וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל ושותפות תמר מחדשות את המו"מ

ליאור זנו

23.6.2011 / 16:24

השיחות יתחדשו לאחר שבוע וחצי של הקפאתן בנושא מחיר הגז שתרכוש חברת החשמל משותפות תמר משנת 2013. לפני כחודשיים דרשו השותפות מחברת החשמל לייקר את מחיר הגז ב-36 דולר

חברת החשמל הודיעה בשעות האחרונות על חידוש המשא ומתן עם שותפות הגז הטבעי "תמר", על מחירי הגז שתרכוש ממנה החל מ-2013, כך עולה מדיווח שהוציאה החברה לבורסה. זאת, לאחר שלפני שבוע וחצי הודיעה על הקפאת המו"מ עם השותפות, בה נובל אנרג'י האמרקאית (36%), דלק קידוחים (15.6%), אבנר (15.6%), ישראמקו (28.7%) ואלון חיפושי גז (4.1%).

הקפאת המו"מ נומקה בצורך ללמוד את החלטת מליאת רשות החשמל מהשבוע הקודם, שהחליטה כי לא תכיר לחברת החשמל בעלות גז גבוהה מזו הנהוגה כיום במשק. כלומר, תעריף החשמל לציבור לא יועלה אם חברת החשמל תסכם עם שותפות תמר על מחיר גז גבוה ביחס לזה שנקבע במשא ומתן בין הצדדים לפני שנה וחצי.

בדצמבר 2009 חתמו חברת החשמל ושותפות תמר על מסמך כוונות לרכישת 2.7 מיליארד מ"ק גז ל-15 שנה בהיקף 9.5 מיליארד דולר. מחיר הגז היה כ-4.5-5 דולרים למיליון BTU. ואולם, לאחר חצי שנה שבה הקפיאה שותפות תמר את המשא ומתן בין הצדדים, בין היתר, לאור דיוני ועדת ששינסקי .

לפני כחודשיים דרשו השותפות מחברת החשמל לייקר את מחיר הגז ב-35%-40% לטווח של 6-6.5 דולרים למיליון BTU. המשמעות המיידית של דרישה זו היא לפיכך ייקור הרכש ב-3-4 מיליארד דולר. ואולם, חברת החשמל הציעה לשותפות תמר להכפיל את רכש הגז לכמות שנתים של 5 מיליארד מ"ק, כך שהשלכת הייקור עשויה להיות כפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully