וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א נסגרה בעליות שערים: ת"א 25 עלתה ב-1%

ערן אזרן

14.6.2011 / 17:09

אחרי יום תנודתי, המסחר ננעל בעליות כאשר מדד מניות הגז והנפט קפץ ב-1.6%, ישראמקו זינקה ב-6%, ומניית החברה לישראל הוסיפה 5.4%. "רמת 1,200 נק' היא תחתית שהביאה לכניסה של קונים"

המסחר באחד העם התנהל היום על רקע המסחר המדשדש אמש בניו יורק, והירידות שאפיינו את מרבית השבועות האחרונים.עם זאת, מסחר חיובי באסיה, עליות שערים חדות באירופה ורמות המחירים הזולות אליהן הגיעו המניות - דחפו לעליות שערים. החוזים העתידיים בוול סטריט, שהצביעו על עלייה של עד 0.8%, סייעו אף הם לנעילה החיובית.

היום התקיים מסחר נעילה מיוחד לקראת עדכון המדדים מחר בבוקר. בעקבות השינויים במדדים ישתנה מחר גם משקל המניות בהם. בחלק מהמדדים לא צפוי שינוי בהרכב המניות (למשל ת"א 25, ת"א בנקים, נדל"ן 15 ות"א פיננסיים, ומדד התל דיב). הרכבי המדדים החדשים שוקללו בהתאם לשווי שוק ממוצע של המניות, אחוז אחזקות הציבור, מספר המניות המונפקות ועוד.

בסיכום יומי, מדד ת "א 25 טיפס ב-1%, ומדד ת"א 100 הוסיף 0.9%. מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.4%, ומדד מניות הגז והנפט קפץ ב-1.6%. מניות הנדל"ן הוסיפו 1.6% לערכן. בלטו במסחר - מניית ישראמקו, שטיפסה בכ-6% על רקע הערכה לחתימה קרובה על חוזה אספקת גז לחברת החשמל; מניית החברה לישראל שזינקה בכ-5.4%, ומניית נכסים ובניין שהתחזקה בכ-5%.

"המגמה החיובית בשוק נמשכה מאתמול. יש הרבה קונים והמכירות של הציבור, שאפיינו את השבועות האחרונים, נחלשו", הסביר עידו אמריליו, מנהל חדר המסחר בבית ההשקעות פסגות. "רמת 1,200 הנקודות היא תחתית מסוימת, רמה פסיכולוגית שמביאה לכניסה של קונים, וכרגע צריכים לראות שהיא לא תישבר. חלק מהמשקיעים מנצלים את רמות המחירים הנמוכות לרכישות, וכך גם המוסדיים שממשיכים לקנות סחורה.

"השוק נמצא בנקודה נוחה וטוב לאסוף סחורה. אנחנו מצפים לראות את המגמה הזו ממשיכה. כמובן שהבחירה עדיין צריכה להיות סלקטיבית, למשל עדיין קיימת הזדמנות קנייה במניות הבנקים. גם בעולם המסחר התנהל בעליות שהיו אף חדות יותר מבישראל - כך שאנחנו עדיין פחות טובים מהעולם", הוסיף אמריליו.

הערכות לגבי מדד המחירים לצרכן שיתפרסם מחר

בדומה לשוק המניות, גם בשוק הסולידי נרשמו עליות קלות. מדדי איגרות החוב הקונצרניות (תל בונד 20,40,60) הוסיפו לערכם עד 0.2%, אך עדיין מדובר בירידה של 0.4% מתחילת החודש. איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בעליות של עד 0.14%. איגרת חוב מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) לפידיון בינואר 2022 עלתה ב-0.14% והתשואה עליה ירדה ל-5.34%. מרבית המק"מים (מלווה קצר מועד) נסחרו בעליות קלות של עד 0.04%, בהמשך למגמה שאפיינה אותם בחודשים האחרונים.

מחר בערב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). רוב האנליסטים במשק העוסקים במקרו-כלכלה מעריכים כי המדד עלה ב-0.5%-0.7%, בהמשך לעלייה של 0.6% באפריל. בארבעת החודשים הראשונים של 2011 עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.3%, וב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-4.0%, מעבר לטווח היעד השנתי לאינפלציה של הממשלה (1%-3%). ההערכה היא כי במחצית השנייה של 2011 יתמתנו מעט מדדי המחירים לצרכן, והמדד יתחיל להתכנס לכיוון היעד השנתי.

האנליסטים מעריכים כי מדד המחירים לצרכן עלה במאי בצורה ניכרת בעיקר בשל העליות במחירי הדלק ובמחירי המזון, לצד עליות עונתיות במחירי הפירות והירקות וההלבשה וההנעלה, עם המעבר מאופנת האביב לאופנת קיץ. האנליסטים מעריכים כי על אף המדד הגבוה, הנגיד לא יעלה את ריבית הבסיס במשק ליולי, לאחר שהעלה את הריבית של החודש שעבר, מ-3.0% ל-3.25%, אלא ימתין להתפתחויות במשק לפני העלאה נוספת.

ביום ראשון הקרוב , 19 ביוני, תתקיים ועידת שוק ההון השנתית של TheMarker ו-Deloitte בריטמן אלמגור, זו השנה התשיעית ברציפות. הוועידה תיערך בהשתתפות בכירי שוק ההון בישראל, חוקרים, מנכ"לים ומקצועני השקעות. דיוני הוועידה יעסקו בין היתר בתמורות המתרחשות בשווקים בארץ ובעולם, בתחזיות לפעילות במגזרים הפיננסים השונים ובצעדים שיש לנקוט להכנת החברות לאתגרים שמציב שוק ההון.

S&P הורידה את דירוג האשראי של יוון

הכנס יתקיים במלון הילטון בתל אביב החל מהשעה 8:30 בהשתתפות דוד זקן, המפקח על הבנקים; יוסי מימן, נשיא קבוצת מרחב ויו"ר אמפל ; צבי סטפק, יו"ר מיטב, ואלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות. עוד ישתתפו בוועידה: שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן; רו"ח יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל עסקים ראשי Deloitte בריטמן אלמגור זהר; רו"ח אילן בירנפלד, שותף מנהל Deloitte בריטמן אלמגור זהר, ועוד רבים אחרים מבכירי המשק הישראלי.

אמש ננעל המסחר בבורסות וול סטריט במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס, אשר נסגר ביום שישי מתחת לרמה של 12 אלף נקודות בראשונה מאז אמצע מארס, נסגר כמעט ללא שינוי. מדד 500 S&P, אשר נסגר ביום שישי בשפל של חודשיים וחצי, טיפס ב-0.1%; מדד נאסד"ק, אשר נסגר ביום שישי ברמה נמוכה יותר מזו שבה פתח את שנת 2011, נסוג ב-0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.97%.

ובינתיים במקביל למסחר בארה"ב, חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את דירוג האשראי של יוון בשלוש דרגות, מדרגת B לדרגת CCC, עקב "סבירות הולכת וגוברת כי יוון תיאלץ לארגן מחדש את חובותיה". S&P העניקה תחזית דירוג אשראי שלילית ליוון, שמשמעה כי יתכנו הורדות דירוג נוספות. "הורדת דירוג האשראי משקפת את הערכתנו כי קיימת סבירות גבוהה יותר לחדלות פירעון, כפי שאנו מגדירים אותה בתור תשלום מלא ובמועד של החובות, הקשורה לניסיונות של הנושים הרשמיים לסגור את פער המימון של יוון", נכתב בהודעת S&P.

מניות בולטות במסחר

ענקית התרופות הישראלית טבע חתמה על הסכם לקבלת מימון בנקאי בהיקף כספי של 4 מיליארד דולר לצורך מימון רכישתה של חברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. בנק HSBC יוביל קבוצת בנקים שתכלול גם את ברקליס ,BNP ,CITI , קרדיט סוויס, גולדמן סאקס, JP Morgan, מורגן סטנלי, בנק הפועלים, בנק לאומי, RBC, ריפייזן ויוניון קרדיט. טבע הכריזה בתחילת מאי 2011 על רכישת חברת ספלון האמריקאית והעריכה שהעסקה תושלם ברבעון השלישי של השנה.

אמש חברת דירוג האשראי מודי'ס הותירה את התחזית למערכת הבנקאית של ישראל ברמה יציבה, בעיקר הודות לתנאים הכלכליים המקומיים החיוביים, שיפור באיכות הנכסים ורמות נזילות בריאות. עם זאת, מאפיינים חיוביים אלו קוזזו על ידי רמת רווחיות מתונה מתמשכת, סיכונים הקשורים לעלייה המהירה במחירי הבתים בישראל.

הבוקר בית ההשקעות פסגות העלה את ההמלצה על מניית דיסקונט, בעקבות הסכם השכר שנחתם אתמול עם העובדים: "הסכם שכר זה בהחלט נוגע בבעיית היסוד של בנק דיסקונט ועל כן אנו מעלים את המלצתנו לבנק מ'תשואת שוק' ל'קנייה' ואת מחיר היעד מ-7.9 ל-8.8 שקל למניה".

סלקום פירסמה הבוקר את הערכת השווי של החברה האחרות נטוויז'ן לקראת הרכישה העתידית. על פי ההודעה לבורסה, שווייה של נטוויז'ן לפי ההערכה עומד על 1.53 מיליארד שקל, או 48.67 שקל למנייה, כ-7% מעל שווייה של החברה במסחר. את הערכת השווי ביצעה פירמת רואי החשבון קסלמן PwC.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אלקטרה נדל"ן מתרחבת לגרמניה

עמנואל אנרגיה, השותפה הכללית בקידוחי מירה ושרה שמוחזקת על ידי עופר נמרודי, מתכוונת לבצע הנפקה ראשונית של (IPO) מיד לאחר פרסום תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת ממדיים (אקספלורציה). עדיין לא ברור מה יהיה השווי לפיו תונפק החברה, וזאת מאחר שהוא יותאם לתוצאות הסקרים הסיסמיים. מניית הכשרה אנרגיה (החברה האם) זינקה מתחילת חודש יוני ב-60% באחד העם. ככל הנראה מעריכים המשקיעים כי התוצאות שיתקבלו בסקרים יהיו חיוביות.

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה אתמול להעלות את שיעור התמלוגים שמשלמת חברת הכבלים HOT למדינה בגין הכנסותיה משידורים. בדיון הוחלט כי שיעור התמלוגים יעלה מ-1% ל-1.75% ביולי, ול-2.5% ב-2012. לפי ההחלטה, שיעור התמלוגים יופחת חזרה ל-1% אם עד 2013 יתווספו למערך השידורים הדיגיטליים עידן פלוס (DTT) שבעה ערוצים חדשים. בשלוש השנים האחרונות הכנסותיה של חברת הכבלים הגיעו ל-2.1-2.2 מיליארד שקל, כלומר כל 1% תמלוגים יגיע לכ-2.1-2.2 מיליון שקל נוספים שהחברה תצטרך לשלם בכל שנה החל בשנה הבאה.

אלקטרה נדל"ן, שבשליטת זלקינד גרשון ובניהולו של שי וינברג, מתרחבת בגרמניה. ל-TheMarker נודע כי החברה הבת בבעלותה המלאה תרכוש 85% מזכויות במרכז קניות בעיר ברלין לפי שווי של כ-19.6 מיליון יורו (כ-98 מיליון שקל). דמי השכירות שיתקבלו מהפרויקט הינם כ-2 מיליון יורו (כ-10 מיליון שקל), המשקפים תשואה ברוטו של כ-.8.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully