וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף צעדי הצינון: היקף המשכנתאות זינק ב-35%

ואדים סבידרסקי

20.6.2011 / 10:44

על אף התייקרות ההלוואות, בחודש מאי חל גידול של 23.7% במשכנתאות לא צמודות בריבית משתנה. רוכשי הדירות נטלו בחודש האחרון של האביב משכנתאות בסך של כ-4.82 מיליארד שקלים.

למרות צעדי הצינון של שוק הדיור אשר ביצעו באחרונה בנק ישראל ומשרד האוצר, בין היתר באמצעות הקשחת התנאים לנטילת האשראי לרכישת דירות, נרשם בחודש מאי זינוק חד של 35% בהיקף המשכנתאות אשר ביקש הציבור בהשוואה לחודש אפריל.

בחודש האחרון של האביב ולאחר החגים נטלו רוכשי הדירות בישראל משכנתאות בסך של כ-4.82 מיליארד שקל. הגידול בהלוואות לדיור חל בכל הסוגים ובכל קבוצות ההצמדה, כך עולה מנתונים שפירסם היום בנק ישראל.

אחד הכלים המקובלים לצינון נטילות האשראי, העלאת הריבית על ידי הבנק המרכזי, לא הצליח כם הוא לבלום את הזינוק. כך לדוגמא, הריבית הממוצעת המשתנה על משכנתא לא צמודה למדד המחירים לצרכן עלתה במהלך מאי בכ-0.06% והסתכמה ב-4.57%.

מתחילת השנה, עלתה ריבית זו ב-1.03% והיקף המשכנתאות בקטגוריה זו זינק מ-1.98 מיליארד שקל בחודש ינואר ל-2.08 מיליארד בחודש מאי - עלייה של 5%. ירידה חדה בלקיחת הלוואות לא צמודות בריבית משתנה נרשמה מחודש אפריל, ולאחר מכן חזר הציבור לבקש הלוואות אלו, ביקוש שהביא לגידול של 23.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully