וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על שוק החלב: "נדאג למשק ולצרכנים"

מוטי בסוק

23.6.2011 / 11:35

בפגישה עם גורמים המעורבים בקביעת מחירי החלב ומוצריו אמר שר האוצר כי "מטרתנו היא לא לטפל במחיר של גבינה זו או אחרת, אלא לבדוק אם יש כשל שוק. האחריות על קבלת ההחלטה היא על הממשלה בלבד"

"האחריות היא של הממשלה, והממשלה בלבד, לקבל החלטה לטובת המשק ולטובת הצרכנים בנושא שוק החלב. אם יש דברים שדורשים תיקון, בנושא המחירים, נתקן" - כך אמר הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ, בפגישה שקיים עם שורה של גורמים המעורבים בנושא קביעת מחירי החלב ומוצריו.

שטייניץ, שבעיקר הקשיב בפגישה, דחה את הצעת מנכ"ל תנובה, אריק שור, לעסקת חבילה בקביעת מחירי מוצרי החלב. לדבריו, בדעתו לבדוק אם יש כשל שוק בנושא מחירי החלב ומוצריו. "מטרתנו לא לטפל במחיר של גבינה זו או אחרת עולה או יורד אלא לבדוק אם יש כשל שוק בישראל בנושא מוצרי החלב".

החלטות ייתקבלו בימים הקרובים

שר האוצר, נפגש בלשכתו בת"א עם נציגי מרבית הגורמים במשק הקשורים למשק החלב. שטייניץ, המתואם בנושא מחירי החלב עם ראש הממשלה, זימן לפגישה את הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דוד גילה, נציגי תנובה, שטראוס וטרה, את נציגי החקלאים ורשתות השיווק, בעיקר כדי לשמוע מפיהם מדוע מחירי החלב בישראל, שבעבר היו מהנמוכים בעולם המערבי, הם היום מהגבוהים ביותר.

שטייניץ מתכוון ללמוד את הנושא לעומק עד סוף השבוע ובהמשך לגבש צעדים ומהלכים להורדת מחיר מוצרי החלב. בין הנושאים ששר האוצר מתכוון ללמוד: האפשרות להכניס את רוב או חלק ממוצרי החלב לפיקוח ואת האפשרות לייבא מוצרי חלב מחו"ל, בעיקר ממדינות שכנות.

שר האוצר מתכוון לתאם עמדות במהלך הימים הקרובים עם שר התמ"ת, שלום שמחון, ועם שרת החקלאות, אורית נוקד. עם זאת, שטייניץ מודע לעובדה כי שמחון הוא נציג תנועת המושבים בכנסת, ונוקד נציגת הקיבוצים, וכי הם ינסו להגן בכל כוחם על האינטרסים של החקלאים שולחיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully