וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

16.6.2011 / 0:20

אמש עם סגירתן של בורסות וול סטריט בעליות שערים, חזרה האופטימיות לשווקים. אך היום שוב חזר המסחר בארה"ב למגמה שלילית. דאו ג'ונס ירד ב-1.5% ונאסד"ק ירד ב-1.75%

לאחר יום של עליות חדות אמש בוול סטריט, ותחושה כי האופטימיות חוזרת לשווקים לאחר תקופה ממושכת של מימושים, חזר המסחר בארה"ב היום למגמה שלילית - בשל אכזבת המשקיעים מנתוני מקרו שהתפרסמו והעידו על המשך חולשתה של הכלכלה הגדולה בעולם.

במקביל, בשווקים מביעים חששות בעקבות קשייהם של בכירי גוש היורו להסכים על חבילת חילוץ שנייה ליוון בה מחמיר המשבר והממשל מרים ידיים. ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, אמר היום בנאום טלוויזיוני לאומה היוונית כי בכוונתו להרכיב ממשלה חדשה ולהעמיד אותה להצבעת אמון מחר בפרלמנט, על רקע הפגנות ענק אלימות באתונה נגד צעדי הצנע של הממשלה וחששות הולכים וגוברים מפני חדלות פירעון.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.5% ונסגר ברמה של 11,897 נקודות. מדד P&S 500 איבד 1.75%, ונסגר ברמת 1,265 נקודות - שפל של חודשיים וחצי. מדד נאסד"ק השיל ב-1.75% גם הוא לרמה של 2,631 נקודות. מדד הפחד VIX זינק היום, בהתאם למגמה, ב-16.5% לעבר רמת ה-21.3 נקודות. מחירי איגרות חוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו והתשואה עליהן ירדה ל-2.97%.

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, אשר עלה ב-0.2% לעומת אפריל, דיווח משרד העבודה האמריקאי. אנליסטים צפו עלייה מתונה יותר של 0.1%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מוצרי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3% - העלייה החדה ביותר מאז יולי 2008.

תזרים ההשקעות נטו במשק האמריקאי הסתכם באפריל ב-68.2 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים אשר פורסמו על יד משרד האוצר האמריקאי היום. זרם הון זה התכווץ בחצי בהשוואה לחודש מארס, במהלכו הגיעו ההשקעות נטו בארה"ב לכ-127.1 מיליארד דולר. היקף הרכישות נטו של איגרות חוב ממשלתיות הסתכם באפריל בכ-45 מיליארד דולר.

לדברי אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינלאומיים באיי.ביי.אי, החשש הוא מפני מצב בו "בזמן שכולם מתווכחים מה לעשות עם ייון - יוון תפשוט את הרגל. למרות שפשיטת הרגל שלה מגולמת במדדים, הפחד של המשקיעים הינו למדרון חלקלק של פשיטות רגל באירופה, ובמיוחד ממצב בו פורטוגל, אירלנד, ספרד ואיטליה יפשטו את הרגל אחריה".
עיני המשקיעים הופנו היום גם לנתוני הייצור התעשייתי בחודש מאי. בזירה זו צפו האנליסטים כי המדד התעשיתי יעלה ב-0.2%, בהשוואה לחוסר השינוי באפריל, אך הנתונים איכזבו והצביעו על עליית המדד מתונה יותר בשיעור של 0.1% בלבד.

נסיגה בפעילות הייצור באזור ניו יורק

במקביל, פורסם היום מדד אמפייר סטייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק, אשר מצביע על נסיגה מפתיעה בפעילות הייצור באזור ניו יורק בחודש יוני. המדד ירד החודש לרמה של 7.8- נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר, וזאת לעומת 11.9 נקודות במאי. אנליסטים צפו כי המדד יעלה לרמה של 12 נקודות. קריאה של יותר מ-0 נקודות במדד מצביעה על צמיחה בפעילות מגזר הייצור בניו יורק, צפון ניו ג'רזי ודרום קונטיקט, בעוד שקריאה של פחות מ-0 מעידה על נסיגה.

האנליסטים של מריל לינץ' מאמינים כי הירידות במניית טבע, על רקע העלייה המטאורית האחרונה של המתחרה ביוג'ן, מצביעות על סנטימנט פסימי של המשקיעים לגבי ממצאי הלקווינימוד. עם זאת, לדעתם הפסימיות אינה מוצדקת. לדברי האנליסטים, ניתן ללמוד מניסיון העבר, ואין לייחס לתוצאות המחקרים הקליניים מסקנות מוחלטות. צוות האנליסטים מאמין כי הסיכון משתלם - ומציב את הרווח למניה ב-2011 על 4.95 דולרים, ובשנה הבאה על 5.66 דולרים (עלייה של 14.3%).

החברות פריגו וטבע השיקו את הגרסה הגנרית לתרופה Nasacort, המיועדת לטיפול בסימפטומים של אלרגיה. שתי החברות ייהנו מבלעדיות של שישה חודשים בשיווק המוצר, היות שטבע היתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה את הבקשה לשווק את המוצר, באמצעות החברה הבת באר. בכך עירערה טבע על תוקפו של הפטנט של המוצר, שפותח על ידי חברת סנופי אוונטיס.

סרגיי וסצ'ונוק, האנליסט מבית ההשקעות אופנהיימר, מדווח על רכישה פוטנציאלית של פאנדטק, הנמצאת במגעים עם מספר חברות תוכנה למכירת פעילותה. "שמועות על רכישת החברה אינן חדשות, ואנו סבורים כי החברה מהווה יעד רכישה אטרקטיבי במיוחד - לאור מעמדה המוביל בפלח הגבוה של שוק תוכנת הסליקה, וקשריה ההדוקים עם הבנקים המובילים בעולם".

"כמו כן, עוזרים למידת האטרקטיביות של החברה יתרונותיה הטכנולוגיים, פרישה גלובלית רחבה וצמיחה נאה, המלווה בחדירה לתחומים ושווקים גיאוגרפיים חדשים", הוסיף וסצ'ונוק. "להערכתנו , גורמים אלה עשויים לאפשר מינוף מוצלח וסינרגיות ניכרות עבור החברה הרוכשת, בזכות ניצול בסיס לקוחות נרחב של פאנדטק (מעל 1,000 מוסדות פיננסיים בעולם) למכירת פתרונות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully