וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קוטג': תבחן גם התחרות בשוק המזון לתינוקות

אורה קורן, עדי דברת מזריץ ורינה רוזנברג

26.6.2011 / 8:30

בסוף השבוע מסרו מקורות במשרד התמ"ת כי תחל הבדיקה גם בשוק תחליפי החלב לתינוקות. חרם הקוטג' ממשיך להשפיע בכיוונים סותרים - המחירים אמנם ירדו, אך המכירות דווקא עלו

משרד התמ"ת צפוי לבחון את התחרות בשוק המזון לתינוקות - כך מסרו בסוף השבוע מקורות במשרד.

במסגרת הבדיקה ייבדק, ככל הנראה, גם שוק תחליפי חלב האם לתינוקות. הבדיקה תוכל להיעשות באמצעות רשות ההגבלים העסקיים, האחראית על התחרות במשק ובאגף סחר חוץ של המשרד, האחראי להסכמי הסחר של ישראל.

שוק המזון לתינוקות נשלט על ידי המותגים מטרנה וסימילאק. חברת טבע צפויה להודיע השבוע על כניסתה לשוק לקראת סוף השנה. הכניסה של טבע לשוק תתאפשר עקב חבירתה לחברת נוטרישה העולמית, יצרנית המותג נומיקו.

שוק המזון לתינוקות מוערך בישראל בסכום של 500 מיליון שקל בשנה. מותג מטרנה, המשווק על ידי אסם וקיבוץ מעברות, מחזיק ב-58% ממנו. המותג המתחרה סימילאק של חברת אבוט האמריקאית, המשווק על ידי ניופארם, מחזיק 40% מהשוק. חברה נוספת, מדיצ'י מדיקל, מחזיקה 2% מהשוק עם המותג אופטימיל.

התחרות בשוק המזון לתינוקות פחתה בצורה משמעותית עקב משבר תחליפי החלב של רמדיה ב-2003. לפני המשבר החזיקה רמדיה 30% מהשוק. יציאתה ממנו איפשרה למטרנה לגדול מ-39% ולסימילאק לגדול מ-25%.

רמי לוי: "אני לא מרוויח מהקוטג' במחיר המבצע"

בתוך כך, בשבוע השלישי של מחאת מוצרי החלב, ירדו מחירי הקוטג' לרמה של 4.9-5.5 שקלים לגביע - אך בחלק מרשתות השיווק נרשמה דווקא עלייה במכירות של המוצרים המוחרמים.

מספר החברים בקבוצת הפייסבוק של המאבק חצתה בסוף השבוע את סף ה-100 אלף חברים: יותר מ-102 אלף איש חתמו עד כה על העצומה. עם זאת, נדמה כי קצב המצטרפים לקבוצה הואט - מיום רביעי הצטרפו לקבוצה כ-7,000 איש בלבד.

רשתות השיווק הגדולות התמודדו עם החרם באמצעים שונים. רשת שופרסל יצאה השבוע במבצע של שתי יחידות קוטג' ב-10 שקלים, בניגוד לרשתות שיווק אחרות, שהורידו את מחירי הגביעים הבודדים. בעקבות זאת דיווחה שופרסל על עלייה של עד 15% במכירות הקוטג' והגבינה הלבנה, ואולם ניכרה ירידה בכמות הלקוחות שרכשו את המוצרים הללו.

רשת רבוע כחול היתה בין האחרונות להוזיל את מוצרי המריבה - רק ביום רביעי הורידה הרשת את מחיר הקוטג' והגבינה הלבנה למחיר של 5.5 שקלים. הרשת נמנעה עד כה מצעד זה בטענה כי הוזלת המוצרים תפגע במטרת החרם. ואולם חרף ההוזלה, לקוחות הרשת לא מיהרו להחזיר את הקוטג' לסל הקניות: מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, דיווח כי "נתוני המכירות של יום חמישי עדיין הראו ירידה של 35% במכירות בקטגוריית הקוטג'".

לעומת זאת, ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שהורידה את מחיר הקוטג' ל-4.9 שקלים לגביע במקום 6.5, נרשמה עלייה תלולה במכירות: "בימים בחמישי ושישי חלה עלייה של 33% במכירות הקוטג' לעומת התקופה של לפני המחאה, אבל מכיוון שהמחיר במבצע אני לא מרוויח מזה", אומר רמי לוי.

בנוסף הבטיחה הרשת למכור קוטג' של שטראוס במחיר מוזל של 4.9 שקלים עד סוף השנה. מוצרי הקוטג' של תנובה וטרה יימכרו השבוע במחיר גבוה יותר של 5.5 שקלים - ואולם עדיין מדובר בהנחה לעומת מחירם לפני המאבק, 6.5 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully