וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-OECD מזהיר: "צפויה עלייה ניכרת במחירי המזון"

לא רק קוטג': דו"ח משותף של הארגון והאו"ם מציג תחזית עגומה, לפיה מחירי המזון הבסיסיים ימשיכו להתייקר בעשור הקרוב, בעיקר עקב האטה בייצור החקלאי והמדיניות הכלכלית במדינות העולם השלישי

הקוטג' הוא רק ההתחלה? דו"ח ארגון המדינות המפותחות לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) בשיתוף עם מנהלת המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) שהתפרסם בסוף השבוע, קובע כי עד שנת 2020 מחירי המזון בכל רחבי העולם צפויים לעלות בעשרות אחוזים.

בין המוצרים הבסיסיים שצפויים להתייקר בהשוואה למחירם הנוכחי צוינו מוצרי החלב, שצפויים להתייקר ב-14%, וביניהם החמאה, שב-10 השנים הקרובות מחירה יעלה ב-45%. העוף והבשר יתייקרו בכ-30%, מוצרי השמן בכ-20%, האורז ב-15%, הסוכר יתייקר ב-19% וגם מחירם של הדגנים יעלה ב-20%.

על פי הדו"ח, העלייה במחיריהם של מוצרי היסוד גוררים התייקרות גם במוצרי המזון שמורכבים מהם, ועליות אלו מביאות לאינפלציה בשוק ולירידת ערך הקנייה.

בדו"ח צוין כי מהפכה כלכלית במדינות העולם השלישי עשויה להוות פתרון להתייקרות הנמשכת. "מחירים גבוהים יותר הם בדרך כלל חדשות טובות עבור החקלאים, אולם ההשפעה על האוכלוסייה הענייה במדינות המתפתחות יכולה להיות הרסנית", ציין מנכ"ל ה-OECD, אנחל גוריה. "לכן אנו קוראים לממשלות במדינות אלו לשפר את השקיפות של השווקים הפיזיים והפיננסיים, לעודד השקעות ולהגביר את התפוקה, על מנת לנהוג בצורה שקולה יותר לצד הסיכונים".

מהדו"ח עלה עוד כי צפויה לחול האטה בייצור החקלאי העולמי בעשור הקרוב לעומת זה שקדם לו, שגם היא מביאה לעלייה במחירים. תפוקת המשק החקלאי צפויה לעלות ב-1.7% בשנה, לעומת צמיחה של 2.6% בעשור החולף. על אף גידול איטי זה, ייצור חקלאי לנפש צפוי עדיין לעלות ב-0.7 בשנה. צריכת המזון לנפש צפויה לגדול במהירות הרבה ביותר במדינות מזרח אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית.

עוד על עליות המחירים האחרונות והמחאות:
חרם הקוטג’: ”אם זה יקר לא נקנה, שהמוצר יירקב"
דווקא לקראת שבועות: עלייה במחירי מוצרי החלב
בעקבות הדלק: חברות המזון מעלות מחירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully