וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי ליועץ המשפטי: "חקור תיאום מחירים בחלב"

פנחס וולף

16.6.2011 / 11:36

מחאת הקוטג' נותנת את אותותיה, וכעת מבקשים פוליטיקאים לבדוק האם המחיר הגבוה של מוצרי החלב הוא תוצאה של עבירה על החוק. "יש לבדוק האם יש קרטל במוצרי החלב"

על רקע המחאה נגד העלייה במחירי הקוטג', מבקשים השרים וחברי הכנסת לבדוק האם עליית המחירים נובעת מצעדים לא כשרים של יצרניות החלב. שר הפנים, אלי ישי, פנה הבוקר (חמישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שזה יורה על פתיחה בחקירה פלילית כדי לבדוק אם התבצע תיאום מחירים במוצרי חלב ככלל, ובגבינת הקוטג' בפרט. ישי כתב, כי "ראוי לבדוק האם כוחות כלכליים עסקיים קשרו באפילה קשר כנגד ועל גבו של האזרח. זה לא יעלה על הדעת שזוגות צעירים, בטרם ירכשו גבינה לילדיהם יחשבו פעמיים. ראוי לבצע חקירה מהירה בעניין".

"חשש שהמחירים לא משקפים את עלויות חומרי הגלם והייצור"

במקביל, פנה גם יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), לממונה על ההגבלים עסקיים, פרופ' דוד גילה, בבקשה שזה יערוך בדיקה מקיפה לבדיקת קיום קרטל במוצרי החלב. חסון כתב, כי "לאור המגמה המתמשכת של עליית מחירי מוצרי החלב, קיים חשש אמיתי כי מחירי הקוטג' ומוצרי חלב אחרים אינם משקפים נכונה את עלויות חומרי הגלם והייצור, וכי החברות השונות ורשתות השיווק מתאמות ביניהן מחירים באופן ישיר או עקיף, ויוצרות קרטל".

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס אתמול אף הוא לחרם הצרכנים על הקוטג', ולתוכנית להסרת מוצרים נוספים מפיקוח. "אני רוצה להבהיר כדי שלא יהיו שום ספקות", אמר שטייניץ בנאום שנשא בטקס במרכז האוניברסיטאי אריאל, "אני לא מתכוון לאשר בתקופה הקרובה שום הוצאה מפיקוח של מוצרי חלב וגבינות יסודיים ובסיסיים, כל עוד קיים סוג של מונופול או קרטל שמונע תחרות חופשית בעניין הזה. ואם יש משהו שעומד על הפרק מבחינת האוצר – הוא דווקא שצריך לשקול עכשיו ייבוא של גבינות ומוצרי חלב, כי אם הקוטג' באירופה מחירו מחצית מבישראל, ייבוא זו הדרך הכי בדוקה להוריד את המחיר".

עוד על מחאת הקוטג':
בעלי המרכולים משוכנעים: "מחאת הקוטג' לא תצליח"
הח"כים תומכים: "לא ייתכן שקוטג' יעלה כמו בנזין"
לקראת שבועות דווקא היתה עלייה במחירי החלב והביצים

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully