וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: חשמל למכוניות לא יהיה יקר יותר

דניאל שמיל

23.6.2011 / 13:13

"אי אפשר לסמן חשמל לתחבורה בנפרד מחשמל אחר", אמר בכיר ברשות המסים. ברשות נבחנת כעת אפשרות של הגדלת המס על השימוש ברכב, או תשלום לפי הקילומטראז' שירשם במבחן הרישוי השנתי

מחר יהיה היום האחרון להגשת התנגדויות לתקנות טעינת הרכב שמגבש משרד התשתיות. לפי התקנות המוצעות, אפשר יהיה לטעון מכונית חשמלית רק בטעינה מנוהלת, עם מנגנון שיווסת את החשמל וימנע התחשמלות. אחת הטענות שנשמעו כדי להצדיק את ההבדלה בין חשמל ביתי לחשמל למכוניות היה שכך אפשר יהיה לגבות עליו מס כתחליף לבלו המוטל על דלק.

אלא שכעת אומרים ברשות המסים כי לא כדאי להטיל מיסוי על חשמל. "אי אפשר לסמן חשמל לתחבורה בנפרד מחשמל אחר", אומר בכיר ברשות, ומוסיף כי יהיה קשה לאכוף את החיוב בטעינה מנוהלת. בנוסף, טוענים ברשות כי חשמל יקר לרכב יאט את החדירה של מכוניות חשמליות לשוק.

ברשות סבורים כי מיסוי הוגן וצודק יותר יהיה על השימוש במכונית ולא על החשמל. הכוונה היא למסות נסועה, בהתאם למקום (והצפיפות בו), השעה וסוג הרכב. ועדה במשרד האוצר בוחנת את הדרכים ליישם מיסוי כזה, וביניהן התקנת שבב GPS במכונית או תשלום לפי הקילומטראז' שנרשם במבחן הרישוי השנתי. עד שהמכוניות החשמליות יגיעו לתפוצה רחבה בכבישי ישראל, בחצי השני של העשור, ייתכן שגם שיטת המיסוי תשתנה ומיסוי על הדלק, החשמל או מס קנייה על המכונית עצמה יוחלף במס נסועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully