וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יום תנודתי: המסחר באחד העם נחתם בעליות

ואדים סבידרסקי

22.6.2011 / 17:11

אי ודאות גבוהה של המשקיעים האירופאים בהתייחס ליעילותה של תוכנית הסיוע הנוספת ליוון גרמה לשוק להיות לא יציב. מדד ת"א 25 עלה ב-0.7% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.7%

המסחר בבורסת תל אביב נחתם במגמה חיובית לאחר יום תנודתי שבמהלכו התמתנו עליות שערים מהפתיחה וחזרו למגמת עליה לקראת סיומו. התנודתיות מוסברת על ידי רמת אי ודאות גבוהה של המשקיעים האירופאים בהתייחס ליעילותה של תוכנית הסיוע הנוספת ליוון. מדד ת"א 25 עלה ב-0.7% ונסגר ברמת 1,232 נקודות - מרחק של 8.2% מרמת השיא שנרשמה בסוף אפריל האחרון. מדד ת"א 100 התחזק ב-0.7% ונסגר ברמת 1,113 נקודות. מדד מניות הבנקים ירד ב-0.1% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.2%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.37 מיליארד שקל - נמוך מהממוצע היומי המקובל.

הפרלמנט של יוון הביע אמון בממשלתו של יורגוס פפנדראו בהצבעת האמון שנערכה הלילה, ואשר תוצאותיה עשויות לסייע לממשלה להצליח לבצע את צעדי הצנע הנדרשים כדי להימנע מחדלות פירעון. על רקע הצבעת האמון של הפרלמנט בממשלה, קרא ראש הממשלה פפנדראו לפרלמנט לאשר תוכנית צנע והפרטה נוספת בהיקף של 28 מיליארד דולר על פני תקופה של חמש שנים, אשר עשויה לסלול את הדרך להמשך הסיוע האירופי ליוון. ההצבעה על התוכנית צפויה בשבוע הבא.

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים קלות בציפייה להחלטת הריבית בארה"ב הערב. קונסנזוס הכלכלנים צופה כי נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יחליט להותירה ללא שינוי ברמת 0%-0.25% בפעם נוספת.

עלייה של 1.2% בפדיון של רשתות המזון

בזירת המקרו המקומית, ועל רקע מחאת הקוטג' המתבטאת בזעם הצרכנים בשל מחירי מזון גבוהים, פירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק בחודשי אביב 2011 והציגה עלייה של 1.2% בפדיון של רשתות המזון בתקופה זו - לעומת ירידה של 1.2% בחודשי חורף. יתרה מזו, פדיון רשתות המזון מינואר עד מאי 2011 בניכוי השפעת עונתיות עלה ב-0.9% בהשוואה לתקופה אשתקד. סך פדיון רשתות השיוק עלה ב-2.1% בחודשים מארס-מאי בהמשך לעלייה של 0.4% בדצמבר-פברואר האחרונים.

מניית דלק אנרגיה מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, זינקה ב-9% לאחר שנודע כי חברת האם מנסה למחוק אותה מהמסחר. החברה המחזיקה בתגליות הגז הטבעי ים תטיס, תמר ולוויתן, דרך שתי השותפות הבורסאיות, דלק קידוחים ואבנר . בשבועות האחרונים מנהלת דלק מגעים עם הגופים המוסדיים המחזיקים במניות החברה.

שותפות חיפושי נפט, גבעות , הודיעה על תחילת מבחני ההפקה ארוכי הטווח וכי כמות החביות היומית המופקת מקידוח מגד 5 שליד ראש העין עומדת על 800 חביות - לפי המתוכנן.

האנליסטים של בית השקעות אופנהיימר מתחילים לסקר את מניית יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר , ומקנים לה המלצת "תשואת יתר". באופנהיימר סבורים כי המניה צפויה להגיע לרמת 1.5 דולר תוך שנה עד שנה וחצי - 30% מעל למחירה בשוק כיום.

יצרנית מערכות נשק, אלביט מערכות , זכתה בחוזה בהיקף של למעלה מ-15 מיליון דולר מחברת אלקטרוניקה איטלקית. המערכות של אלביט ייקחו חלק בפרויקט מיגון של פלטפורמות שונות של חיל האוויר האיטלקי.

מניית אל על נסחרה על רקע הכרזתה של ההסתדרות על סכסוך עבודה אפשרי בחברת התעופה הלאומית, כמחאה על כוונת ההנהלה לסגור את סניף החברה בחיפה - אם לא יימצא פתרון מוסכם שימנע את פיטורי עובדיו. המשמעות המעשית היא שיבושים אפשריים בתנועת הנוסעים של החברה בשיא עונת הקיץ.

ספקית שירותי האיתור וסיכול הגנבות איתוראן תשלם 22.7 מיליון דולר (78.8 מיליון שקל) לקרן ההשקעות לאונרדו - כך פסק אתמול בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שקיבל את אחת מטענותיה של קרן ההשקעות. התביעה הוגשה בשל פרשת המרת אג"ח למניות החברה בשנת 2000.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully