וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההפגנות: אושרה ממשלה חדשה ביוון

הפרלמנט היווני הביע את אמונו בממשלתו החדשה של ג'ורג' פפנדראו ונתן אור ירוק להמשך תכנית החירום הכלכלית. אלפים התאספו מול הפרלמנט במחאה נגד הצנע וההפרטה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הממשלה החדשה שהרכיב ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו זכתה אמש (שלישי) לאמון הפרלמנט. בכך נתנו הצירים אור ירוק להמשך בתכנית הצנע אותה מנהיג פפנדראו במאמץ להיחלץ מהמשבר הכלכלי החמור אליו נקלעה המדינה.

155 מצירי הפרלמנט הצביעו בעד הממשלה החדשה לעומת 143 צירים אשר הצביעו נגד. "ההצבעה של היום מהווה חוזה עם העם היווני", אמר פפנדראו. "זו משימה קשה, אבל אנחנו יכולים ליצור יוון חדשה", הוסיף. כעת מתעתדת הממשלה להמשיך במאמצים לגייס כ-40 מיליארד דולר על מנת לכסות את חובותיה עד שנת 2015. תכנית הממשלה כוללת גם הפרטה אגרסיבית של נכסי המדינה.

הפגנות והתפרעויות מחוץ לפרלמנט של יוון, אתונה, במהלך הצבעת האמון בממשלה, 21 ביוני 2011. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם המשטרה מחוץ לפרלמנט/רויטרס

במהלך ההצבעה, התכנסו אלפי מפגינים מחוץ לבניין הפרלמנט ומחו נגד הממשלה והתכנית הכלכלית. המפגינים קראו "גנבים, גנבים" לעבר הפרלמנט וכיוונו סמני לייזר לעבר עיני השוטרים. "אני מבין את הכעס, הפחד והספקות", אמר פפנדראו. "תשובתי היא שאנחנו מתקדמים יום אחרי יום במשך 20 החודשים האחרונים, תוך קשיים ותוך טעויות. יהיה מחיר לשלם, יהיו טעויות, אבל אנחנו יכולים להצליח", הוסיף.

האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית העניקו ליוון הלוואות בסכום של 157 מיליארד דולר כדי לשמור את ראשה מעל המים. כעת דורשות מדינות אירופה מיוון לבצע רפורמות מקיפות בכלכלתה בטרם יימשך הסיוע הכלכלי.

ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו נואם בפני הפרלמנט, שהעניק את אמונו לממשלה החדשה, 21 ביוני 2011. רויטרס
הפרלמנט מביע אמון בממשלה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully