וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: גרמניה מעדיפה לדחות הסיוע לספטמבר

16.6.2011 / 14:23

על רקע התפטרותו של חבר פרלמנט בכיר ביוון בעקבות המשבר הכלכלי במדינה נודע כי הסיוע הכלכלי עלול להתעכב עד ספטמבר, מהלך שעלול לפגוע במאמציה של יוון להמנע מחדלות פרעון

חבר בכיר בפרלמנט היווני ובמפלגת השלטון הסוציאליסטית התפטר מהפרלמנט לאחר כשלון המגעים לממשלת אחדות ביוון. יורגוס פלורידיס הכריז על התפטרותו שעות ספורות לפני שראש הממשלה יורגוס פפנדריאו צפוי להציג הרכב חדש של הממשלה, שיעמוד להצבעת אמון ביום ראשון. מקורות באיחוד האירופי דיווחו היום לרויטרס כי ממשלת גרמניה מעדיפה לדחות את מועד הגשת חבילת חילוץ שנייה ליוון לספטמבר, במהלך שעלול לפגוע עוד יותר במאמציה של יוון להמנע מחדלות פרעון.

"הטיעון הוא 'איננו יודעים מה לעשות, בואו נקנה עוד זמן", אמר המקור לרויטרס. לדבריו, הקנצלרית אנגלה מרקל ושר האוצר וולפגנג שויבלה מעדיפים לדחות את מתן חבילת החילוץ השנייה. מקור בכיר אחר בבנק גרמני אמר לרויטרס כי ברלין סימנה את ספטמבר כנקודה שבה ניתן יהיה לפתור את הבעיות באירופה - כולל מאמץ לשכנע את סוכנויות דירוג האשראי שלא להכריז על דחיית חובות מרצון של נושי יוון כחדלות פרעון סלקטיבית.

פלורידיס בן ה-55 ביקר חריפות את ההתקדמות האיטית של הרפורמות ביוון, והיה אמור להצטרף לממשלתו החדשה של פפנדראו. התפטרותו לא תשפיע על הרוב של הממשלה בפרלמנט, אולם היא מעיבה על מאמציו של ראש הממשלה להגיע להסכמה על אמצעי צנע נרחבים.

עוד בנושא המשבר ביוון:

יוון: אחרי הפגנת רבבות, היום תוצג ממשלה חדשה
יוון תזדקק לסיוע של 100 מיליארד יורו
יוון: בין סוכנויות דירוג האשראי לשביתות כלליות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully