וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 27% מלקוחות הסלולר היו מעוניינים לעבור לחברה חדשה

אמיתי זיו

19.6.2011 / 9:14

לפי מחקר שנערך במכללה למינהל, בקרב חברות הסלולר הקיימות פרטנר נחשבת כמותג החזק ביותר, והפרמטרים החשובים ביותר לצרכנים הם מחירים נוחים ושירות אכפתי

27% מלקוחות חברות הסלולר היו מעדיפים להצטרף לחברת סלולר חדשה אם היתה ניתנת להם אפשרות כזו, בהנחה שהם היו משוחררים מכל מחויבות לחברת הסלולר הקיימת - כך עולה מסקר אינטרנטי של חברת סקרנט שנערך על ידי ד"ר אביחי שוב-עמי, ראש המחלקה לשיווק ופרסום בבית הספר למינהל עסקים במסלול האקדמי של המכללה למינהל.

המחקר שניהל שוב-עמי נועד למדוד את "מעמד המותג הצרכני היחסי" של חברות הסלולר הישראליות. מדובר במחקר רחב יחסית, שנערך בקרב 1,005 בעלי טלפון סלולרי. המשתתפים שמשמשים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית היא 3.1%.

לא כל הלקוחות היו רוצים לעבור לחברה חדשה: לפי המחקר 23% מהלקוחות היו בוחרים בפרטנר לולא היו מחויבים כיום לאחת החברות, 17% היו בוחרים בפלאפון ו-16% היו בוחרים בסלקום. שאר הנשאלים השיבו כי הם אינם יודעים באיזו חברה היו בוחרים. לפי המחקר 48% מלקוחות פרטנר היו בוחרים להישאר בה, 47% מלקוחות פלאפון היו בוחרים להישאר בה, ורק 37% מלקוחות סלקום היו בוחרים בה.

חדשנות חשובה רק ל-4%

המחקר בדק גם מהם הפרמטרים החשובים ללקוחות הסלולרי. מהתוצאות עולה שמחירים אטרקטיביים הם החשובים ביותר לצרכן (85% מהמשיבים), ואחריהם: שירות לקוחות אכפתי (56%), מהימנות (38%), רשת תקשורת איכותית (37%) ומבצעים אטרקטיביים (20%). חדשנות ותרומה לקהילה סומנו חשובים רק ל-4% ו-3% מהמשתתפים בהתאמה.

נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר: 23% מלקוחות פרטנר היו ממליצים לחבר או בן משפחה לעבור אל החברה, 22% מלקוחות פלאפון היו ממליצים על החברה, ורק 11% מלקוחות סלקום היו ממליצים עליה.

ככלל, ערך המותג הצרכני של פרטנר על פי המחקר הוא הגבוה ביותר. לצורך העניין נקבע ממוצע השוק על 100. פרטנר השיגה תוצאה של 109, ואילו פלאפון וסלקום נמצאות מתחת לממוצע של"ערך המותג" עם תוצאה של 93 לכל אחת מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully