וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכח המשבר ביוון: הבורסה בת"א ננעלה בירידות שערים

יעל פטר

20.6.2011 / 17:22

אחד העם, כמו הבורסות בעולם, נגררו לירידות על רקע פגישת שרי האוצר של גוש היורו ודחיית הסיוע ליוון. מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.5%

יום המסחר השני בבורסה בתל אביב התנהל בירידות על רקע פגישת שרי האוצר של גוש היורו אתמול. מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ונחתם ברמה של 1,205 נקודות, ת"א 100 איבד 0.4% לרמה של 1,091 נקודות. מדד הבנקים הוסיף 0.4% ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.5%. מניות הגז והנפט עלו ב-0.2%, בהובלת מניית זרח , שהוסיפה 3% במחזור של כ-15 מיליון שקל.

בגזרת המקרו המקומית, נתונים שמפרסם היום (ב') בנק ישראל מעלים כי האינפלציה החזויה ל-12 החודשים הבאים מוערכת ב-3.1%. נתון זה גבוה יותר מהערכת האנליסטים של הבנקים המסחריים וחברות ייעוץ שצפו אינפלציה של 3%. בשנים האחרונות העלייה במדד העלתה את התחזיות אל מעבר ליעד האינפלציוני של הממשלה הנע בין 3%-1%.

באפיק הסולידי, אפיק האג"ח, מדדי התל בונד נסחרו בירידה של עד כ-0.3%. אג"ח מסוג שחרים, וממשלתי שקלי ארוכים (ל-10 שנים) נסחרו ביציבות עם נטיה לעליות של כ-0.1%. הגלילים (אג"ח ממשלתי, צמוד בריבית קבועה), איבדו עד כ-0.1%. והגילונים (אג"ח ממשלתי, לא צמוד בריבית משתנה) נסחרו ללא שינוי.

"הצמיחה הכלכלית והגלובלית לקראת התמתנות"

מתחילת השנה הממשלתיים הארוכים הניבו למחזיקיהם תשואה של עד כ-0.1%, הצמודים הניבו תשואה של כ-1%, והגילונים נתנו תשואה של 1.3% למחזיקיהם.

בגזרת המקרו העולמית, אוונגלוס וניזלוס, שר האוצר החדש של יוון, התחייב עם הגעתו לפגישת שרי האוצר של גוש היורו לדבוק בהתחייבותה של המדינה ליעדי צמצום הגירעון. "זוהי הזדמנות מצוינת עבורי לשוב ולהדגיש את המחויבות החזקה של ממשלת יוון ורצונו החזק של העם היווני ליישם את התוכניות", אמר בעניין תוכנית הצנע המחמירה של ממשלתו. "נוכל לעמוד ביעד הודות למאמצי העם והודות לשיתוף הפעולה והסיוע של שותפינו".

בסוף השבוע נחתם המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת לאחר שגרמניה אותתה כי תסכים לפשרה לגבי חילוץ יוון, וקרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית. דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד S&P500 טיפס ב-0.3%, ונאסד"ק איבד 0.3%.

"הצמיחה הכלכלית והגלובלית לקראת התמתנות, בשל העלאות הריבית ברחבי העולם, בין השאר גם בישראל, והצמצום הפיסקלי", אמר אתמול יאיר שני, סמנכ"ל השקעות בדש ני"ע בוועידת שוק ההון של TheMarker. "ההיסטוריה מלמדת אותנו כי השפעת עליית הריבית אינה מיידית אלא לוקח לה זמן להגיב. הריבית גורמת להאטה בכלכלה, שמיתרגמת לירידה בסביבת האינפלציה. אנחנו רואים התמתנות גם בתחזיות, והורדת התחזית לצמיחת ארה"ב".

טאואר תייצר שבבים לחברה הסינית SWID

מניית חברת פריורטק מזנקת בכ-8% במחזור של מעל מיליון שקל בשעות הפתיחה. הזינוק הוא על רקע הודעת פריורטק כי היא חתמה על עקרונות להשקעה עם קרן ההשקעות הבין לאומית וולדן לפיו תשקיע הקרן סכום של 30 מיליון דולר בהון החברה הנכדה, לפי שווי (לאחר הכסף) של 210 מיליון דולר.

מניית שלדיאלי , שעתידה למגז לתוכה 6.8% מרישיונות החיפוש הימיים "שרה" ו"מירה", רושמת עליות חדות של כ-8% ללא שהוציאה כל הודעה. כל זאת, כאשר עד לסוף יוני צפויות השותפות הגדולות ברישיונות - הכשרה אנרגיה ומודיעין - לפרסם את תוצאות פענוח הסקרים התלת-מימדיים שבוצעו בהם ויעידו מה ההסתברות למציאת גז או נפט במקום ובאיזה היקף.

חברת הביומד הדואלית פלוריסטם, המפתחת תרופה המופקת משליה אנושית, מדווחת היום על עסקת מסחור ראשונה בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה חתמה על הסכם רישיון לשימוש בתאי גזע משליה (PLX) עם חברת United Therapeutics האמריקאית, העוסקת בטיפול בחולים הסובלים ממחלות בכלי הדם בריאה, אשר תשתמש בתאי ה-PLX לפיתוח טיפול משקם לחולים הסובלים מיתר לחץ דם בריאות (Pulmonary Hypertension).

שנה וחצי לאחר השקת מדד הביומד בבורסה לני"ע בתל אביב, אושרה הנפקת תעודות סל העוקבות אחר המדד החל מתחילת החודש הבא. כמו כן, יונפקו תעודות סל על המדדים הסקטוריאלים החדשים אשר הושקו השנה - מדד ת"א בלוטק 50, ת”א טכנולוגיה, ת”א נפט וגז נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני ת"א נפט וגז , ת"א תקשורת ומדד ת”א ביטוח.

פסגות נתנו לחברת אמות ציון מנפיק גבוה המתאים לטווח דירוג שבין AA- ל-A+, לפי מודל הדירוג הפנימי של פסגות Sell Side. לדברי משה מאיר, אנליסט פסגות בית השקעות, "איגרות החוב של אמות הונפקו לפני 1 באוקטובר 2010, ולכן אינן עומדות בסטנדרטים כפי שנקבעו בהמלצות ועדת חודק". כמו כן, לדבריו של מאיר, "המגמה החיובית בדמי השכירות בענף הנדל"ן המניב צפויה להמשך גם בשנת 2011 אם כי לא באותה עוצמה".

חברת טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, הודיעה הבוקר כי נבחרה על ידי חברת SWID הסינית לייצר עבורה שבבים המיועדים למכשירי ווקי-טוקי. מקורות בשוק מוסרים כי ההזמנה תכפיל את היקף ההכנסות מהלקוח הספציפי והיקף ההכנסות צפוי לעלות במספר מיליוני דולרים.

על רקע המלצות האנליסטים, הודיעה היום חברת מישורים , העוסקת בייזום פרויקטי נדל"ן בתחום המלונאות והנופש בקנדה, כי הצליחה למכור תוך 3 חודשים 120 דירות באתר הנופש היוקרתי דירהרסט שבקנדה. הדירות נמכרו ברווח של כ-9.2 מיליון דולר כאשר העודף התזרימי מהעסקה עומד על כ-12.2 מיליון דולר.

בוועידת שוק ההון של TheMarker ובריטמן אלמגור זוהר Deloitte, אמר מאיר מזוז, מנכ"ל חברת קרנות הנאמות של בית ההשקעות אקסלנס: "מגמת עליית הריבית במשק שאותה מוביל בנק ישראל מיטיבה עם רווחי הבנקים, וישנה התאמה גבוהה בין ריבית בנק ישראל שתעלה למרווח הרווח של הבנקים". ענף נוסף עליו המליץ מזוז הוא ענף הסחורות, ובכלל זה מניות חברות הדשנים כמו פוטאש.

בנוסף, מזוז סקר שני ענפים שבהם הוא לא ממליץ להשקיע: תחום הנדל"ן המניב בישראל ומניות רשתות המזון - בהן הריבוע הכחול, שופרסל ורמי לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully