וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הקוטג': מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.5%

ואדים סבידרסקי

15.6.2011 / 19:07

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המדד עלה בחודש מאי בהתאם לתחזיות. מתחילת השנה עלה המדד ב-1.8%. סעיף שירותי הדיור בבעלות הדיירים עלה ב-1.1%

מדד המחירים לצרכן בישראל עלה בחודש מאי ב-0.5%, כך הודיעה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה בהתאם להתחזיות, כאשר שמונה מתוך 14 כלכלנים בסקר בלומברג חזו אינפלציה במשק בשיעור זהה, בעוד התחזית האגרסיבית ביותר היתה לעליית מחירים של 0.7%, על פי תחזיתו של אחד הכלכלנים.

מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.8%. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה האינפלציה ב-1.8%, נמוך מהגבול העליון של יעד יציבות המחירים הממשלתי - 3%.
סעיף שירותי הדיור בבעלות הדיירים בלט עם עלייה של 1.1%.

מדד המחירים לצרכן הוא אחד הפרמטרים החשובים שבוחן בנק ישראל בבואו לקבוע את גובה הריבית במשק. הבנק כבר הודיע כי הוא חותר להעלאת ריבית על מנת להשיב את רמתה לתחום ה"נורמלי". כעת מנסים הכלכלנים להעריך באילו חודשים בדיוק יעלה הבנק את הריבית.

איילת ניר, כלכלנית ראשית בבית השקעות IBI, העריכה טרם פרסום המדד כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים על בסיס מדד אפריל צפויה לעמוד על 2.7% בלבד - כלומר תיכנס לתוך יעד הממשלתי כבר בשנה הקרובה. "בשבוע האחרון נרשמה עלייה בציפיות האינפלציה הנגזרות מהשוק לשנה, בעוד בטווחים בינוניים נרשמה ירידה בציפיות הנגזרות", ציינה ניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully