וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודפים במלאי? תנובה מציעה לחרדים קוטג' ב-2 ש'

נתי טוקר

23.6.2011 / 14:03

לעומת המחיר של תנובה לקמעונאים שעומד על 5.2 שקלים לגביע קוטג', במגזר החרדי זוכים למחיר נמוך בשלושה שקלים. תלמידי ישיבה: "אף פעם אין לנו קוטג', זה מותרות"

חברת תנובה פנתה בימים האחרונים לכמה מוסדות גדולים, בעיקר במגזר החרדי, בהצעה לרכוש כמויות גדולות של קוטג' במחירים מוזלים. ככל הנראה, בשל חרם הצרכנים על הקוטג' נתקעה החברה עם מלאים גדולים של המוצר, ולכן שיגרה הצעות לשוק המוסדי לרכוש את המוצרים.

אחד המוסדות שקיבל הצעה כזו הוא ישיבת פוניבז' בבני ברק, שמונה כ-1,000 תלמידים. לפי דיווח באתר החרדי "כיכר השבת", מכרה החברה לישיבה בימים האחרונים קוטג' במחיר של 2.2 שקלים לגביע – לעומת מחיר המחירון של תנובה לקמעונאים שעומד על 5.2 שקלים לגביע קוטג' 250 מ"ל. בדרך כלל, הישיבה כלל אינה רוכשת את המוצר.

לפי גורמים בתחום המוסדי, תנובה משגרת מדי פעם הצעות למוסדות לרכוש מוצרים שנותרו לה במלאי, תחת קטגוריית "מוזלים", לפני שפג תוקפם. בדרך כלל ההנחה המקסימלית היא של עד כ-30%. "הם פונים למשל אחרי החגים בהצעות לרכוש מעדנים שנותרו להם במלאי", מסביר מנהל משק של מוסד חרדי. "ההצעה של תנובה לרכוש קוטג' כיום היא בהנחה של 50%, וזה משהו שמעולם לא היה".

"אין קשר בין הדיון הציבורי להנחה הנוכחית"

בהנהלת ישיבת פוניבז' אומרים כי נרכשו כמה מאות קוטג' לשבוע הקרוב. "אף פעם אין לנו קוטג'", אומר אחד הבחורים בישיבה. "יש לנו מזון מאוד בסיסי - לחם, גבינה, חלב ומדי פעם מביאים אולי מעדני באדי. פתאום עכשיו התחילו להביא קוטג'. זה ממש מותרות אצלנו".

סביר כי המלאים איתם 'נתקעה' תנובה נובעים מירידה במכירות המוצר בשבוע האחרון. מנתוני חברת סטורנקסט שהגיעו אתמול (ד') ל-TheMarker מגורמים בשוק עולה כי מכירות הקוטג' ירדו ב 17.6% (מכירות בשבוע שעבר לעומת 15-28 למאי). הירידה הכמותית בקטגוריית הקוטג', כלומר כמה גביעים נרכשו בפועל, עמדה על 6%. ניתן לשער כי המספרים אמורים להיות גבוהים יותר, שכן החרם על הקוטג' התחיל רק במחצית השבוע שעבר. ניתן גם לשער שהנתונים של השבוע הנוכחי יראו ירידה גדולה יותר במכירות הקוטג'.

נתונים נוספים שהגיעו ל-TheMarker מלמדים כי נתח השוק של תנובה בקטגורית הקוטג' ירד באותה תקופה ב-3% - מ 72.4% ל 70.3%.

מתנובה נמסר בתגובה: "מדובר במדיניות ארוכת שנים של מכירת מוצרים עם תוקף של יומיים שלושה שנשארו במלאים למוסדות שונים. אין קשר בין הדיון הציבורי המעמיק להנחה הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully