וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת תל אביב נסגר בעליית שערים

ואדים סבידרסקי

16.6.2011 / 17:36

אחרי יום תנודתי התחזקו העליות והמדדים עלו מעל רף 1,200 הנקודות. ת"א 25 הוסיף 1.4% לערכו ואילו ת"א 100 עלה ב-1.1%

המסחר באחד העם נחתם היום בעליות שערים בהובלת מניות הבנקים, וזאת בתום יום תנודתי. העליות התחזקו לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט כאשר החוזים העתידיים הצביעו על עליות קלות עד 0.2% בפתיחת המסחר. בשווקי העולם שוררת מגמה שלילית תוך עלייה חדה ברמת האי ודאות בשל נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב ועל רקע החשש לחדלות פירעון של יוון.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.4% ונחתם ברמה של 1,205 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 1.1% לרמה של 1,098 נקודות ומדד מניות הבנקים זינק ב-2.5%. גם מדד מניות נדל"ן אשר נסחר במשך רוב היום בטריטוריה שלילית נסגר בעליה של 0.5%. בסיכום השבועי כשלו המדדים המובילים לשמור על ערכם. ת"א 25 איבד 1.1% ומדד ת"א 100 ירד ב-0.9%. מחזורי המסחר היו גבוהים מן הרכגיל והסתכמו בכ-1.95 מיליארד שקל.

"מחירי הדירות שוב עלו בשיעור של 1.5%"

דניאל רפופורט, מנהל דסק מסחר זרים באקסלנס נשואה, הגדיר היום את רמת אי הוודאות השוררת בבורסה כשוק "חסר ביטחון". "היום המסכים באירופה ממשיכים להיות אדומים ומבטאים פוטנציאל לטרגדיה יוונית, מה שגורם להתחזקות הדולר בעולם הן מול היורו והן מול שאר המטבעות, כמו השקל. לכן, נוצרו פערי האורביטראז' החיוביים במניות דואליות ישראליות, במיוחד הגדולות כמו טבע ופריגו , אשר נסגרים היום, מה שמסביר את העליות המתונות מפתיחת המסחר. אך המשקיעים, הן המקומיים והן הזרים, זהירים מאוד ולא ממהרים לאסוף סחורה באופן גורף אלא מתמקדים בהשקעות סלקטיביות תוך בחינת מצב מתמדת מעבר לים. כל גוף מוסדי בוחר היום להתמקד סקטוריאלית במניות המעניינות אותו ואין קנייה מאסיבית", מסביר רפופורט.

המשבר ביוון מחמיר והממשל מרים ידיים. ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הציע להתפטר מתפקידו כדי לאפשר את הקמתה של ממשלת אחדות ביוון, כל עוד כל מפלגות האופוזיציה יסכימו לקיצוצים התקציביים להם התחייבה המדינה במסגרת תוכנית הסיוע הבינלאומית - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורמים המקורבים לממשלה היוונית.

בזירת המקרו המקומית, אתמול פורסם המדד המחירים לצרכן בחודש מאי שעלה ב-0.5% בשל עלייה חדה בסעיף הדיור ומחירי הדלקים. כמו כן, נרשמה עלייה בסעיף המזון. קריאת המדד היא בהתאם לתחזיות הכלכלנים המוקדמות. בעקבות המדד, קוראים התעשיינים לנגיד בנק ישראל שלא להעלות את הריבית במשק. כלכלנים סבורים כי רמת האינפלציה במשק היא גבוהה וכי בנק ישראל עלול לפספס השנה את יעד היציבות המחירים הממשלתי שנקבע לו.

אלכס זבז'נסקי, כלכלן ראשי של בית השקעות דש, ציין כי "מדד מאי עלה אומנם בהתאם לתחזיות, אך ההרכב הפנימי של השינויים במחירים השל הסעיפים השונים שתרמו לעלייה, הפתיע. שוב בלט סעיף הדיור שמשקף את מחירי שכר דירה אשר עלה בשיעור של 1.1%, הגבוה ביותר מאז חודשי הקיץ של 2010. ההפתעה השנייה הייתה עלייה של מחירי הדירות בבעלות, אשר לא נכללות במדד המחירים ומתפרסמות בסקר נפרד.

"מחירי הדירות שוב עלו בשיעור של 1.5%, לאחר שבחודש הקודם כבר נרשמה בהם התמתנות מסוימת. בסך הכול, מדד מאי מעיד על קיום לחצי האינפלציה במשק, כאשר מחירי הדיור, הן לבעלות והן לשכירות, ממשיכים להפתיע לרעה את בנק ישראל ואת משרד האוצר, למרות מאמציהם לרסנם".

ביונדווקס , חברת ביומד המפתחת חיסון אוניברסאלי נגד שפעת, מדווחת הבוקר על סיום שלב IIa בניסוי הקליני לקראת קבלת אישור שיווק התרופה בארה"ב. מחברה מוסרים, על סמך הממצאים כי הניסוי עמד ביעדיו וכי החיסון נמצא בטוח לשימוש, אינו גורם לתופעות לוואי חמורות ומעורר תגובות חיסוניות חזקות.

שותפות חיפושי הגז והנפט זרח , והחברה האם גינקו, הודיעו הבוקר לבורסה כי תוצאות פענוח הסקרים הסייסמים שבוצעו ברישייון החיפושים במים הרדודים "גוליבר", שיעידו מה ההסתברות למציאת גז או נפט בשטח הרישיון ובאיזה כמות - צפויות להתפרסם כבר בספטמבר הקרוב. בנוסף, הודיעו החברות כי מעיבוד הביניים שנעשה לנתוני הסקרים, עולה כי קיים מבנה נוסף בשטח הרישיון, שעשוי להכיל גז.

שותפות חיפושי נפט וגז, ישראמקו , שבשליטת קובי מימון וחיים צוף, עתרה אתמול לבג"ץ נגד החלת חוק מיסוי גז, שנסמך על מסקנות ועדת ששינסקי, על מאגר הגז הטבעי תמר, בו היא שותפה (28.7%). לטענת ישראמקו, הגדלת שיעור התמלוגים שישלמו השותפות בתמר למדינה מורידה את ערכו הנוכחי של המאגר ב-43%.

החברות פריגו וטבע השיקו את הגרסה הגנרית לתרופה Nasacort, המיועדת לטיפול בסימפטומים של אלרגיה. שתי החברות ייהנו מבלעדיות של 6 חודשים בשיווק המוצר מאחר שטבע היתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה את הבקשה לשווק את המוצר, באמצעות החברה הבת באר - תוך שהיא מערערת על תוקפו של הפטנט של המוצר, שפותח על ידי חברת סנופי אוונטיס.

סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט מבית ההשקעות אופנהיימר, הגיב על רכישה פוטנציאלית של פאנדטק הנמצאת במגעים עם מספר חברות תוכנה למכירת פעילותה: "שמועות על רכישת החברה אינן חדשות, ואנו סבורים כי החברה מהווה יעד רכישה אטרקטיבי במיוחד - לאור מעמדה המוביל בפלח הגבוה של שוק תוכנת הסליקה, וקשריה ההדוקים עם הבנקים המובילים בעולם. כמו כן, עוזרים למידת האטרקטיביות של החברה יתרונותיה הטכנולוגיים, פרישה גלובלית רחבה וצמיחה נאה. כל אלה עשויים לאפשר מינוף מוצלח וסינרגיות ניכרות עבור החברה הרוכשת, בזכות ניצול בסיס לקוחות נרחב של פאנדטק (מעל 1,000 מוסדות פיננסיים בעולם) למכירת פתרונות נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully