וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המרכולים משוכנעים: "מחאת הקוטג' לא תצליח"

על אף 40 אלף התומכים בפייסבוק שהצהירו כי לא יקנו את המוצר בחודש הקרוב, הזבנים אדישים: "בסופו של דבר, מי שצריך קוטג' - יקנה. זה לא יעבוד. עדיף שיכעסו על מחירי הדלק והסלולרי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

חרם הקוטג' שהחל אתמול (שלישי) צובר עוד ועוד תאוצה. בזמן שיותר מ-40 אלף גולשים בפייסבוק כבר תומכים ביוזמת החרם, גם בכנסת מגיבים בדיונים ובהצהרות תמיכה במהלך. אך בשטח, בעלי המרכולים לא כל כך מבינים על מה כל המהומה. "אצלי העסקים כרגיל. כולם קונים קוטג'", סיפר רוני בצלאל, זבן מירושלים. "אנשים אולי ראו את זה בפייסבוק אבל בסופו של דבר, אדם שצריך, יקנה קוטג'".

"זה נראה לי הזוי. אם כבר לעשות חרם צרכנים, זה לא צריך להיות בנושא קוטג'", הוסיף פנחס עמאר, אף הוא בעל מכולת מהבירה. "אם כבר זה צריך להיות על סלולרי למשל, או על דלק. שם צריך להעניש את הממשלה".

"זה שטות, זה לא יעזור", אמר מוכר נוסף. "אנחנו עם קשה עורף, לא כמו באירופה. שם, אם קורה מקרה, מיד מוחים ברצינות. אנחנו עם ישנוני. לא מזיזים שום דבר בצורה רצינית".

לעומת המוכרים, הצרכנים דווקא אופטימיים לגבי סיכויי המאבק. "סוף-סוף העם התעורר, טוב שיש רשתות חברתיות", אמר אחד הקונים בעת שיטוטיו במכולת בעיר. "אני מקווה שזה ייתן דחיפה ליצרנים לקבל את החלטה נכונה, ובמוצרים הבסיסיים לנקוט במחיר הגיוני. בסופו של דבר הצרכן צריך להצביע ברגליים".

קוטג' לנתניהו

בתוך כך, בבית הנבחרים המשיכו גם היום להגיב לגל המחאה הצרכני. במהלך דיון במליאת הכנסת שנערך ביוזמת מפלגת קדימה תחת הכותרת "כשלון ממשלת נתניהו", התייחסה שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, האחראית על נושא פיקוח על מחירי החלב, לתכנון לפיו מוצרי חלב נוספים יוצאו מפיקוח.

"אני מתנגדת לכוונת האוצר להוציא מוצרי חלב נוספים מפיקוח, והמדיניות שלי בנושא עקבית וברורה", אמרה נוקד. "ישנם מוצרים בהם נדרש פיקוח של המדינה על התנהגות השוק. כולנו ראינו מה עלה בגורל מוצרי חלב שהוצאו מפיקוח. הסרת הפיקוח לא תרמה לתחרות, אלא רק הזיקה לצרכנים. אני לא מוכנה שזה יהיה גורלו של החלב ושל מוצרי חלב בסיסיים נוספים".

במהלך הדיון, נקטה חברת הכנסת רונית תירוש בצעד יצירתי והגישה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, גביע קוטג'. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל) שניהל את הישיבה, קרא לסלק את הקוטג' מהשולחן ואמר לראש הממשלה בבדיחות כי "מותר לשתות במליאה, אך לא לאכול".

תירוש הסבירה כי "המחירים המשתוללים במדינה הגיעו עד לדברים הבסיסיים ביותר. אחרי שאזרחי המדינה נשארו בלי יכולת לקנות דלק, בקרוב גם לא יישאר להם קוטג'. לאחר פניות אזרחים רבים מאתמול, החלטתי להביא לראש הממשלה מוצר שאם לא יתעשת כנראה ייכחד בקרוב – גביע קוטג', שהפך ליוקרתי בזמן ממשלת הליכוד. אם ראש הממשלה לא יתעשת בקרוב, כולנו נבכה על חלב שנשפך".

עוד על חרם הקוטג':
אלפים הצטרפו לחרם על הקוטג' במחאה על מחירו
הח”כים תומכים: ”לא ייתכן שקוטג’ יעלה כמו בנזין"
"אם זה יקר לא נקנה, שהמוצר יירקב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully