וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הקיבוצית: "נפעל בכוח למניעת יבוא חלב"

עמירם כהן

21.6.2011 / 10:57

בעקבות הודעת שר התמ"ת וראש הממשלה כי נשקלת התרת יבוא מוצרי חלב, תתכנס התנועה הקיבוצית ותדון בדרכים להיאבק בהחלטה. "אני מצפה מראש הממשלה לחזק את היצרנים ולא להחלישם"

התנועה הקיבוצית תתכנס ביום חמישי הקרוב לכנס חירום בסמינר אפעל שברמת אפעל, לדיון בהודעת ראש הממשלה על כוונתו להביא בפני הממשלה הצעת החלטה להתיר יבוא מוצרי חלב.

בפני הכנס יוצגו דרכי פעולה אפשריים למנוע את היבוא. בקיבוצי תנועה הקיבוצית כ-170 רפתות המייצרות 52% מהחלב הגולמי הנמכר למחלבות בישראל בשווי מוצרים לצרכן של כ-4.7 מיליארד שקל ובשווי ליצרנים של 1.4 מיליארד שקל. ענף החלב בקיבוצים הוא אחד מענפי החקלאות היציבים, והוא הוא מבטיח לבעליו רווחיות נמוכה אך יציבה.

מזכיר התנועה הקיבוצית זאב (ולוולה) שור, אמר כי התנועה תפעל בכוח לסכל יבוא מוצרי חלב והוסיף כי "מדובר בהודעה אומללה, שאם תבוצע היא תמוטט את משק החלב בישראל ותפגע בכלכלת אלפי משפחות המתפרנסות מייצור חלב ומוצריו ומתן שירותים לענף".

"אני מצפה מראש הממשלה לחזק את היצרנים ולא להחלישם. מתקפתו עליהם עושה עוול לאלפי משפחות בישראל שהצעידו את משק החלב לצמרת העולמית"", אמר שור.

עוד אמר מזכיר התנועה הקיבוצית, כי לא יצרני החלב אחראים לעליית מחירי מוצרי החלב, וכי התנועה הקיבוצית תתנגד בכוח לכוונת הממשלה לפגוע בהם באמצעות החלטות פופוליסטיות. המושבים, בהם כ-1,000 רפתות לייצור חלב שמייצרות כ-48% מהחלב הגולמי, עשויים להצטרף למחאת הקיבוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully