וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בעליות חדות

רם עוזרי

21.6.2011 / 17:10

על רקע דבריו של יו"ר פעילים ניהול תיקי השקעות שחזה כי השוק הישראלי יניב תוצאות טובות נסגר המסחר בבורסת תל אביב בעליות שערים חדות. ת"א 25 עלה ב-1.5% ות"א 100 התחזק ב-1.4%

"בחודשים האחרונים ראינו ירידות חדות יותר בתל אביב ביחס לבורסות בעולם. הפער הזה מוסבר בעליית ריבית שכבר קרובה למצוי, והיוון של הקיפאון המוחלט והסופי במאמצי השלום. החשש מהכרזה על מדינה פלסטינית בספטמבר כבר גולם רובו ככולו בשוק, כך שאני צופה שבחודשים הקרובים השוק הישראלי יציג תוצאות דומות ואף טובות יותר משאר העולם" - כך אומר יורם גבאי, יו"ר פעילים ניהול תיקי השקעות.

על רקע הדברים, הבורסה סגרה את יום המסחר בעליות שערים חדות. מדד ת"א 25 עלה ב-1.5% ומדד ת"א 100 התחזק ב-1.4%. מדד מניות הנדל"ן טיפס ב-1.1% ומדד מניות הבנקים הוסיף 2% לערכו.

עליות השערים בת"א נרשמו גם על רקע אופטימיות של משקיעים ברחבי העולם לגבי ההתפתחויות במשבר החוב של יוון. הפרלמנט היווני צפוי לאשר הערב סדרה של רפורמות שיאפשרו למוסדות האירופיים ולקרן המטבע הבינלאומית לאשר חבילת סיוע נוספת למדינה. על רקע זה, החוזים העתידיים של בורסות ניו יורק הורו על פתיחה חיובית שמשכה את תל אביב לעליות חדות יותר לקראת סגירת המסחר.

ההתפתחויות האחרונות החזירו לפחות חלק מהקונים לשוק בתל אביב, אבל לא את כולם זה משכנע. יוסי אפרתי, מנהל מחלקת השקעות בהכשרה ביטוח, מעריך כי יוון נמצאת בדרך לחדלות פירעון. "השוק ביצע ירידת מדרגה. כרגע לא נושבת רוח חיובית. אנחנו מזהים זליגה של זרים החוצה מהשוק, בעיקר במניות הכבדות כדוגמת הבנקים שהזרים יושבים בהן", אומר אפרתי.

"

"עננת ספטמבר עדיין לא התפזרה"

אין ספק שהעננה של ספטמבר עדיין לא התפזרה, וזה לא יעזור, להיפך - זה רק יעיב", מוסיף אפרתי. "מה גם שאנחנו אוטוטו נכנסים ליולי אוגוסט, בהם הפעילות יורדת. אף אחד לא רוצה להישאר תקוע עם סחורה".

מניית אורמת רשמה זינוק של 5.5% לאחר שהחברה הבת, אורמת טכנולוגיות , הודיעה כי זכתה בחוזה משמעותי נוסף בניו זילנד. החברה שבשליטת יהודה ויהודית ברוניצקי זכתה בחוזה להקמת הפעלה והעברה (BOT) של תחנת כוח גיאותרמית שהספקה 45 מגה-וואט עם חברת Tikitere. התחנה תוקם באי הצפוני של ניו זילנד, ועל פי ההסכם תפעיל אורמת את התחנה ותהיה הבעלים שלה במשך 14 שנים ממועד ההפעלה המסחרית. בתום התקופה תעביר את הבעלות המלאה בתחנה ל-Tikitere.

כניסתו של ירון ייני לתחום רישיונות חיפוש הגז והנפט שרה ומירה הקפיצה את השלד הבורסאי שלדיאלי שבשליטת ייני ב-22%. ייני יבצע מיזוג הפוך עם IPC שבשליטת בונטאן הקנדית (76%) והווארד קופר (22%), המחזיקה יחד עם האחים עופר כ-13% מהזכויות ברישיונות. לאחר המיזוג, מחזיקי המניות בחברה הציבורית הממוזגת יהיו IPC(90%), ירון ייני (2%) והציבור (8%).

מניית ויסוניק , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות אבטחה מתקדמות לבתים רשמה זינוק של 76% במחזור ענק של 2.5 מיליון שקל. החברה צפויה להימכר לענקית מוצרי האבטחה האלקטרוניים טייקו אינטרנשיונל (Tyco International ) לפי שווי של כ-100 מיליון דולר - פרמיה של כ-75% לעומת הונה העצמי שנאמד ב-197 מיליון שקל נכון לסוף מארס 2011 .

הודעתה של טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק שבשליטת החברה לישראל , כי נבחרה על ידי חברת SWID הסינית לייצר עבורה שבבים המיועדים למכשירי ווקי-טוקי, לא עזרה למניית החברה, והיא ירדה 2.5% נוספים לאחר שאמש צנחה ב-5% במסחר בוול סטריט. מקורות בשוק מסרו כי ההזמנה תכפיל את היקף ההכנסות מהלקוח הספציפי, וכי היקף ההכנסות צפוי לעלות במספר מיליוני דולרים.

בנוסף, חברת מידרוג הורידה אתמול את דירוג איגרות החוב של חברת אגרקסקו מ-A3 ואופק דירוג שלילי ל-B1, תוך הותרת אופק הדירוג השלילי לאגרות החוב שיתרתן 153 מיליון שקל ושעומדות לדירוג בין השנים 2017-2008. בעקבות הורדת הדירוג הודיעה אגרקסקו על העלאת הריבית שהיא משלמת לבעלי האג"ח ב-2% ל-8.15% לשנה. הורדת הדירוג נעשתה על רקע פרסום התוצאות הכספיות של אגרסקו ל-2010. החברה הפסידה 33 מיליון יורו ב 2010 וסובלת מגרעון של 48 מיליון יורו בהון החוזר, ומגרעון של 13 מיליון יורו בהון העצמי.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully