וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ביוון: מנהיגי אירופה דחו את הענקת הסיוע

שרי האוצר של האיחוד האירופי החליטו לדחות את השלב הבא בחבילת הסיוע העומד על 110 מיליארד דולרים עד חודש יולי, בתנאי שממשלת יוון תבצע את הקיצוצים והרפורמות הדרושים

הלחץ על הממשל באתונה גובר: מנהיגי האיחוד האירופי החליטו הלילה (שני) על דחיית כספי הסיוע אשר היו צפויים לעבור ליוון עד סוף החודש, על רקע חששות גוברים והולכים שזו תיאלץ להכריז על חדלות פירעון.

ראש ממשלת לוקסמבורג וראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, ז'אן קלוד יונקר, אמר בדיון בסוגיה כי יוון תקבל את השלב הבא בחבילת הסיוע, העומד על סך 110 מיליארד יורו, רק אם תקיים את התחיבותייה ותצליח לאשר בפרלמנט תוכנית לקיצוצים ולרפורמות מטעם הממשלה, הנאמדת בסך 28 מיליארד יורו, עד סוף החודש.

השלב הבא בחבילת הסיוע, בסך 12 מיליארד יורו, הובטח להינתן ליוון עד חודש יולי, על מנת שתצליח לפרוע את חובותיה ולהימנע מחדלות פירעון. הלילה ציין יונקר כי יוון תקבל גם חבילת סיוע שנייה להערכתו, כל עוד הפרלמנט יתמוך בצעדי הקיצוץ החדשים. יונקר הוסיף כי פגישה מיוחדת של שרי האוצר האירופים תתכנס בימים הראשונים של חודש יולי, במטרה לאשר את העברת הסיוע ואת תנאיה של חבילת החילוץ השנייה.

ביום שישי האחרון נסוגה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מדרישתה הראשונית לחייב את הנושים של יוון להשתתף בתוכנית החילוץ של המדינה והסבירה כי "היינו רוצים לראות מעורבות של הנושים הפרטיים על בסיס התנדבותי". בסיבת עיתונאים בברלין מרקל הוסיפה כי "גרמניה תשתף פעולה עם הבנק המרכזי של אירופה כדי למנוע שיבושים בשווקים".

בתוך כך, על רקע הסערה הציבורית ביוון קרא אתמול ראש ממשלתה, ג'ורג' פפנדריאו, לביצוע משאל עם בסתיו בנוגע ל"שינויים במערכת הפוליטית", לרבות שינויים בחוקתה. פפנדריאו אמר את דבריו בפתיחת דיון בפרלמנט שיימשך שלושה ימים, ובסופו תתקיים הצבעת אמון בממשלה.

עוד על המשבר הכלכלי ביוון:
אנגלה מרקל: מעדיפה לדחות הסיוע ליוון לספטמבר
יוון: אחרי הפגנות רבות, תוצג ממשלה חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully