וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חרם חדש: רמי לוי מוריד את מחיר הלחם האחיד

עדי דברת מזריץ ורינה רוזנברג

20.6.2011 / 12:21

הלחם הוא הקוטג' החדש? קבוצה חדשה תפרסם בפייסבוק בכל מוצ"ש מוצר מזון אחר שתצהיר על החרמתו. "אנו מצפים מכל הרשתות ללכת בעקבות רמי לוי" אמר מייסד הקבוצה

קבוצה חדשה נפתחה לפני מספר ימים בפייסבוק והצליחה לגרום לרמי לוי להוריד את מחיר הלחם האחיד הפרוס ל- 3.9 שקל למשך כשבוע. הקבוצה "קונים פחות, שוברים מחיר", שמונה כבר יותר מ-2,300 חברים, תפרסם מדי מוצ"ש מוצר אותו הציבור יתבקש לקנות פחות ומוצרים מסויימים לא ירכשו בכלל. בתום כל שבוע יבחר מוצר חדש למחאה.

המוצר הראשון אותו בחרה הקבוצה הוא לחם אחיד וכתוצאה מכך הודיעה רמי לוי שיווק השקמה כי תוריד את המחיר על הלחם האחיד הפרוס של אנג'ל עד יום שישי. "ראיתי את הקבוצה שהתארגנה בפייסבוק והחלטתי ללכת לקראתה. כל שבוע אני אראה איזה מוצר הם מבקשים להמעיט בקנייתו ואם ארגיש שהם צודקים אין שום סיבה שאני לא אוריד את מחירו" אומר לוי.

"הכנו תוכנית לחודשיים-שלושה, לפיה כל מוצ"ש נפרסם מוצר אחר ונקרא לאזרחים לקנות ממנו פחות" אומר ג'קי אדרי, מייסד הקבוצה ופעיל חברתי, "בשבת האחרונה בחרנו את הלחם האחיד כמוצר השבוע שלנו, כי מאז תחילת האנושות הלחם הוא הדלק של מהפכות חברתיות וכך רצינו למתג את קבוצתנו - כקבוצה אידיאולוגית חברתית ולא "ספינולגית". נבחר את המוצר שפוגע בקרטל המזון בצורה הטובה ביותר, מתוך הבנה שצריך לשבור אותו".

"רובין הוד של ענף המזון"

לגבי הוזלת המחיר של רמי לוי אומר אדרי כי "אני מצפה שלא רק רמי לוי ירים את הכפפה. רמי לוי הוא רובין הוד של ענף המזון ואנחנו מברכים על מעשיו וקוראים לשאר החברות לפעול בדומה לו".

איך הורדת מחיר של מוצר אחד כל שבוע תעזור? אדרי טוען כי "בעזרת הקבוצה נביא את הצרכנים לא לקנות בין 2-3 מיליון מוצרים שיישארו על המדפים במשך וזו תהיה מכה קשה לענף המזון שתזעזע אותו. נכון שזה נקודתי לשבוע, אבל כל שבוע נפתיע ונכניס לתודעה הציבורית שבענף המזון לא צריך לצאת בהפגנות לכיכר העיר אלא פשוט לגלות צרכנות נבונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully