וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה האמריקאית פתחה את השבוע במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

20.6.2011 / 23:44

לאחר שראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו אמר כי יימצא פתרון למשבר החוב של יוון והעריך כי המשבר אינו צפוי להתפשט למדינות נוספות עלו המדדים בוול סטריט. הדאו ג'ונס עלה ב-0.6%

בורסות וול סטריט פתחו את השבוע ברגל ימין ונסגרו בעליות זה יום המסחר השלישי ברציפות לאחר שראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו אמר כי יימצא פתרון למשבר החוב של יוון והעריך כי המשבר אינו צפוי להתפשט למדינות נוספות.

מדד דאו ג'ונס , אשר עלה בשבוע שעבר ב-0.4% - עלייה שבועית ראשונה זה שבעה שבועות - עלה היום ב-0.6%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.5% - עלייה יומית שלישית ברציפות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר עלה זה חמישה שבועות ברציפות, נסגר היום בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.96%.

תחזית הצמיחה של ארה"ב ירדה

הכלכלה העולמית מאטה עקב שילוב של גורמים כמו בעיות החוב של גוש היורו וחולשת שוק הדיור בארה"ב - אך היא אינה נמצאת בדרכה למיתון חוזר, כך אמר מזכ"ל הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD), אנחל גוריה.

כלכלני גולדמן סאקס הורידו בסוף השבוע את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ברבעון השני, לנוכח האבטלה הגבוהה וההאטה בפעילות הייצור. גולדמן צופה כעת כי כלכלת ארה"ב תצמח ב-2% ברבעון השני, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 3%.

יום קודם לכן, הורידה קרן המטבע הבינ"ל (IMF) את תחזית הצמיחה לכלכלה הגדולה בעולם, זו הפעם השנייה בתוך חודשיים. הקרן מעריכה כעת כי כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח ב-2.5% השנה וב-2.7% בשנת 2012 - לעומת תחזית קודמת מחודש אפריל לצמיחה של 2.8% ו-2.9% בהתאמה.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: שרי האוצר של גוש היורו דחו אתמול את ההחלטה על העברת השלב הבא בחבילת הסיוע של יוון, לאחר שהשיחות הליליות בין השרים הסתיימו ללא החלטה על העברת הסיוע ועל רקע חששות גוברים והולכים שיוון תיאלץ להכריז על חדלות פירעון.

ז'אן קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג וראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, הרגיע את המשקיעים כאשר אמר היום כי ניתן למצוא פתרון למשבר החוב של יוון ולהימנע מחדלות פירעון. יונקר אמר כי ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הבטיח לו כי ממשלתו תעשה ככל שביכולתה כדי להבטיח את אישור הסיוע ליוון לפני הצבעת האי אמון בממשלתו שתתקיים מחר בפרלמנט. יונקר הוסיף עוד כי אין סכנה של התפשטות משבר החוב לאיטליה.

"דבריו של יונקר על כך שאיטליה אינה בסכנה, ודבריו כלל, היו מרגיעים בסך הכל", אמר אסטרטג המטבע פארש אופדהיאיה מבנק אוף אמריקה. "בטווח הקצר, מוקד תשומת הלב כעת הוא בהצבעת אי האמון ביוון מחר".

אתמול אמר יונקר כי יוון תקבל את השלב הבא בחבילת הסיוע בסך 110 מיליארד יורו (156 מיליארד דולר) שהוענקה לה בשנה שעברה רק אם תצליח להעביר בפרלמנט את תוכנית הקיצוצים והרפורמות החדשה של הממשלה, בסך 28 מיליארד יורו, עד סוף החודש.

"אנחנו חייבים כמובן להמתין להצבעה בפרלמנט היווני", אמר יונקר. השלב הבא בחבילת הסיוע, בסך 12 מיליארד יורו, הובטח ליוון עד חודש יולי ונועד לאפשר לה לפרוע את חובותיה למחזיקי האג"ח הממשלתיות שלה ולהימנע מחדלות פירעון. יונקר העריך כי יוון תקבל גם חבילת סיוע שנייה להערכתו, כל עוד הפרלמנט יתמוך בצעדי הצנע החדשים.

בהודעה שפירסמו שרי האוצר של גוש היורו, אמרו השרים כי המגזר הפרטי יתרום לחבילת החילוץ של יוון, על בסיס וולונטרי. בנקים ונושים פרטיים אחרים של יוון יתבקשו לרכוש אג"ח ממשלתיות יווניות חדשות כדי להחליף אג"ח ממשלתיות שמועד פרעונן קרב, ובכך יפחיתו את היקף הסיוע שיצטרכו מדינות האיחוד וקרן המטבע הבינלאומית לספק ליוון.

"אסור לנו להטיל לחץ על המגזר הפרטי", אמר יונקר, שהוסיף כי יכנס פגישה מיוחדת של שרי האוצר האירופים בימים הראשונים של חודש יולי, במטרה לאשר את העברת הסיוע ואת תנאיה של חבילת החילוץ השנייה.

בגזרת המניות: סקייפ, שירות הטלפוניה המקוון שנרכש על ידי מיקרוסופט, פיטרה רבים מבכיריה לפני שהעסקה תיסגר, כך אמרו לבלומברג שלושה מקורבים לעניין. סגני הנשיא דיוויד גורלה, כריסטופר דין, ראס שו ודון אלברט פוטרו מהחברה, אמרו המקורות שביקשו להישאר בעילום שם. סמנכ"ל השיווק דאג ביושר וראש חטיבת משאבי האנוש אן גילספי, פוטרו גם הם וכך גם ראמו סונקרה ואליסון קמפה מ- Qik, אותה רכשה סקייפ בתחילת השנה.

חברת הביומד הדואלית close NY פלוריסטם נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני פלוריסטם , המפתחת תרופה המופקת משליה אנושית, מדווחת היום על עסקת מסחור ראשונה בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה חתמה על הסכם רישיון לשימוש בתאי גזע משליה (PLX) עם חברת United Therapeutics האמריקאית, העוסקת בטיפול בחולים הסובלים ממחלות בכלי הדם בריאה, אשר תשתמש בתאי ה-PLX לפיתוח טיפול משקם לחולים הסובלים מיתר לחץ דם בריאות (Pulmonary Hypertension).

חברת טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, הודיעה הבוקר כי נבחרה על ידי חברת SWID הסינית לייצר עבורה שבבים המיועדים למכשירי ווקי-טוקי. מקורות בשוק מוסרים כי ההזמנה תכפיל את היקף ההכנסות מהלקוח הספציפי, וכי היקף ההכנסות צפוי לעלות במספר מיליוני דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully