וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר תומך בהוצאת מוצרי החלב מפיקוח"

אורה קורן וצבי זרחיה

15.6.2011 / 15:49

משרד האוצר תומך בהוצאת מוצרי החלב האחרונים מפיקוח מחירם משיקולי שוק חופשי - כך על פי מקורבים למגעים עם משרד החקלאות בנושא. יחימוביץ': חלק ניכר מעליית מחירי המזון נובעת מהמס על הדלקים

משרד האוצר תומך בהוצאת מוצרי החלב האחרונים מפיקוח מחירים משיקולים של שוק חופשי - כך ציינו מקורבים למגעים עם משרד החקלאות בנושא. לדבריהם, שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד מתנגדת לכך נוכח עליות מחירי מוצרי החלב שהוצאו מהפיקוח.

"אני מתנגדת לכוונת האוצר להוציא מוצרי חלב נוספים מפיקוח", אמרה נוקד לקראת פגישתה מחר עם נציגי משרד האוצר לדיון בנושא. "המדיניות שלי בנושא עקבית וברורה. ישנם מוצרים בהם נדרש פיקוח של המדינה על התנהגות השוק. כולנו ראינו מה עלה בגורל מוצרי חלב שהוצאו מפיקוח. הסרת הפיקוח לא תרמה לתחרות אלא רק הזיקה לצרכנים. אני לא מוכנה שזה יהיה גורלו של החלב ושל מוצרי חלב בסיסיים נוספים ולכן לא אאפשר הוצאת מוצרים מפיקוח".

המוצרים הנדונים שנותרו תחת פיקוח מחירים הם חלב טרי 3% ו-1% בקרטון ושקית, אשל 4.5% , גיל 3%, שמנת חמוצה 15%, חמאה רגילה 100 גרם, ק"ג גבינה קשה עמק וגבינה קשה גלבוע חריץ.

בתוך כך, ועדת הכלכלה תקיים בשבוע הבא דיון בהתייקרויות במשק. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אומרת כי חלק ניכר מעליית מחירי המזון, ובעיקר זו של הקוטג', נובעת מהמס על הדלקים שרוב חברי הכנסת הצביעו בעדו.

לדברי יחימוביץ', "קריאה להוזלת מחירים כשהיא מנותקת מהסיבה לעלייתם תפגע בסופו של דבר בחקלאים ובעובדים החלשים בענף המזון, לכן גם אם זה נשמע מורכב, אין מנוס מהפחתה ניכרת של המסים העקיפים, המזיקים והלא שוויוניים כמו המס על הדלקים. מנגד, יש להקפיא את הרפורמה במס המיטיבה ממילא רק עם מי שיש לו, כדי לאזן את הכנסות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully