וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה מעורבת

שלי אפלברג

19.6.2011 / 17:17

לאחר ירידות, הבורסה ננעלה במגמה מעורבת - מדד הבנקים עלה ב1.8%, וטבע השילה 4.5% על רקע החלטת ביהמ"ש האמריקאי. "אם יבוא משבר בספטמבר - יתרות המט"ח נותנות לנו את החופש לטפל בו"

הבורסה בתל אביב אשר התחילה את היום בירידות שערים עקב פערי הארביטראז' של המניות הדואליות הנסחרות בארה"ב . נסגרה לקראת סוף היום במגמה מעורבת.

ת"א 25 נסגר כמעט ללא שינוי ועלה ב0.05% על 1206 הנקודות, ת"א 100 השיל כ0.22% מערכו. הנדל"ן הסיר 0.6% , ומדד הבנקים נסחר באופן מובהק במגמת עליה יומית כך שבסוף היום הוסיף לערכו כ1.8% .

לעת עתה נראה כי ההערכות לאפקט ליהמן ברדרס ביוון פחתו.

יאיר שני , סמנכ"ל השקעות דש איפקס, אמר היום בכנס themarker כי "בחודשים האחרונים אנו רואים כי בשוקי האג"ח בארה"ב יש ירידת תשואות וירידת מחירים. שוקי המניות מצטרפים למגמה, ומרמזים חזרה לתחתית כפולה".

"מי שרוצה להשקיע באג"ח צריך להשקיע בשווקים מתפתחים"

"באירופה כבר נוקטים במדיניות של קיצוץ הוצאות ועליית מסים, אשר יגרמו לצמיחה מתונה יותר", טען שני. "לאובמה אמנם יש בעיה של יעד גיוס חוב, אבל לדעתי אנחנו הולכים לקראת מדיניות פיסיקלית מצמצמת, אשר תביא להתמתנות בצמיחה העולמית".

רבים מהדוברים בוועידת שוק ההון של TheMarker שנערכה היום התייחסו להתפתחויות הצפויות בספטמבר עם ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית והכרה בה על ידי האו"ם. לפחות חלק מהדוברים רואים אפשרות להתלקחות אזורית ובמקרה כזה, טוב לדעת שבנק ישראל לא יתפס לא מוכן. "אם משבר יבוא, יתרות המט"ח של בנק ישראל נותנות לנו את דרגות החופש כדי לטפל בו", אומר בארי טף, מנהל חטיבת השווקים של בנק ישראל. "אנחנו יכולים למכור אותם לממשלה, לתמוך במדיניות המוניטרית ויכולים פשוט להחזיק אותם כמכשיר ביטוח. הוא מעלה את סיכון ההון של המשק הישראלי ומעלה את דירוג ההון של ישראל".

"האינפלציה בסחורות נעצרה כעת", הוסיף שני . "להערכתי סביבת האינפלציה העולמית תתמתן בחודשים הקרובים בכל העולם, וזה יגיע גם למשק הישראלי. צריך לקבוע את יעדי התשואה לתיק ולא להסתכל על סטיות התקן, אשר יהיו גבוהות בשנים הקרובות. למי שרוצה להשקיע באג"ח צריך להשקיע באגרות חוב של שווקים מתפתחים אשר נמצאים בסוף המדיניות המוניטרית הממתנת, ולא במדינות כמו בארה"ב, הנמצאות רק בתחילת ההליך של העלאות הריבית".

שני ממליץ למשקיעים לגוון את ההשקעה לחו"ל, לכדי כ-40% מהתיק. "אני ממליץ למשקיעים לנצל את התקופות בה סטיות התקן נמוכות, כדי לקנות הגנות לתיק".

רפי גוזלן, מגדל: המהלך הבא בשווקים - עליות

רפי גוזלן, אסטרטג ראשי במגדל שוקי הון, מציג תחזית אופטימית: "המהלך הבא בשווקים הם עליות. סביבת הריבית נמוכה והזעזועים בגין יפן כבר גולמו במדדים והתפוגגו וכמו כן הנפט במהלך ירידה. לדעתי נתונים אלו יתמכו בעלייה במגזר המניות כמו גם בתשואות על האג"ח. יש לזכור, כי הצומת כרגע היא יוון. התבטאותה של מרקל, קנצלרית גרמניה, הפחיתה את הסיכון לכך שהמשבר יתגלגל למשבר בסגנון ליהמן ברדרס - שם כזכור משבר החוב יצא משליטה. כרגע נראה שדוחים את בעיית יוון. לדעתי אירופה צריכה ללכת לאיחוד פיסיקלי של התקציב, הבעיה היא מתי כל הפוליטיקאים יאפשרו זאת".

בתחילת היום שלמה מאיר מנהל השקעות בכיר ב-DBM העריך, כי "הארביטראז' במניות הדואליות הנסחרות גם בארה"ב יטה את המסחר כלפי מטה. מכיוון שטבע מהווה 10% מת"א 25 ופתחה את המסחר עם ארביטראז' שלילי של 4%" מדד ת"א 25 אמור לפתוח ב0.7% מטה. מאיר הוסיף כי "טבע, מלאנוקס ונייס היו אמורות להוריד יחד את המדד בחצי אחוז לכן נראה כי השוק מפגין עוצמה".

מניית טבע יורדת ב-4% על רקע אכזבה משפטית בסוף השבוע כשבית המשפט המחוזי בניו יורק דחה את בקשתה לקבוע בסדר דין מקוצר כי היא לא נהגה בצורה לא הוגנת במהלכה של הגשת הבקשה לאישור פטנט על קופקסון - התרופה המקורית לטיפול בטרשת נפוצה של החברה.

נייס , בניגוד לזאת, עולה ב-0.7%. אגרות החוב הקונצרניות יורדות בממוצע ב-0.15%, במחזור מאוד נמוך של 354 מיליון שקל. החודש נרשמו פדיונות רבים בשוק בקרנות - כך אמרו ל-TheMarker שני מנכ"לים בכירים בתחום. לדבריהם, עיקר הפדיונות הם בקרנות האג"ח אך בימים האחרונים נחלשה מגמת הפידיונות.

לדברי גלעד שמעוני, מנכ"ל חיתום דש איפקס, "לדעתי, כרגע השוק מתמחר ביתר את החדשות השליליות גם בזירה הפנימית שלנו וגם בהשקעות המקרו כלכליות בעולם, וזה מזכיר לי את התקופה לפני ההתנתקות - בה הבורסה ירדה באופן חד, ואחרי ההתנתקות המשיכה לעליות. השווקים מגלמים כרגע את התסריט השלילי ואני בדעה שצריך לאתר הזדמנויות ולא להצטרף לפאניקה. כולם מתארגנים לחדשות השליליות של ספטמבר והכרזת המדינה הפלסטינית, אבל כשנגיע, לשם המשקיעים יבינו שהעולם ממשיך בשלו. לדעתי, יהיו עליות חדות בשווקים".

גולדמן סאקס הוריד את תחזית הצמיחה

בורסות וול סטריט, שאמורות לתת את הטון הראשוני למגמה בתל אביב, סגרו את השבוע האחרון במגמה מעורבת. זהו השבוע הראשון מזה 7 שבועות שדאו ג'ונס סגר את שבוע המסחר בעלייה, ואולי אנחנו רואים כאן קו התנגדות לירידות שחלו בשבועות האחרונים, מאידך ייתכן כי מדובר בתיקון קטן לירידות אשר ימשיכו לפקוד את השווקים.

בסקירת השבועית של בנק הפועלים ובנק לאומי, הביעו האנליסטים אופטימיות לגבי נתוני הכלכלה הריאלית בישראל, מעניין יהיה לראות האם המשקיעים יראו בהמלצתו של בנק לאומי לקנות מניות בנקים כהצעה טובה או שימשיכו לזרוק את המניות.

המסחר במניית טוואר יתקיים לאחר שעלתה ב-17% מרמת 350 נקודות לרמת 408 נקודות בשבוע האחרון לאור המלצות "קנייה".

חברת ח. מר זכתה בחוזה של 42 מיליון דולר להתקנת מערכות לזיהוי לוחיות רישוי עבור המשטרה בבואנס איירס.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל אשר הבינה כי דרישתה של גרמניה כי מחזיקי האג"ח יישאו משמעותית בנטל בחילוץ יוון וידחו את פירעון כל האג"ח ב7 שנים, נסוגה מדרישתה זו. כזכור הדרישה כי הנושים השונים יישאו בנטל, הפילה את הבורסות בעולם ואת הבורסה בתל אביב ביום רביעי בכ-2.7%. מרקל עידכנה, כי "גרמניה תשתף פעולה עם הבנק המרכזי של אירופה כדי למנוע שיבושים בשווקים". אך היה חלק תמוהה בהודעתה במסיבת העיתונאיים שביקש "מהנושים של ייוון להיות מעורבים על בסיס התנדבותי".

במסגרת חקירה רחבת היקף אותה מנהל הרשות ני"ע בארה"ב לגבי התנהלות חברות פיננסים בשוק האג"ח מגובות המשכנתאות - פתחה הרשות חקירה גם כנגד חברות דירוג האשראי הגדולות מודיס ו-s&p.

לאחר נתוני מאקרו מאכזבים בחודש מאי מצד מגזרי התעסוקה והייצור בארה"ב, גולדמן סאקס הוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב לרבעון השני ל2% בשעה שתחזיתו הקודמת עד אותה עת עמדה על 3%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ישראליות בוול סטריט

צורן המפתחת שבבים לטלוויזיות דיגיטליות, מכשירי די.וי.די, מצלמות ומדפסות דיגיטליות, הודיעה כי תירכש על ידי יצרנית השבבים הבריטית CSR לפי שווי של 484 מיליון דולר - הנמוך משווי של 679 מיליון דולר עליו הסכימו שתי החברות המקור. הורדת מחיר העסקה באה בתגובה לתוצאות כספיות חלשות של הרבעון הראשון של צורן, החמצת תחזיות האנליסטים והפחתת תחזית המכירות לרבעון השני של 2011.

אמדוקס הודיעה כי תרכוש את חברת בריג'ווטר הקנדית תמורת 215 מיליון דולר כ-211 מיליון דולר קנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully