועמדת המובילה היא שרת האוצר הצרפתיה, כריסטין לגארד, ולצדה מתחרה אגוסטין קרסטנס המקסיקני. "חבר המנהלים ייפגש עם שני המועמדים בוושינגטון, ולאחר מכן יתקיים דיון ותתקבל החלטה", נכתב בהצהרה. בחירת המועמד תושלם, על פי ההערכות, עד ה-30 לחודש. בשבוע שעבר ציין דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי ארצות תומכת בפריסה נרחבת של לוח הזמנים לבחירת היו"ר, על מנת לאפשר את הזמן הדרוש לקבלת ההחלטה הטובה ביותר.

לגארד, מגובה בתמיכת האיחוד האירופי ובשורה של מדינות נוספות, נחשבת המועמדת בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בתואר היוקרתי. קרסטנס לעומתה זאת, מגובה בתמיכתן של מדינות רבות באמריקה הלטינית, אולם השבוע התבטא בעצמו ואמר כי הוא מאמין שללגארד הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר לתפקיד.

עוד על המרוץ לראשות קרן המטבע:
נפסלה מועמדות פישר לתפקיד יו”ר קרן המטבע
פישר: ”לתפקיד יו”ר קרן המטבע דרוש כלכלן"
בריטניה תומכת בכריסטין לגארד לראשות קרן המטבע
מרקל: ”מעדיפה שאירופאי יחליף את שטראוס-קאהן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully