וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירס תשיק את הרשת החדשה שלה ב-2012

אמיתי זיו ובר חיון

21.6.2011 / 9:06

אחרי שחתמה על עסקה עם נוקיה-סימנס נטוורקס (NSN) בסך 200 מיליון שקל צפויה מירס להשתוות טכנולוגית עם שאר חברות הסלולר. חברת התשתית תצטרך להקים את הרשת עד ינואר 2012

מירס חתמה ביום חמישי על עסקה עם ענקית הציוד נוקיה-סימנס נטוורקס (NSN) בסך 200 מיליון שקל בשלב הראשון, להקמת רשת סלולר חדשה בטכנולוגיית GSM. העסקה גובשה בעקבות זכייתה של מירס במכרז תדרי הסלולר. עם סיום הקמת הרשת תהיה למירס טכנולוגיה זהה לזו של פלאפון, סלקום ופרטנר.

במעמד חתימת ההסכם נכחו מצד מירס המנכ"ל, אברשה בורשטיין, וסמנכ"ל הטכנולוגיות, אבי פתיר. מצד NSN נכחו ג'וזפה דונגמה, נשיא אירופה, ואיתן אידלסון, מנהל נוקיה-סימנס ישראל.

עסקת מירס עם נוקיה-סימנס היא במודל Turn Key. המשמעות היא שנוקיה-סימנס מקבלת אחריות מלאה להקמה ולתפעול של הרשת עד ההשקה המסחרית ולתקופת הרצה אחריה. ל-TheMarker נודע כי חברת התשתית תצטרך להקים את הרשת עד ינואר 2012, וההשקה המסחרית שלה תהיה במארס, חודשיים מאוחר יותר.

הסכום שמירס תשלם יכסה את רכישת כל רכיבי ליבת הרשת וכן עוד כ-700-800 אתרי אנטנות. מספר אנטנות זה יספיק למירס על מנת להשיק פעילות מסחרית, מאחר שבמכרז התדרים נקבע לה תנאי להשקה של 10% כיסוי מהאוכלוסייה בישראל. בסופו של דבר, הרשת החדשה של מירס תהיה מורכבת מ-2,000 אתרים, אך עליהם תצטרך מירס לשלם בנפרד. החוזה הנוכחי הוא כאמור רק על מאות אתרים ולתקופה של שנה וחצי. מאוחר יותר תוכל מירס לרכוש ציוד נוסף בתנאים עדיפים, אם יירדו מחירי הציוד בעולם.

העסקה כוללת גם מספר קטן של אנטנות Femtocell - אנטנות ביתיות קטנות. עם השקת הפעילות המסחרית תרכוש החברה אנטנות נוספות כאלה שישווקו למרבית הלקוחות ברשת החדשה. רכישת האנטנות תיעשה במקביל לגיוס הלקוחות. מירס מתכוונת ליצור תמריץ ללקוחות להתקין אנטנות ביתיות כאלה באמצעות שירותי ערך מוסף שיוצעו להם.

כמו כן סיכמה מירס עם נוקיה-סימנס על רכישת גרסת התוכנה העדכנית ביותר לרשת, מה שיאפשר לה, עם השקת הרשת, לספק ללקוחות קצב הורדת נתונים של 42 מגה-בייט בשנייה. זוהי מהירות יוצאת דופן: בחברות הסלולר כיום מתאפשרים קצבי הורדה של 7-14 מגה-בייט בשנייה.

לגמר במכרז הרשת של מירס הגיעה גם חברת אריקסון, אך נוקיה-סימנס נמצאה עדיפה עליה כמעט בכל פרמטר. חברת הסלולר השנייה שזכתה במכרז התדרים, סלקט, תצטרך לחתום חוזה עם ספקית ציוד אחרת להקמת הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully