וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על הסבת התחנה הפחמית באשקלון לגז נדחתה

15.6.2011 / 10:01

אתמול התקיים דיון על אישור הקמת התחנה כדו-דלקית, כלומר בגז ובגיבוי פחם בשעת משבר. האוצר דרש במפתיע לשנות את הוראות התכנית, וכך נדחתה ההחלטה בנושא. "פקידי האוצר שוב מחבלים בפעולות הממשלה"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיימה אתמול דיון במטרה לאשר את הקמת התחנה כדו-דלקית, כלומר בגז ובגיבוי פחם בשעת משבר. ואולם האוצר דרש במפתיע לשנות את הוראות התוכנית כך שהשיקול בבחירת הדלק להסקת התחנה יתבסס על מחיר הדלק עצמו, מבלי לקבוע את הגז כחלופה הדומיננטית.

במקביל, הביעה בדיון חברת קצא"א הממשלתית הסתייגות מהקמת התחנה בשטחה, ובלחץ האוצר עמדה התוכנית להיות מוסרת מסדר היום. בעקבות התערבות שרי התשתיות והגנת הסביבה לצד מטה המאבק נגד הקמת התחנה והארגונים הירוקים - נמנע ביטול הדיון בתוכנית, וזה נדחה לכינוס המועצה הבא.

שר התשתיות, עוזי לנדאו, אמר כי "פקידי האוצר מחבלים שוב בפעולות הממשלה ומעכבים את ביצוען של החלטות חשובות לפיתוח משק החשמל ועצמאותה האנרגטית של ישראל. את המחיר, כרגיל, ישלמו אזרחי מדינת ישראל, כמו שקרה בנושא ההתפלה".

תחנת D תקיף שתי יחידות ייצור בהספק כולל של 1,260 מגה-וואט. היא אמורה להיבנות בעלות של כ-2.2 מיליארד דולר דרומית לאשקלון, בקונסורציום משותף לחברת החשמל (49%) ולמשקיע אסטרטגי פרטי (51%).התחנה אמורה היתה לפעול באוגוסט 2008, אך מועד הפעלתה נדחה בעשור האחרון פעמים רבות בעקבות שינויים טכנולוגיים שהכניסה חברת החשמל לתוכנית הפרויקט במענה לדרישות מוסדות התכנון, וכן עתירות לבג"ץ נגד הקמת התחנה שהוגשו על ידי ארגונים להגנה על הסביבה.

בעקבות תגליות הגז האחרונות הקפיא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הדיון בהקמתה כתחנה פחמית, בעוד שמשרד האוצר בוחן בעצמו את שיטת הפעלתה הרצויה. מועד הפעלת התחנה המשוער הוא 2016-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully