וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הכללית: "משרד הבריאות מסכן יציבות הקופה"

אריאל נוי

21.6.2011 / 16:04

בהתקפה חריפה על משרד הבריאות, טען מנכ"ל קופת חולים כללית, אלי דפס, כי משרד הבריאות אינו מתנהל כהלכה במהלך המגעים עם הרופאים, אלא "מנהל מהלכים פופוליסטים"

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס, התייחס היום (שני) במסיבת עיתונאים לשביתת הרופאים וביקר את משרד הבריאות והתנהלותו. "משרד הבריאות מנהל מהלכים פופוליסטיים בכל מה שנוגע לשביתת הרופאים", אמר דפס, "הוא דואג רק לחולים שלו ורק לעצמו ואינו דואג למקורות שלו. יותר קל להנחות את הקופה מאשר לריב עם האוצר. משרד הבריאות שולח חוזרים, תקנות ונוהלים בהיקף חסר תקדים לכל הקופות וזוהי סכנה ליציבותה של הקופה".


עוד בנושא שביתת הרופאים:
מאבק הרופאים: פעילות חדרי הניתוח תושבת היום
77% מהציבור תומך במאבק הרופאים
בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"

דפס טען כי המגעים בין האוצר לרופאים אינם מובילים לפתרון. "במשא ומתן יושבים כ-40 איש בחדר הזה, מהם עשרה עורכי דין ועשרה סגנים ועוזרים. כל אחד מתבטא לפרוטוקול ומדבר כמו עורך דין וכך לא קורה כלום. אני כבר לא מגיע למפגשים האלו שלא מניבים תוצאות".

לטענת דפס אחת המחלוקות העיקריות בין משרדי הממשלה והקופות לבין הרופאים היא סוגיית החלת שעון הנוכחות לרופאים בבתי החולים. "להערכתי 40-30 אחוז מהרופאים עוזבים את עבודתם יותר משעה לפני הזמן. לעומת זאת, יש לנו רופאים מסורים שלא עושים חשבון לשעון. לא יכול להיות ש-70 אחוזים מהרופאים ישלמו עבור 30 האחוזים שנעלמים. לא ניתן שיהיה הסכם בלי שעון. המטרה הסופית היא שמנהל בית חולים יידע איפה הרופאים שלו נמצאים". לדבריו, "זוהי הדרך היחידה לנהל את המערכת. מנהל בית חולים חייב לדעת איפה הרופאים שלו, וזכותם של חולים לקבל טיפול מרופא בכיר גם בשעה 15:00 ו-16:00. לא ייתכן שרופאים יגידו שהדרישה להחתים שעון פוגעת בכבודם".

שירות חדש בכללית - מידע עד הלקוח

במסיבת העיתונאים ה"כללית" את תוכניתה לשנה הקרובה לשפר השירות לארבע מיליון לקוחותיה. לראשונה בקרב קופות החולים בישראל, משיקה הכללית שירות שמטרתו להגביר את השקיפות מול הלקוחות באמצעות "כללית לידיעתך". בכללית יפנו ללקוחות וימסרו מידע שיסייע למיצוי מלוא הזכויות המגיעות להם בשירותים רפואיים, תרופות, זכויות בביטוחים המשלימים וזכויות סוציאליות. לדברי הקופה, הדבר נועד "לעודדם לממש זכויות אלה ולקבל שירות רפואי מקיף". הכללית תשקיע במהלך, שיושק בחודש יולי, 10 מיליון שקלים בשנה הראשונה.

מנכ"ל הכללית מסר: "אנו מעוניינים כי לקוחותינו ימצו את זכויותיהם בסל השירותים ובביטוחים המשלימים. המידע שיש בידי הלקוח היום, הוא חלקי, מפוזר, ואינו מוגש לו באופן ידידותי. הכללית תפעל באופן מקיף תוך השקעה כספית גדולה, על מנת לנתח את צרכי הלקוח וליזום פניה אליו כדי שימצה את זכויותיו. מטרתנו להבטיח כי הלקוחות יממשו את מלוא זכויותיהם איננו חוששים מהעלות הכלכלית הנובעת מהגדלת שימושים אלו ".

לפניות לכתב:
arielnews@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully