וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים סותר האוצר: הרעה במצב רוכשי הדירות

14.6.2011 / 10:27

על פי נתוני בנק הפועלים, בשל המשך עליית המחירים והעלאת ריבית, מדד משכן רשם ירידה נוספת של 2.5% - הרמה הנמוכה מאז יוני 2003. יחד עם זאת, על פי האוצר חלה ירידה במחירי הדיור

מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם השוטף של רוכשי הדירות בישראל, המשיך את המגמה של החודשים האחרונים ורשם בחודש אפריל 2011 ירידה חדה של 2.5% לרמה של 127.3נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2003.

בבנק הפועלים מציינים כי ההרעה נרשמה בעיקר בשל העלייה בריבית על המשכנתאות והמשך עלייה במחירי הדירות. מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם, על פי סקר מחירי דירות בבעלות דיירים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עלה ב-1%. מחירי הדירות בישראל עלו ב-12 החודשים האחרונים בשיעור חד של 13.9% (שיעור ריאלי של 9.2%). יתרה מזו, מאז נקודת השפל בחציון 2007 עלו מחירי הדירות בישראל ב-61% (40% ריאלית).

שיעור הריבית הממוצע הקבועה וצמודת מדד על הלוואות לדיור ל-20-17 שנה שמפרסם בנק ישראל, המשיך לעלות גם באפריל ועלה ב-0.17%, לעומת חודש מארס, ל-3.39%. כל זאת כאשר שכר העבודה הממוצע במשק (ממוצע נע של 6 חודשים) ושיעור האבטלה במשק נותרו ללא שינוי.

אמש, פירסם משרד האוצר נתונים סותרים. בסקירתו הכלכלית המכונה "דו"ח אורות אדומים" ציינו באוצר כי נרשמה באפריל מגמת ירידה של מחירי הדיור והיקף העסקות: "נפילה של כ-31% במספר הדירות שנרכשו בחודש אפריל בהשוואה לחודש הקודם וירידה של כ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש אפריל, בשיעור של 0.8% לעומת מארס. ירידת המחירים הקיפה את כל האזורים, למעט חיפה ובאר שבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully