וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה מוחים נגד הקוטג' ולא נגד השירות הממשלתי"?

אורה קורן

20.6.2011 / 10:58

"אני החרמתי את הקוטג' כבר לפני חודשים כשראיתי את המחירים מזנקים", אמר השר מיכאל איתן בכנס קיסריה. "גם פקידי ממשלה מבינים כמה מקומם להיכנע למונופול".מנכ"ל האוצר: הנטל הבירוקרטי בישראל - כ-30 מיליארד שקל

אני לא מבין מדוע אזרחים מתקוממים נגד הקוטג', מוצר זניח שיש לו תחליף, ולא נגד שירות גרוע שהם מקבלים מהממשלה" - כך אמר היום השר מיכאל איתן בפורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה במסלול האקדמי המיכללה למינהל בראשון לציון.

"בשבוע שעבר פלטפורמה אינטרנטית נשאה את מחאת הקוטג'. אני החרמתי את הקוטג' לפני מספר חודשים כשראיתי את המחירים מזנקים. אבל המחאה בפייסבוק הפתיעה אותו ואני לא מבין למה זה קרה בגלל הקוטג'. זה מוצר שולי שיש לו תחליפים. מדוע אנשים מוחים על הקוטג' ומשלימים עם שירות ציבורי גרוע? כמו מענה טלפוני במשרדי הממשלה. מדוע אזרחים לא מוחים על קושי לא סביר בקבלת מענה מהממשלה והם סובלים תורים ארוכים", אמר איתן.

לדבריו, חבר אמר לו שמול הממשלה האזרחים הם "פודלים" כי אין לממשלה תחליף. "אבל היום ישנם פקידים ממשלתיים שהצטרפו למחאת הקוטג', והם מבינים כמה מקומם להיכנע לתכתיב של בעל מונופול. הם יבינו שמחר לא כדאי להגיע למצב שאזרחים יתקוממו נגד שירות גרוע לציבור מהממשלה", הדגיש איתן.

הנטל הבירוקרטי בישראל: כ-30 מיליארד שקלים

"בהנחה שאנחנו דומים לאיחוד האירופי, המשמעות של הנטל הבירוקרטי - החיובי והשלילי - היא 30 מיליארד שקל. זו עלות ישירה, לא נזק עקיף מדברים שמתקדמים לא כמו שצריך. זה לא אומר שניתן לחסוך את הסכום, אולם זה הנטל הכולל" - כך אמר היום מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני.

לדברי שני, הוועדה העוסקת בהסרת חסמים במשק תטפל בנושאי תקנים ויבוא מזון, בין שאר התחומים שהיא עוסקת בהן. "מכון התקנים מהווה חסם", ציין שני. "מצאנו שגם יבוא מזון הוא נושא חשוב לחלק לא מבוטל מהעסקים. לקחנו מגוון עסקים ונטפל בהם בוועדות משנה במטרה לפשט תהליכים. המשותף לכולם הוא שהעסק רואה מיגוון משרדי ממשלה שלא רואים את טובת העסק בצורה אחידה".

לדבריו, הוועדה תמשיך לטפל בקיצור הליכים בירוקרטים שפוגעים בעסקים כמו ניהול כח האדם הממשלתי בצורה יעילה יותר ושיפור התנהלות מול עסקים. בנוף תצא לדרך בדיקת עלות הבירוקרטיה במדינה. "איתרנו סדרת נושאים לקדם עם המיגזר הפרטי וניישם שיטה שתכמת כמה עולה הבירוקרטיה. נרחיב אותה למיגוון רחב יחסית של משרדי ממשלה. משרד הגנת הסביבה ממתין לצאת לדרך כדי לראות כמה עולה הנטל הבירוקרטי שהוא מטיל על הציבור".

ממשל אובמה חייב את המשרדים הביצועיים הממשלתיים להגדיר את שלושת מאגרי המידע המשמעותיים ביותר לעסקים ולציבור ולהוציא אותם תוך 30 יום לציבור בצורה נגישה. שני אמר כי זו דוגמה לסוג ההחלטות שממשלה יכולה לקדם. לדבריו, השר מיקי איתן מקדם מהלך כזה בישראל. "נפעל לחבילות שירות שניתן לתת שמשותפות לכמה משרדי ממשלה", אמר שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully