וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הקוטג' לצה"ל - 35% פחות מהמחיר לרשתות

עדי דברת-מזריץ

23.6.2011 / 10:22

תנובה, שזכתה במכרז משרד הביטחון, מוכרת לצה"ל גביע קוטג' במחיר של 3.84 ש"ח בלבד - לעומת המחיר לרשתות המזון שעומד על 5.20 ש"ח. תנובה: "לא מדובר במוצר זהה וההשוואה אינה נכונה"

בעוד שתנובה מספרת כי היא כמעט אינה מרוויחה ממכירות הקוטג' לרשתות המזון, מתברר שיש כאלה שקונים את הקוטג' בהרבה פחות. ל-TheMarker נודע כי תנובה, שזכתה במכרז של משרד הביטחון, מוכרת לצה"ל גביע קוטג' ב-3.84 שקלים, כולל מע"מ. מחיר המחירון של תנובה לרשתות המזון עומד על 5.20 שקלים - 35% יותר.

לפני כשבוע נפתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את גבינת הקוטג' עקב עלייה במחיר של 39% בשנים האחרונות. היום נמכר קוטג' במחיר ממוצע בחנויות המזון במחיר של 7-7.5 שקלים. עד כה מונה הקבוצה מעל 97 אלף איש. בינתיים מדווחות רשתות המזון על ירידה ניכרת במכירות הקוטג' ורשתות רבות, בהן שופרסל, מגה, כמעט חינם, חצי חינם ואבא ויקטורי, יצאו במבצעים חד צדדיים להורדת מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ל 4.5 עד 5.5 שקלים.

מתנובה נמסר בתגובה: "החברה זכתה לפני שנתיים בחלק קטן מהמכרז של משרד הביטחון לאספקת 600 טון גבינת קוטג' בשנה. מדובר במוצר שנמכר ללא עלויות שינוע, לוגיסטיקה, סדרנות, קד"מ (קידום מכירות), שיווק, אחסון, החזרות ועוד. לכן לא מדובר במוצר זהה וההשוואה למחירים לקמעונאים לחלוטין אינה נכונה".

גבינת קוטג'. עומר מירון
"מדובר במוצר שנמכר ללא עלויות שינוע, סדרנות, שיווק, אחסון ועוד"/עומר מירון

במקביל לסערה הציבורית על עליית מחירי המזון, הודיעה היום קבוצת אסם כי לא תעלה את מחיריה בשבוע הבא כמתוכנן ותדחה את העלייה לאחרי החגים. זאת לאחר שבשבועות האחרונים הודיעה לרשתות השיווק על העלאת מחירים של 10%-4% החל מחודש יולי.

מחירי החטיפים של אסם, בהם במבה וביסלי, צפויים היו להתייקר ב-4%; מחירי מאפים מתוקים, דוגמת עוגת הבית, בשיעור של 5% וכך מחירי גם דגני בוקר של נסטלה ומוצרים נוספים. מחירי הקפה של נסטלה צפויים היו להתייקר ב-7% ושל סירופ ויטמינצ'יק ב-10%.

מאסם נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינת הנושא בימים האחרונים והיא פרי היענות לרחשי לב הציבור ולתחושות שהביעו הצרכנים בישראל. אסם החליטה לספוג את העליות החדות במחירי חמרי הגלם, במחירי האנרגיה ובעלות העבודה". גם חברת זוגלובק הודיעה כי היא מקפיאה את עליית המחירים שתכננה לראשון ליולי בשיעור של 3.9%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully