וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות באוצר: מי יהיה ראש אגף התקציבים הבא?

מוטי בסוק

15.6.2011 / 9:35

על פי מקורות באוצר, השר שטייניץ והמנכ"ל חייים שני מראיינים במקביל מועמדים לתפקיד ראש אגף התקציבים. לשכת המנכ"ל בתגובה: "אין שום מתחים"

בחירת המחליף לאודי ניסן ראש אגף התקציבים באוצר, מעוררת באחרונה מחלוקת באוצר - ביחס לדרך המינוי, וכן ביחס למועמד המתאים. ניסן הודיע באחרונה על התפטרותו מהתפקיד לאחר כהונה קצרה של כשנתיים בלבד בתפקיד.

באחרונה נפוצו שמועות כי העוזר הבכיר ביותר של שר האוצר, דוד שהרן, מראיין מועמדים לתפקיד, ובמקביל לו מראיין גם מנכ"ל האוצר, חיים שני, מועמדים לתפקיד. לעתים אותו מועמד קיבל זימון משני האישים. לפי אותם מקורות, שורר מתח רב בין לשכת השר ולשכת המנכ"ל, על רקע דרישת המנכ"ל להגדיל את סמכויותיו על חשבון הפחתת סמכויות של ראשי האגפים באוצר (אגף התקציבים, חשב כללי, שוק ההון, יחסי עבודה ועוד).

עד כה שר האוצר לא התבטא בנושא פומבית. גם בלשכת שר האוצר וגם בלשכת המנכ"ל דחו טענות אלו על הסף. מלשכת שר האוצר נמסר כי "שר האוצר הוא היחיד המראיין את כל המועמדים לתפקיד והוא שיקבע, בהתאם לחוק, מי יהיה ראש אגף התקציבים הבא".

"המנכ"ל מתואם עם השר"

מלשכת מנכ"ל האוצר נמסר כי "המנכ"ל מתואם עם השר ועם עוזרו הבכיר בכל נושא מינוי ראש אגף תקציבים הבא, כפי שנעשה במינוי מיכל עבאדי לחשכ"לית. זאת מבלי להיכנס לחלוקת הסמכויות בין האישים השונים בנושאים לוגיסטים הקשורים במינוי ובאילוצי הזמנים של האישיים השונים".

עוד נמסר מלשכת המנכ"ל כי אין כל מתחים במשרד בנושא מינוי ראש אגף תקציבים הבא. ברשימת המועמדים לתפקיד ראש אגף תקציבים הבא שישה מועמדים, כולם היו בעשור האחרון סגני ראש האגף ופרשו לשוק הפרטי. מדובר בעוזי לוי, המועמד לתפקיד בכיר באי.די.בי; הראל בלינדה, סמנכ"ל כספים בחברת החשמל; עמית לנג, מנהל בכיר באורנג'; יואל נוה, מנהל בנק הדואר; איתי אייגס, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות; ואבי גפן, שהיה עד לאחרונה סמנכ"ל הכספים במקורות.

עם זאת, לא מן הנמנע כי שר האוצר והמנכ"ל יחליטו הפעם לסטות מהנוהג וימנו הפעם לתפקיד איש אקדמיה בכיר, או אדם מהמגזר העסקי, שלא היו בעבר עובדים באגף התקציבים. מרבית מועמדי אגף התקציבים, המועמדים לעמוד בראש האגף, מתנים את הסכמתם לקבל את התפקיד בדרישה האולטימטיבית כי לא יחול כל קיצוץ או כרסום בתפקיד ראש האגף וכי לא יועברו סמכויות של ראש אגף תקציבים למנכ"ל האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully