וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

14.6.2011 / 23:30

על רקע נתונים מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב ובסין, בורסות וול סטריט נסגרו בעליות שערים חדות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.1% ומדד נאסד"ק טיפס ב-1.5%. שוק האג"ח נסגר בירידות

בורסות וול סטריט נסגרו בעליות חדות על רקע נתונים מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב ובסין, ואשר הרגיעו במעט את החששות מפני האטה כלכלית גלובלית.

מדד דאו ג'ונס , אשר נסגר ביום שישי מתחת לרמה של 12 אלף נקודות בראשונה מאז אמצע מארס, עלה ב-1.1%; מדד S&P 500 , אשר נסגר ביום שישי בשפל של חודשיים וחצי, הוסיף 1.3%; מדד נאסד"ק , אשר מחק בשבוע שעבר את הירידות של שנת 2011, טיפס ב-1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.11% לרמה של 3.1% - הרמה הגבוהה ביותר החודש.

המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו בחודש מאי ב-0.2% - ירידה ראשונה זה 11 חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של 0.7%. בניכוי ירידה של 2.9% במכירות המכוניות בחודש שעבר, נרשמה עלייה של 0.3% במכירות הקמעוניות. כלכלנים צפו כי המכירות הקמעוניות, בניכוי מכירות הרכב, יישארו ללא שינוי במאי.

מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בחודש מאי ב-0.2% - העלייה המתונה ביותר זה 10 חודשים - בעקבות ירידה במחירי המזון והאטה בעליית מחירי האנרגיה, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.1%. מדד הליבה עלה בחודש שעבר ב-0.2% - בהתאם לתחזיות. מחירי המזון ליצרנים ירדו במאי ב-1.4% - הירידה החודשית החדה ביותר זה כמעט שנה. מנגד, מחירי האנרגיה עלו בחודש שעבר ב-1.5% - העלייה המתונה ביותר מאז חודש ספטמבר.

ממשלת סין דיווחה כי פעילות הייצור במדינה עלתה ב-13.3% בחודש מאי, מעל לתחזיות כלכלנים לעלייה של 13.1% בפעילות הייצור. האינפלציה בסין הואצה לרמה של 5.5% בחודש שעבר, העלייה החדה ביותר במדד המחירים לצרכן מאז 2008. שווי עסקות מכירת הבתים למגורים בסין זינק ב-17% במאי לעומת אפריל, לסך של 380.9 מיליארד יואן (58.8 מיליארד דולר).

בסט ביי, קמעונית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בארה"ב, דיווחה היום על ירידה של 12% ברווח הרבעוני עקב מבצעי הנחות מוגברים וירידה בביקוש למוצרים כמו מכשירי טלוויזיה עם מסך שטוח ומצלמות דיגיטליות. עם זאת, הרווח היה גבוה מתחזיות האנליסטים.

רשת בתי הכלבו האמריקאית ג'יי.סי פני הודיעה היום על מינוי רון ג'ונסון, ראש חטיבת החנויות הקמעוניות של אפל, למנכ"ל הבא של הרשת. ג'ונסון צפוי להיכנס לתפקידו החדש בתחילת נובמבר. ג'ונסון, בן 52, שימש כסגן נשיא בכיר לקמעונות באפל במהלך 11 השנים החולפות, ותחת ניהולו פתחה אפל למעלה מ-300 חנויות אשר ביססו את נוכחותה הקמעונאית של יצרנית אייפד ואייפון.

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה כי הגיעה להסכם להשקיע 280 מיליון דולר קרן מימון פרויקטים חדשה עבור חברת סולאר-סיטי, למימון התקנת מערכות פוטו-וולטיות על גגות בתי מגורים בארה"ב - ההשקעה הגדולה מעולם של גוגל בתחום של אנרגיות נקיות. המימון של גוגל יסייע לסולר-סיטי להתקין בין 7,000 ל-9,000 פרויקטים סולארים על גגות בתי מגורים - כעשירית מסך הפרויקטים מסוג זה בארה"ב בשנתיים הקרובות, לדברי ראש הפעילות העסקית הירוקה של גוגל, ריק נידהם.

ענקית הסלולר הפינית נוקיה הודיעה היום כי הגיעה להסכם אשר יישב את כל תביעות הפרת הפטנטים בינה לבין יריבתה אפל. במסגרת ההסדר מחויבת אפל לשלם לנוקיה סכום חד פעמי וכן תמלוגים למשך פרק זמן ממושך. "אנחנו מאוד מרוצים מכך שאפל מצטרפת לרשימה הגדלה והולכת של בעלי הרישיונות על פטנטים של נוקיה", אמר מנכ"ל החברה, סטיבן אילופ, בהודעה הרשמית של החברה.

ישראליות בוול סטריט

חברת ההי-טק הישראלית, ריט טכנולוגיות , חתמה על הסכם עם חברת סמסונג במסגרתו תשווק האחרונה את מוצריה של ריט תחת המותג סמסונג. המניה עלתה ב-198%.

חברת כלל תעשיות שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מנהלת משא ומתן למכירת החזקותיה בחברת התוכנה פאנדטק .

ענקית התרופות הישראלית טבע חתמה על הסכם לקבלת מימון בנקאי בהיקף כספי של 4 מיליארד דולר לצורך מימון רכישתה של חברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. בנק HSBC שותף לקבוצת בנקים שתכלול גם את ברקליס ,BNP ,CITI קרדיט סוויס , גולדמן סאקס , JP Morgan, מורגן סטנלי , בנק הפועלים , בנק לאומי, ריפייזן, יוניון קרדיט ו-RBC. טבע הכריזה בתחילת מאי 2011 על רכישת חברת ספלון האמריקאית והעריכה שהעסקה תושלם ברבעון השלישי של השנה.

טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, פירסמה אתמול את תחזית ההכנסות העצמית לרבעון הנוכחי. החברה צופה כי בתחילת אוגוסט תדווח למשקיעיה על מכירות רבעוניות של בין 142-136 מיליון דולר. אמצע הטווח מייצג עלייה של 15% בהשוואה לרבעון הראשון 2011 ו-11% בהשוואה לרבעון אשתקד, כלומר מדובר במכירות שיא בתולדות החברה.

מגל מערכות הנסחרת במקביל בתל אביב ובנאסד"ק, דיווחה היום (ב') כי קיבלה הזמנה בהיקף של 5.6 מיליון דולר להרחבה והתאמה של מערכת הגנה היקפית בשדה תעופה במזרח אירופה. הפרויקט כולל הסרת מקטעים ישנים ואספקת מקטע חדש בן 10.5 קילומטר של מוצר הדגל של החברה - גדר כבל מתוח, שישולב במערכת שליטה ובקרה. הפרויקט, שמיקומו המדויק לא נמסר, מתוכנן להסתיים בתחילת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully