וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד גז? תוצאות החיפוש של גוליבר - בספטמבר

ליאור זנו

16.6.2011 / 12:12

חברת זרח וחברת האם גינקו הודיעו כי בשטח הרישיון "גוליבר" זוהה מבנה נוסף העשוי להכיל גז טבעי. המבנה נוסף לשלושה מבנים נוספים שעשוים להכיל נפט

שותפות חיפושי הגז והנפט זרח והחברה האם גינקו הודיעו הבוקר לבורסה כי תוצאות פענוח הסקרים הסייסמים שבוצעו ברישייון החיפושים במים הרדודים "גוליבר", שיעידו מה ההסתברות למציאת גז או נפט בשטח הרישיון ובאיזה כמות - צפויות להתפרסם כבר בספטמבר הקרוב.

בנוסף, הודיעו החברות כי מעיבוד הביניים שנעשה לנתוני הסקרים, עולה כי קיים מבנה נוסף בשטח הרישיון, שעשוי להכיל גז. המבנה שזוהה כעת, נמצא במים רדודים מול חופי נתניה בעומק של 40-30 מטרים, ובעומק משוער של 1,270 מטר מתחת לפני הקרקע. בעבר, הודיעה השותפות כי בשטח הרישיון זוהו שלושה מבנים שעשויים להכיל נפט, מול קיסריה, חדרה וגעש בעומקים משוערים של כ-5,000 מטרים מתחת לפני הקרקע.

על רקע זה, רושמות יחידות ההשתתפות של זרח (50% ברישיון) ב-7%, ומניות גוליבר, המחזיקה בבעלות מלאה על גינקו השותף הכללי של זרח ובעלי ה-50% הנותרים, מזנקות ב-11%. זאת גם בשל הודעתה לעיתונות של החברה, שהוסיפה ופירשה כי אם יתאמתו הנתונים על ידי המעריך החיצוני, ניתן יהיה לגשת להפקת הגז כבר ב-2012 מכיוון שמדובר באופרציית הפקה הרבה פחות מסובכת מכזו שבמים עמוקים.

היתר גוליבר הוא סמוך לחוף וממוקם ברצועת מים רדודים ברוחב 10 קילומטרים, המשתרעת מראשון לציון בדרום ועד חיפה בצפון. יו"ר דירקטוריון החברה הוא ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, והמנכ"ל ובעל השליטה הוא רמי קרמין.

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully