וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בירידות חדות

שלי אפלברג

15.6.2011 / 17:35

עקב המשבר ביוון נרשמו בת"א ירידות - מדד ת"א 25 צנח ב-2.7%, ומדד הבנקים השיל 3.9%. מדד הנפט והגז הוביל את הירידות עם נפילה של 4.3%."הציבור שראה אור בעליות האחרונות קיבל פיק ברכיים ובורח"

בורסת ת"א סגרה את יום המסחר בירידות שערים חדות, לאחר שפתחה את היום בירידות של עד 0.5%, בניגוד למגמת העליות אתמול בארה"ב. ת"א 25 ירד ב-2.7%, נדל”ן 15 נפל ב-2% , ת"א 100 השיל מעליו 2.3%, ומדד הבנקים נפל ב 3.9%.

מדד הנפט והגז הוביל את הירידות עם נפילה חדה של 4.3%הירידות החדות ביותר היו בתל אביב, כאשר המסחר בארה"ב נפתח בירידות של כ-1%. המסחר בבורסות באירופה מתנהל בירידות שערים, ה-dax יורד ב1.2%, פריז משילה 1.3% והיורוסטוק נופל ב1.5% .

"אני רואה את השוק נשרף מול העיניים", אמר ל-TheMarker סוחר בכיר בשוק. יניב פגוט, אסטרטג ראשי באיילון, אמר כי "לא השתנה שום דבר בשוק הישראלי. אתמול ושלשום לקחו פאוזה קטנה עם משבר החובות ביוון. בארה"ב ובסין ניסו להאחז בשני נתונים בשביל להצדיק את העליות. "הזמן עובר והפתרון מתרחק ואם חשבו שב-24 ביוני תהיה תוכנית חילוץ עתה רואים שהעבירו אותה ליולי.

"בשעה האחרונה קיבלנו אינקידציה שמודי'ס הכניסה את 3 הבנקים הגדולים בצרפת לרשימת מעקב להורדת דירוג. הבנק המרכזי באירופה הצהיר על כך שמפחיד אותו שמשבר המערכת הבנקאית ביוון יחלחל לתוך אירופה ויגרור הורדות דירוג של כל המערכת הבנקאית עד שלא יהיה פיתרון לא תהיה רגיעה כאן בשווקים".

"אנשים מחנים את הכסף בצד"

עוד הסביר פגוט כי יש ספקולנטים שנכנסו לשורט על השוק. "אם נביט בתעודת קסם מעוף שורט פי 3, יש לה כרגע 15 מיליון שקל מחזור - היא מקצינה את המגמה. מחזיקי קסם מעוף לונג פי 3 נשברו והם מוכרים את התעודה ב-14 מיליון שקל - ירידה של 6%. סך הכסף בתעודות אלה הוא 30 מיליון שקל בשתי התעודות יחד.

לדברי פגוט, "הציבור שראה אור בעליות האחרונות קיבל פיק ברכיים ובורח. הבנקים יורדים ב-3% - זהו סימן מובהק לפאניקה. מדובר ביום של ירידות חריג ששבר את רמת ה-1,200 נקודות מטה בצורה חזקה. אנשים מחנים את הכסף בצד . גם האג"ח הממשלתי ירד. אין לאן לברוח. בכל מקום חוטפים בין ירידות חדות לירידות לא נעימות. הדבר היחיד שעולה זה הדולר וזה כמו כוסות רוח למת".

בגזרת אג"ח השחרים הקצרים סיימו את היום בירידות קלות בעוד שהשחרים הארוכים רשמו ירידות של עד 0.4% כאשר הסדרה הארוכה יותר שתפרע בשנת 2026 רשמה ירידה של 0.4% ותשואתה זינקה ל5.61% . מדד התל בונד 20 ספג ירידה של 0.2% , מדד התל בונד 40 השיל מערכו 0.3% מדד התל בונד 60 החסיר 0.2% .

"הירידות הן תיקון טבעי למהלך עליות ארוך וחד"

בתחילת היום ציין זיו פניני, מנהל חדר המסחר של מגדל שוקי הון, כי השוק עובר מתסריט פסימי של קריסה כלכלית עולמית לתסריט אופטימי אשר גורס כי היה מהלך מטה ועכשיו המחירים אטרקטיביים לקנייה. "סטיות התקן של האופציות שקפצו בתחילת השבוע ל-16.6% ירדו ל-14.5% - מה שמעיד בין היתר על כך שהגופים הגדולים נמצאים במצב של המתנה. אנו רואים שהאג"ח נסחרים היום בירידות קלות, כרגע יש גופים מסויימים שקוראים לחזור לאג"ח ממשלתי ולצאת מהקונצרני".

שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, טוען כי חלה רגיעה בשווקים כיוון שהנתונים בכלכלה הישראלית טובים. לדבריו,הגורם שהפריע וגרם לירידות האחרונות היו הבעיות במעגל החיצוני כגון המשבר ביוון, בעיות המיתון בארה"ב וההכרזה על מדינת פלסטינית בספטמבר. המגבלות על הבנקים בסין הורידה את הבורסה בשנחאי ונתנה את אותותיה לירידות בבורסה הישראלית. פחד המשקיעים הוא שתתפתח האטה בסין, אך לאורך זמן הכלכלה המקומית תנצח.

לדברי מאיר, החשש מהכרזת העצמאות הפלסטינית בספטמבר יורד: "ישנם סימנים שההכרזה עומדת להיות יותר הכרזתית מאשר שינוי מעשי בשטח. אנו רואים שיש התנגדות במדינות המערב למהלך חד צדדי מצד הפלסטינים. לדעתי בשוק יש כיום מניות עם שערים אטרקטיבים לרכישה, כגון מניות הבנקים, הרווחיות שלהם עלתה בזמן שהשערים שלהם ירדו. מדד הבנקים יורד עתה ב1.1% ורק מגביר את אטרקטיביות הקניה שלהם למי שיש אורך נשימה".

"מניות הגז והנפט נותנות רוח גבית לעליות בשוק לאור ידיעות על תוצאות טובות בתלת מימד בשרה ומירה ועסקה ארוכת טווח עם קבוצת דלק וקידוח תמר של חברת חשמל. "הירידה באבטלה בישראל, הגידול בתוצר התעשייתי ,רווחיות השיא של הבנקים והרוח הגבית לעליות מהנסד"ק נותנים אישור לכך שרמת 1,200 נכון לעכשיו היא תחתית", הוסיף מאיר.

לדברי עידן אזולאי,מנכ"ל קרנות נאמנות באפסילון, "שיטפון הפידונות בקרנות הסתיים. עדיין אנו לא רואים יצירות של קניות חדשות. בזמן הפדיונות המשקיעים הסיתו את ההשקעה מהאג"ח הקונצרני וקנו קרנות שקליות קצרות מועד. אני רואה בירידות תיקון טבעי למהלך עליות ארוך וחד שחל בשווקים".

עוד ציין כי "התיקון באג"ח הקונצרניות הינו מתבקש, אך נראה כי אנו שבים לשגרה. נתוני המקרו יסייעו לחברות להרוויח, לכן המחירים הנוכחים בהם נסחרות החברות הן במניות ובפרט באג"ח מהוות הזדמנות קנייה". את דבריו סיכם בכך ש"השוק הקונצרני הלא מדורג כרגע מאוד מעניין לקניה לאחר שירד עקב החשש שהחברות לא יעמדו בחוב".

כרגע בגזרת האג"ח המסחר סביב רמת ה-0, ירידות קלות של 0.04% באג"ח השקליות הממשלתיות. התל-בונד 20 עולה קלות ב-0.07%; תל בונד 40 יורד ב-0.04%.

המשק ממתין לפרסום מדד המחירים לצרכן בערב. ההערכות הן כי המדד עלה ב-0.5%-0.7%. כמו כן צופים האנליסטים כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לא יעלה את ריבית הבסיס במשק ביולי מאחר שהעלה את הריבית של החודש שעבר ל- 3.25% והוא מעוניין להמתין להתפתחויות נוספות במשק.

מניות מרכזיות: דיסקונט ירדה ב5.56%, פועלים נפלה ב4.19%, כיל ירדה ב3.76%, ישראמקו נפלה ב6.15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully