וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים תומכים: "לא ייתכן שקוטג' יעלה כמו בנזין"

פנחס וולף

15.6.2011 / 8:50

מעל 21 אלף בני אדם הצטרפו כבר למחאה והתחייבו כי לא ירכשו קוטג' בחודש הקרוב. המחאה הצליחה לעורר תגובות רבות בכנסת, אולם ה"דיון הדחוף" שאמור להתכנס בנושא נקבע רק לסוף החודש

חרם הצרכנים על הקוטג' שתפס תאוצה רבה הגיע עד למשכן הכנסת: מעל 21,000 בני אדם הצטרפו כבר לדף הפייסבוק של המחאה והתחייבו שלא ייקנו את המוצר במשך חודש ימים. בכנסת ניצלו את ההזדמנות להשגת אהדה מהציבור, אולם ה"דיון הדחוף" של ועדת הכלכלה בנושא, ביוזמתו של ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) נקבע רק לעוד שבועיים, וייערך ב-29 לחודש.

ח"כ מירי רגב (ליכוד), פנתה אמש ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בדרישה שיזרז את המהלך ויכנס עוד קודם לכן דיון בוועדת הכספים. היום ייערך בכנסת דיון במליאה בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו, ככל הנראה, יעלה גם נושא חרם הצרכנים לסדר היום.

"הקוטג' הוא מוצר בסיסי לכל בית ולכל משפחה בישראל", אמרה אמש רגב. "עליית המחירים הינה בלתי סבירה ופוגעת באלפי משפחות. לא ייתכן שמחירו של קוטג' יהיה כמחיר של ליטר בנזין". גפני טרם הודיע אם אכן יתקיים דיון בנושא בוועדה בראשותו, אולם הביע הזדהות ואמר כי "עליות המחירים הפכו לדבר שבשגרה, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת חברתית. על הממשלה לפעול יותר לעידוד וחיזוק מעמד הביניים והשכבות החלשות, הנפגעות העיקריות מעליות המחירים".

"היה ברור זה מכבר שהסרת הפיקוח על החלב ומוצריו היא בבחינת מתן אור ירוק לעושק צרכנים, וסחרור מחירים שאינו קשור כלל לתשומות ייצור אלא לבצע", הוסיף גם יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון.

ח"כ יצחק הרצוג התייחס גם הוא למחאה, ואמר כי "מתחת לאף ובהיחבא, מנסה הממשלה להעמיס עוד עלויות על מעמד הביניים שנשחק ועל השכבות החלשות. שוב מתגלה שממשלת נתניהו חזקה בדיבורים וחלשה בצמצום פערים".

עוד על חרם הקוטג':
אלפים הצטרפו לחרם צרכני על הקוטג' עקב העלייה במחיר
"אם זה יקר לא נקנה, שהמוצר יירקב"
משרד החקלאות והאוצר החליטו על עלייה במוצרי החלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully