וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה בעסקת מכירות מניות תנובה במבטח שמיר

יורם גביזון

20.6.2011 / 11:48

על רקע חרם הקוטג', מהלומה נוספת בגזרת תנובה - מבטח שמיר הודיעה כי התנאים לעסקה לא התקיימו, ותוקף ההסכם פקע. בנק לאומי: "מתנהלים מגעים לחידוש ההסכם"

העסקה למכירת החזקותיה של מבטח שמיר בחברת תנובה (20.7% בעקיפין) לקבוצה בראשות לאומי פרטנרס תמורת 775 מיליון שקל התפוצצה. מבטח שמיר הודיעה הבוקר (ראשון) כי תוקפו של ההסכם ממארס 2011 למכירת ההחזקה בתנובה פקע לאחר שלא התקיימו התנאים לכניסתו לתוקפו של ההסכם.

מבטח שמיר ולאומי פרטנרס היו אמורים לחתום הבוקר על הסכם להארכת המועד האחרון למימוש העסקה ל-31 באוגוסט 2011. ההסכם היה מותנה בהעברת מסמכים מלאומי לוועדה שמינה דירקטוריון חברת מבטח שמיר, שתפקידה היה לקבוע אם התמורה שתקבל מבטח שמיר מקבוצת לאומי פרטנרס הוגנת.

הצורך בהקמת הוועדה שכוללת את הדירקטורים עופר גלזר, פרופסור רונן ישראל ופרופסור ארתור רביב, עלה לאחר שפורסם כי אייפקס ישראל העריכה במצגת שערכה למשקיעיה של אייפקס במארס 2011 כי שווי החזקתה בחברה הייעודית ששולטת בתנובה (76.7%) הוא 620 מיליון יורו.

שווי זה גבוה ב-46% מהשווי לפיו מכרה מבטח שמיר את החזקותיה בתנובה לקבוצת לאומי פרטנרס. בנק לאומי הודיע הבוקר כי מתנהל משא ומתן לגבי אפשרות חידוש תוקפו של ההסכם.

חשיפת הפערים הובילה לבדיקות

מניית מבטח שמיר נגרעה מהמסחר בבורסה לפני למעלה משנה לאחר שלא עמדה בדרישות הרשות לניירות ערך לגבי גילוי נתונים אודות הנכס העיקרי שלה - תנובה. זאת בשל סרובה של קרן אייפקס, בעלת השליטה בתנובה (56.1%) לספק למבטח את הנתונים הנדרשים, בטענה שאלו היו ההסכמים בין הצדדים במקור בעת שנכנסו להשקעה משותפת בסוף 2007.

החשיפה של הפערים בשוויים "תרמה" לכך שמבטח שמיר החליטה לפתוח בבדיקות נוספות לגבי העסקה, שכן נראה כי הדירקטורים במבטח שמיר מתלבטים כיצד לפעול כדי למזער את הסיכון להגשה אפשרית של תביעות ייצוגיות נגדם, שכן אם יאשרו את העסקה ומניית מבטח תחזור להיסחר בבורסה, עשויים להיות משקיעים שיתבעו על כך שהדירקטורים אישרו את המכירה במחיר נמוך. מצד שני, אם לא יאשרו את העסקה, מבטח לא תוכל לחזור לבורסה, ועשויים להיות משקיעים שירצו להנזיל את השקעותיהם ולא יוכלו לעשות זאת - ולכן יתבעו את הדירקטורים.

העסקה כוללת מכירת האחזקות של חברת מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, בחברת SPV) 26.9%) - החברה הייעודית שהקימו איפקס ומבטח שמיר לצורך האחזקה בתנובה (20.7%). לפי הסיכום ירכשו לאומי פרטנרס וארבעת השותפים החדשים המיועדים בתנובה - משפחת תורג'מן, הבעלים של טחנות הקמח שטיבל; אבי ואיילת גרוס; יהודית רקנאטי ומשפחת רובינשטיין - את האחזקות תמורת כ-775 מיליון שקל (בניכוי דיווידנדים של 500 מיליון שקל שחולקו).

אייפקס ומבטח שמיר שולטות בתנובה באמצעות החברה הייעודית SPV, שמחזיקה ב-76.8% מתנובה. איפקס מחזיקה ב-73.1% מ-SPV ומבטח שמיר ב-26.9%. ב-SPV יש שני נכסים - מניות תנובה וחוב של SPV. מהתמורה (ההון העצמי) שישלמו לאומי והמשקיעים החדשים ינוכה חלקו היחסי בחוב של SPV שאותו הם נוטלים על עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully